כסף וצרכנות

הטריק שעולה לכם ביוקר נחשף: כך לוקחים כסף על האריזה

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ביצעה אכיפה ממוקדת בבתי עסק בתחום המזון במיקוד אי קיזוז משקל אריזות, נמצאו בתי עסק שלא קיזזו את מחיר האריזה וכללו אותו במחיר המוצר והוטלו עיצומים כספיים בשווי של למעלה מ-1.35 מיליון שקל. עוסקים כללו את משקל האריזה במחיר המוצרים וחייבו בתשלום בעבור משקל גבוה יותר
מערכת ice | 
רשת מזון (צילום shutterstock)
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ביצעה אכיפה ממוקדת בבתי עסק בתחום המזון ובית היתר במאפיות, חנויות לממכר קטניות/פיצוחים וסופרים. הפעילות התמקדה בהוראות החוק והנחיות הרשות באשר למשקל אריזות.
הנחיות הממונה על הגנת הצרכן ולסחר הוגן לעניין מוצר הנארז בבית העסק, קובעת מספר הנחיות לשקילת המוצר הנארז בבית העסק (כגון: נקניקים, גבינות, מאפים וכו'). עוסק המציע למכירה מוצרים במשקל וגובה תשלום בעד אריזתם, יציג את מחיר האריזה על גביה או באמצעות שלט במקרים בהם האריזה מתבצעת מאחורי הדלפק. מחיר האריזה לא יהיה אחוז ממשקל המוצר, אלא מחיר בשקלים.
העוסק לא יכלול את משקל האריזה בעת השקילה. על העוסק לאפס את המשקל לאחר הנחת האריזה עליו ורק אז להניח את המוצר בכמות שביקש הצרכן. המחיר הסופי על גבי המוצר, יהיה המחיר הכולל את מחיר האריזה, תוך פירוט של מחיר המוצר הנרכש על פי השקילה ובנפרד ממחיר האריזה.

חוקרי הרשות פקדו למעלה ממאה בתי עסק במסגרת פעילות מודיעינית וחקירתית ובהם עסקים קטנים, בינוניים וגדולים, נמצאו הפרות לעניין משקל אריזה ובין היתר: אי קיזוז של משקל האריזה ממשקל המוצר, אי איפוס של המשקל לאחר הנחת האריזה, אי הצגת מחיר על גבי מגוון מוצרים, אי הצגת צג המשקל לצרכן באופן גלוי בעת עריכת השקילה ועוד.
עד כה הרשות הודיעה על כוונתה להטיל קנסות בסך של למעלה 1.3 מיליון שקל לעוסקים המפרים, יודגש כי לעוסקים קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.
תנ"צ (בדימוס) קובי זריהן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: "פעילות זו היא חלק מהמאבק שמנהלת הרשות ביוקר המחיה ובפרקטיקות של הטעיית צרכנים. הרשות פועלת בנחישות כדי להבטיח שציבור הצרכנים יקבל את המידע הנכון והמדוייק ביחס לכל מוצר ושירות המוצגים לו ולהגן על הצרכנים מפני הטעיות והפרות של זכויותיהם."
אניטה יצחק, סגנית הממונה וראש אגף חקירות ומודיעין: "הפרקטיקה בה עוסק לא מקזז את משקל האריזה ומחייב את הצרכן לשלם את מחיר המוצר גם על האריזה, מייקרת הלכה למעשה את המחיר אותו משלם הצרכן בחלק מהמקרים בעשרות אחוזים ומדובר בהטעיה הן במשקל המוצר והן במחיר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה