כסף וצרכנות

הסוף לכסף המזומן? במדינה הזו לא תצטרכו שטרות יותר

בשנים האחרונות חלה עלייה חדה בשימוש בטכנולוגיות תשלום דיגיטליות בהודו. השינוי החל כאשר הממשלה ביטלה שטרות כסף גדולים בשנת 2016 וה-UPI הושק באותה שנה. מגפת הקורונה האיצה את המגמה כאשר אזרחים רבים העדיפו לא לגעת בכסף מזומן
מערכת ice |  1
מכה לכרטיסי האשראי (צילום shutterstock)
הודו חווה מהפכה דיגיטלית בתחום התשלומים, כאשר תשלומים דיגיטליים הפכו לנורמה במדינה המאוכלסת בעולם, ומשנים את פני הכלכלה והחברה המקומית. ממכירת פרחים ועד רכישת בגדי חתונה מפוארים - כמעט בכל עסקה נעשה שימוש במערכות תשלום חדישות כמו ממשק התשלומים המאוחד (UPI).
בשנים האחרונות חלה עלייה חדה בשימוש בטכנולוגיות תשלום דיגיטליות בהודו. השינוי החל כאשר הממשלה ביטלה שטרות כסף גדולים בשנת 2016 וה-UPI הושק באותה שנה. מגפת הקורונה האיצה את המגמה כאשר אזרחים רבים העדיפו לא לגעת בכסף מזומן.  
 
כיום, מספר העסקאות הדיגיטליות בהודו הוא הגבוה בעולם עם יותר ממאה מיליארד עסקאות UPI בשנת 2023 בלבד. סוחרים ובעלי עסקים ברחבי המדינה מדווחים על יעילות וחסכון בזמן ובמשאבים הודות לאימוץ התשלומים החדשניים.
מומחים צופים כי המהפכה הדיגיטלית תסייע להאצת הצמיחה הכלכלית בהודו על ידי ביטול חיכוכים, הגדלת יעילות והפחתת עלויות. חשוב מכך, היא עשויה לקדם הכללה ושקיפות כלכלית ולהזרים יותר כספים לכלכלה הפורמלית.
ראש הממשלה נרנדרה מודי רואה בקידום הדיגיטציה ככלי מרכזי להשגת יעדו להפוך את הודו למדינה "מפותחת" עד 2047. הצעדים להסרת חסמים בתחום התשלומים נחשבים לחלק משמעותי בדרך למימוש החזון הזה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מטומטמים . אם העמלה היתה 0% אולי (ל"ת)
    יורה דעה 05/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור