קריירה ולימודים

"מוות לערבים": קטטה אלימה במכללה בנתניה - המעונות פונו

מאות מוחים הגיעו למתחם המעונות של המכללה האקדמית הפועלת בעיר, בזמן שקבוצה המביעה הזדהות עם הפלסטינים ולומדת במקום מתבצרת בו. החשד: הסטודנטים הערבים זרקו ביצים על מתפללים והשמיעו מוזיקה בעוצמה גבוהה. ראש העיר פיירברג: "דרשתי מההנהלה למצות את הדין עם המתפרעים"
מערכת ice | 
סטודנטים ערבים פרו-פלסטינים בקמפוס אוניברסיטה בישראל (ארכיון) (צילום תומר נויברג/פלאש 90)
אמש (מוצ"ש) התכנסו מאות תושבים מול המכללה האקדמית נתניה, כשהם קוראים להוציא את הסטודנטים הערבים המתגוררים במעונות המכללה. לדבריהם, הסטודנטים המזדהים עם הפלסטינים זרקו ביצים על ילדים סמוך לבית כנסת באזור המכללה. מאוחר יותר הסטודנטים הערבים התבצרו בתוך המכללה, כאשר מחוצה לה נשמעו קריאות "מוות לערבים" והושלכה אבוקה. לבסוף, המעונות פונו בהוראת ראש העיר.
על פי המפגינים, סמוך לשעה 14:00 סטודנטים ערבים החלו להפריע למתפללי בית הכנסת. הם השמיעו מוזיקה בעוצמה גבוהה והחלו לבלות. תושבים המתגוררים בסמוך זעמו והתארגנו באופן ספונטני למחאה באמצעות קבוצות וואטסאפ עירוניות. על פי סטודנטים במכללה, זה זמן מה ששוררת מתיחות בין התלמידים היהודים והערבים במכללה.

קב"ט המכללה הודיע כי מחר תתקיים ישיבה דחופה במכללה בהשתתפות גורמי אכיפת חוק וגורמים בעירייה, בסיומה יטופלו הפורעים הערבים ביד קשה.  "באמצע יום שבת זרקו מחלונות במעונות, שנשמעה מהם מוזיקה ערבית, ביצים על ילדים ששיחקו ליד בית הכנסת", סיפרה לוואלה! גיל שמש, אחד ממארגני ההפגנה שמנהל שלוש כיתות כוננות בנתניה בשיתוף העירייה.
"הם סיפרו להורים שלהם והתחילו להתלהם הרוחות, במוצאי שבת זה רץ בקבוצות בעיר והגיעו לפי המשטרה אלף איש. אנחנו לא נגד ערבים, לא שונאים אותם, העניין הוא כבד אותי ואני אכבד אותך. הפסקנו מהר מאוד עם הקריאות מוות לערבים. ראש העיר הגיעה וביקשה גם להפסיק עם הקריאות האלה. כל מי שרץ בבחירות בערך בא".

אירועי אמש בנתניה, הסטודנטים הערבים מתבצרים במעונות בזמן שהמפגינים קוראים "מוות לערבים" (צילום: לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
ראש העיר מרים פיירברג הודיעה על פינוי המעונות הבוקר "דרשתי מהנהלת המכללה לפנות באופן מיידי את מעונות הסטודנטים ולמצות את הדין עם המתפרעים. ביטחון תושבי נתניה קודם לכל. לא נאפשר כל התפרעות והפרת סדר וננקוט ביד קשה כלפי כל גורם שעושה זאת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה