כסף וצרכנות
איידיגיטל תפצה את הרוכשים במיליוני שקלים
יבואנית מוצרי אפל בישראל תשלם כמעט שניים וחצי מיליון שקלים כדי לפצות לקוחות שקנו אצלה מכשירים של אפל החל משנת 2007 ועד היום. המועצה לצרכנות: "מדובר בהישג משמעותי"
אייקון גרופ והמועצה הישראלית לצרכנות הגישו לבית המשפט המחוזי בלוד הסדר פשרה אליו הגיעו, ובמסגרתו תפצה יבואנית מוצרי אפל בישראל את מי שרכשו אצלה מכשירים של הענקית האמריקאית בסכום כולל של 2.4 מיליון שקל.
הפשרה נוגעת לבקשה להכרה בתביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט ב-2014 על ידי המועצה, בטענה לפיה איידיגיטל, רשת החנויות של אייקון גרופ המוכרת את מוצרי אפל בישראל, מפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן. לפי התביעה, החברה לא סיפקה לרוכשי נגני מוזיקה מסדרת אייפוד וטאבלטים מסדרת אייפד שירות תיקונים במסגרת האחריות, כפי שמתחייב ממנה לפי החוק ולפי תנאי האחריות שהיא עצמה פרסמה. במקום זאת, מאז 2007 צרכנים שסבלו מתקלות באייפוד (ומשנת 2010 גם באייפד, שהושק בשנה זו) והגיעו איתו לאיידיגיטל קיבלו הצעה לרכוש "ערכת חלקי חילוף" – כלומר מכשיר חלופי בעלות של 75% מהמכשיר המקורי.
הרשות ציינה בבקשה לתביעה ייצוגית שהגישה נגד החברה כי אי אספקת שירות תיקונים מפר גם את הוראות חוק הגנת הצרכן וגם את תעודות האחריות של אייקון גרופ עצמה. בנוסף, היא טענה כי לצרכנים לא נאמר האם המכשיר החלופי שהם יקבלו במחיר הזה הוא חדש, משומש או משופץ ומה מחירו העדכני במצבו. מלבד זאת, במקרה של תיקון על ידי טכנאי חיצוני ביטלו החברות את האחריות לחלוטין.
אייקון ואיידיגיטל הכחישו את ההאשמות, אך לפני כשנתיים קיבל בית המשפט את בקשת המועצה ואמר כי אכן נראה שהחברות הפרו את חוק הגנת הצרכן, מה שנתן אור ירוק להגשת תביעה של ממש נגדן. אייקון ואיידיגיטל הגישו את עמדתן הנגדית, לפיה מדובר במדיניות של אפל העולמית, שטוענת כי תיקון אייפוד ואייפד אינו אפשרי בלי לפגוע באיכות המכשיר. עוד לפני הגעה לדיון משפטי הגיעו להסדר מול המועצה, לפיו החברות לא תודינה בהפרת החוק, אך תקמנה קרן בסך 2.4 מיליון שקל לתשלום פיצויים ללקוחות שקנו מכשירי אייפוד ואייפד מ-2007 ועד לאישור ההסדר בבית המשפט (שטרם קרה, אך מן הסתם יקרה בחודשים הקרובים). הפיצויים לצרכנים שרכשו מכשיר חלופי לאחר שהמקורי התקלקל ינועו בין 70 ל-1,050 שקל, כאשר צרכנים שבחרו שלא לשלם על מכשיר חלופי יפוצו גם הם, אך הסכומים שישולמו לאלה טרם נקבעו ותלויים במספר הצרכנים שיגישו בקשות לפיצויים.
המועצה לצרכנות מסרה לצד פרסום ההסדר כי "מדובר בהישג משמעותי לציבור הצרכנים – הסדר פשרה המציע פיצוי ישיר לצרכנים שנפגעו, וכן מבטיח התנהלות תקינה של הנתבעות בקשר לעמידה בחובותיהן הקבועות בדין".
עוד ב-
מאיידיגיטל נמסר בתגובה: "פעלנו ע"פ מדיניות אפל בעולם על מנת לאפשר לצרכנים את המוצר באיכות הגבוהה ביותר שניתן. כחברה הקשובה בכל עת לציבור לקוחותיה, החלטנו להגיע להסכם פשרה עם המועצה הישראלית לצרכנות, כדי להמשיך ולשרת את ציבור משתמשי אפל בישראל על הצד הטוב ביותר".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה