כסף וצרכנות

"ספיידרמן: אין דרך הביתה" בהישג היסטורי – זה הסכום שגרף

הסרט שהופק במשותף על ידי סוני ומארוול הצליח לשבור את כל השיאים של עידן הפוסט-קורונה, ואף רבים מהשיאים שנקבעו לפניו. כמה סרטים עדיין הכניסו יותר ממנו?

יאיר מור |  3
ספיידרמן (צילום Giri Trisanto/ flickr)
קורו-מה? בתי הקולנוע ברחבי העולם התמלאו בשבועיים האחרונים בצופים שהגיעו לראות את הסרט החדש בסדרת ספיידרמן, והפכו אותו לסרט המכניס ביותר של השנה והראשון מאז תחילת הקורונה שהגיע להכנסות של מיליארד דולר, כך הודיעה סוני ביום ראשון.
 
הסרט "ספיידרמן: אין דרך הביתה" הגיע לרף ההכנסות של מיליארד דולר 12 ימים בלבד לאחר שחרורו – הזמן השלישי הכי מהיר בהיסטוריה שבו מגיע סרט לסכום הזה. שני השיאים הקודמים בתחום שייכים ל"הנוקמים: מלחמת האינסוף" מ-2018 ו"הנוקמים: סוף המשחק" מ-2019, שחצו את רף מיליארד הדולר תוך 11 ו-5 ימים, בהתאמה. זאת לאחר שבסוף השבוע הראשון שלו רשם את נתון הפתיחה השני בגובהו בהיסטוריה, גם הוא אחרי "הנוקמים: סוף המשחק". הוא גם הסרט הראשון שהגיע למיליארד דולר הכנסות בקולנוע מאז "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר", שיצא חודשים בודדים לפני ההתפרצות העולמית של נגיף הקורונה.
ההישג הכביר נחשב כמעט בלתי אפשרי, שכן רבים ציפו לכך שמגפת הקורונה, שטרם הסתיימה, תפגע אנושות בהכנסות של כל סרט שייצא בעתיד הקרוב, ותמנע כל אפשרות של התקרבות לשיאים של השנים שלפני הקורונה. עתה, מנסים המומחים להסביר כי ההישג ההיסטורי של "ספיידרמן: אין דרך הביתה" נגרם בשל שילוב של פחות חשש מווריאנט האומיקרון החלש של הנגיף יחד עם העובדה שהפקות קולנועיות רבות עוכבו בשל הקורונה, והביאו לכך שמי שכבר הגיע לקולנוע ניצב בפני מעט מאוד ברירות אילו סרטים לראות. עם זאת, ההסבר הזה מתעלם לחלוטין מכך שבסוף השבוע הזה יצא גם "מטריקס: התחייה", הסרט הרביעי בסדרה האגדית, ונכשל לחלוטין בקופות, עם הכנסות של פחות מ-11 מיליון דולר בארה"ב.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    .
    אנדרו גארפילד 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסרט הזה הצליח כי הוא פשוט מטורף!!!!
    סגור
  • 1.
    יש סיבה ממש טובה למה הסרט כל כך הצליח
    אני 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כי הוא סרט מעוללללה!! בא לי ללכת שוב ..
    סגור
  • .
    אנדרו גארפילד 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק לגמרי.
    סגור