כסף וצרכנות

שופרסל או אושר עד? זו הרשת הזולה ביותר במגזר החרדי

סקר שנערך על ידי ד"ר חזי גור והמכון לחקר הקמעונאות, עבור אתר ice באמצעות אתר פרייסז, בדק את סלי הקניות ברשתות המזון במגזר החרדי ומצא איזה רשת היא הזולה ביותר
ענת סימן טוב |  3
סופרמרקט-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
סקר שנערך על ידי ד"ר חזי גור והמכון לחקר הקמעונאות. עבור אתר ice, באמצעות אתר פרייסז, הורכב סל קניות שכיח הכולל מגוון מוצרים שרוב משקי הבית צורכים במהלך החודש. הסל כלל 83 פריטים שונים, בהם ירקות, פירות, חלקי עוף טרי, מוצרי חלב, דגנים, מוצרי מכולת ויסוד, מוצרי טיפוח הגוף והבית, ועוד.
הסקר נועד לבחון את העלויות של סל הקניות המלא בעשר רשתות שיווק המאופיינות עם המגזר החרדי. הנתונים שנאספו מספקים תמונה עדכנית על מחירי המוצרים במגזר החרדי, ומאפשרים לבחון את השינויים במחירים ואת ההשפעות על הכיס של הצרכן החרדי. הסקר מתמקד בהבנת ההבדלים בין הרשתות השונות, וכן בהשוואת המחירים במגזר החרדי לעומת המחירים בשוק הכללי.
בסקר שבוצע, נמצא כי הסל הזול ביותר נמצא ברשת הירושלמית "שערי רווחה", אשר שייכת לרשת שופרסל. מיד אחריה מדורגת רשת "יש חסד", שגם היא שייכת לשופרסל, עם פערים קטנים במחיר בין השתיים. עם זאת, הפערים בין הסל הזול ביותר לבין היקר ביותר מגיעים ל-23%, המהווים הפרש של 226 שקלים – סכום משמעותי, במיוחד לאברכים שהכנסתם החודשית מוגבלת.
למרות ששופרסל אינה נחשבת לרשת זולה בתחרות הכללית, במגזר החרדי היא מפגינה יכולת להתאים את עצמה לצרכים הספציפיים של הקהל, ומשתמשת במחירים תחרותיים כדי להוביל בשוק זה. התחרות הסביבתית במגזר החרדי מאתגרת את כל השחקנים בתחום, אך שופרסל מצליחה להציג הצעות ערך שהופכות אותה למובילה בזכות הבנת הקהל החרדי ויכולת להציע לו סל קניות במחירים נגישים.
המגזר החרדי מהווה כוח קנייה משמעותי בשוק הישראלי, והמאבק על כיסו של הצרכן החרדי הוא תהליך מורכב ודורש הבנה מעמיקה. לא מעט חברות ענק ניסו לחדור לשוק זה אך נתקלו בקשיים ונכשלו. בניגוד לתפיסה הרווחת, ההשפעות על הצרכן החרדי, אינן מבוססות אך ורק על המחיר. לפי ניתוח נתונים של ד"ר חזי גור והמכון לחקר הקמעונאות.
במגזר החרדי קיימות קהילות רבות, עם מותגים שהם נאמנים להם  והסוגי ההכשרים, ממלאים תפקיד מרכזי בהחלטות הקנייה. מוצר שיוצג במבצע אטרקטיבי במחצית המחיר אך עם הכשר שאינו מתאים לקהל החרדי, לא יהיה רלוונטי עבורם. מה שהופך את המשימה של חדירה לשוק זה, מורכבת ומחייבת התייחסות מדוקדקת לכלל הפרמטרים הללו.
במשך שנים רבות, החנויות במגזר החרדי הציגו פערי מחירים מוזלים ונמוכים יותר מהממוצע בשוק הכללי, עם זאת, בשנים האחרונות, ובעיקר בשנה האחרונה, המחירים במגזר החרדי זינקו, מה שהותיר את הציבור בתחושה שקונים בזול, בעוד שבפועל המחירים היו גבוהים יותר מהמגזר הכללי.
השוק החרדי נחלק בין חנויות ענק וחנויות מקומיות בסביבות המגורים, חנויות אלו מציגות סלי קנייה ממוצעים גבוהים יותר מהממוצע ברשתות המזון הארציות המוזלות, מה שמרמז על שינוי במבנה הצריכה החרדית. למרות זאת, התחרות בין רשתות השיווק במגזר החרדי נותרת צמודה, והציגה חדשנות דינמית בשנים האחרונות.
בנוסף, החנויות עוברות מהפכה בכל הנוגע לטכנולוגיות מתקדמות בתחום הצרכנות והרכישה העצמאית, כאשר רשתות כמו "אושר עד", "יש חסד" ו"נטו חסכון" מציבות את הסטנדרטים הגבוהים ביותר כמו עגלות חכמות בסופר.
רשתות אלו הפכו לפופלריות גם בקרב הציבור החילוני מהמון סיבות: מחירים אבל לא רק,  גם בזכות חווית הקנייה, מהירות הקנייה, והיכולת לבצע רכישה ממוקדת מבלי להתבלבל בין מבחר עצום של מותגים ומוצרים שאינם נחוצים. הרשתות הללו מתמקדות בליבה של סל הקניות שלנו.
הצרכן החרדי, עובר בשנים האחרונות תהליך של שינוי. כיום, מסתבר שרוב בתי האב במגזר החרדי חשופים לאינטרנט ולתכנים מגוונים, כולל פרסומות וחדשנות עוד שינוי ניכר בו עוברים החרדים, הוא במודעות לבריאות. בעוד שבעבר הדגש העיקרי של הצרכן החרדי היה על מחיר וחיסכון. השינוי שהיה פעם מתמקד במוצרים זולים בלבד וכיום, הוא  מתחיל להעריך גם את הערכים המוספים של המוצרים, כגון הרכב תזונתי, איכות החומרים, ותהליכי הייצור.
ב
**הנתונים עובדו באמצעות אתר פרייסז בתאריך 21-8-24 על ידי המכון לחקר הקמעונאות
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נטו חיסכון כוח עולה
    הבורר 09/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה מצליחה ‏חווית קניה אירופאית שרות מעולה
    סגור
  • 2.
    לא שם שקל בשופרסל
    אני רמי 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גזל
    סגור
  • 1.
    שערי רווחה בבעלות שופרסל (ל"ת)
    גם יש חסד 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור