כסף וצרכנות

שנת הלימודים בסכנה: תשלומי רשות ההורים טרם אושרו

שנת הלימודים אמורה להיפתח בעוד פחות משבועיים, והיא נמצאת בסימן שאלה. אי הסכמה לאישור תשלומי הרשות של ועדת החינוך מול משרד החינוך, עשויה לפגוע בטיולים שנתיים, בהזנה ואולי גם בפתיחת שנת הלימודים
ענת סימן טוב |  1
כיתה א' (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
בעוד פחות משבועיים אמורים להפתח שנת הלימודים, ועדיין לא ברור האם זה יקרה.
אי הסכמה בין ועדת החינוך בכנסת לבין משרד החינוך, עשוי להשפיע על הזנה, טיולים, תל"ן או במקרה הגרוכ יותר, פתיחת הלימודים.
בתחילת שנת הלימודים נגבים בבתי הספר והגנים תשלומי רשות ותשלומי חובה, אשר מאושרים על ידי ועדת החינוך בכנסת ומשרד החינוך. במאי האחרון אושרה בועדה עלייה של 4 שקלים בתשלומי החובה. בימים אלו ישנה אי הסכמה על תשלומי הרשות, מה שגורם לעיכוב האישור של תשלומי הרשות, שבוע וחצי לפני פתיחת שנת הלימודים.
הסיפור עלה לראשונה בהודעת וואטסאפ שמופצת בימים אלו,  מטעם הנהגת ההורים, על בעיתיות ההדממה של הכנסת. בהודעה נכתב כך: "אתמול יצאה הכנסת להדממה ופעילותה תתחדש רק אחרי ה-1 בספטמבר. ועדת החינוך של הכנסת טרם אישרה את תשלומי ההורים לשנה"ל תשפ"ה ולכן, בשלב זה, גבייה מההורים של תשלומים כלשהם אסורה..."
למעשה, אי דרישת תשלומים אלו עשויה לעכב תחומים רבים במערכת החינוך ואף אולי לבטל אותם. ההורים חוששים מעיכוב גביית תשלומים שכן זה יפגע בילדיהם.
לאחר בדיקה של מערכת ice, הסיבה לעיכוב אישור התשלומים נובעת מהדרישה של ועדת החינוך בכנסת,  אשר דורשת כי משרד החינוך והאוצר יישאו על עצמם את העלייה בגבייה של תשלומי החובה, שאושרו על ידי הועדה.
נכון להיום, משרד החינוך מחכה לאישור של ועדת הכנסת לאישור תשלומי הרשות, בעוד שוועדת הכנסת מחכה לאישור תכנית חדשה מטעם משרד החינוך ומשרד האוצר.
אי אישור תשלומים אלו, עשויים לפגוע בסיכויים לפתיחת שנת הלימודים או לחלופין בפגיעה בתשלומי הרשות  כגון הזנה, טיולים, סל תרבות, ספקים חיצוניים וכדומה.
מדוברות הכנסת (ועדת החינוך, התרבות והספורט) נמסר כי " יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ח"כ יוסף טייב: "ועדת החינוך בראשותי לא תהיה חותמת גומי לאישור תשלומי ההורים, בגובה של אלפי שקלים בשנה"
 יו"ר ועדת החינוך בכנסת, יוסף טייב, הוסיף "בסוף חודש מאי אישרה הוועדה עלייה של 4 שקלים בתעריף ביטוח אישיות לתלמיד, כי לא הייתי מוכן להשאיר אף ילד ללא כיסוי ביטוחי. אולם כבר אז הודעתי כי זהו תנאי עד שמשרדי האוצר והחינוך יספגו את הסכומים הללו ויציגו תכנית דיפרנציאלית להפחתת תשלומי ההורים."
בוועדה יש תמימות דעות סביב הצורך בהפחתת גובה תשלומי ההורים ועד שמשרד האוצר לא יכניס את היד לכיס, או שמשרד החינוך ימצא מקור תקציבי אחר, הוועדה בראשותי לא תאשר את תעריפי תשלומי ההורים כפי שניסה משרד החינוך להביא לפתחה של הכנסת."
מטעם דוברות משרד החינוך נמסר כי "הכיסוי הביטוחי לתלמיד הניתן במסגרת ביטוח החובה התייקר בשל עליית המדד, והכיסוי הביטוחי התרחב באופן משמעותי ולכן נוספו עוד 4 ש"ח לכל תלמיד לתשלומי החובה. ועדת החינוך אישרה תשלום זה. גם בשנת תשפ"ה, הוקצו 50 מיליון ש"ח על מנת לשמר הפחתה בסך 20 ש"ח לתלמיד ממרכיב הרשות בתשלומי ההורים, כפי שהמשרד עשה בשנה קודמת.
"המשרד הציג בפני ועדת החינוך של הכנסת תכנית מסודרת להפחתה בתשלומי הורים. תכנית זו מותנית בקיומו של תקציב. אם תשלומי ההורים לא יאושרו על ידי ועדת החינוך,  הפגיעה המשמעותית ביותר תהיה באי יכולת לקיים הזנה לפי חוק ארוחה יומית לתלמיד ברשויות חלשות המקיימות יום לימודים ארוך במיוחד בשנת מלחמה. כמו כן, תהיה פגיעה בביטול הטיולים בבתי הספר, ביטול סל תרבות, ביטול ארוחת בוקר בגני הילדים ופגיעה בספקים, נותני השירות, שפרנסתם נפגעה קשות בתקופת המלחמה".
מטעם דוברות משרד האוצר נמסר "אין תגובה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ב י ז י ו ן (ל"ת)
    יעקב 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור