קריירה ולימודים

חמישה חוקרים מהטכניון זכו במענקי מחקר יוקרתיים לחוקרים צעירים ומבטיחים

חמישה חוקרים מהטכניון זכו במענקי המחקר היוקרתיים ERC Starting Grants מטעם הנציבות האירופית למחקר. מדובר במענקי מחקר יוקרתיים ותחרותיים שנועדו לסייע למדענים צעירים ומבטיחים לקדם את מחקריהם
מערכת ice | 
הטכניון (צילום יח"צ/ עמוד הפייסבוק של הטכניון)

חמישה חוקרים מהטכניון זכו במענקי מחקר יוקרתיים מטעם הנציבות האירופית למחקר. מדובר במענקי מחקר יוקרתיים ותחרותיים שנועדו לסייע למדענים צעירים ומבטיחים לקידום מחקריהם. החמישה הם: ד"ר שרלוט ווגט ד"ר יובל שגם מהפקולטה לכימיה ע"ש שוליך, ד"ר בן אנגלהרד מהפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט, ד"ר הילה פלג מהפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב וד"ר יוסף זינגר מהפקולטה להנדסה כימית ע"ש וולפסון. מענקי STG מטעם הנציבות האירופית למחקר הם מענקי מחקר יוקרתיים ותחרותיים שנועדו לסייע למדענים צעירים ומבטיחים לקידום מחקריהם, לגבש צוותי מחקר ולחתור להגשמת רעיונות נועזים ומקוריים.

ד"ר אסף זינגר וצוותו מפתחים ננו חלקיקים ייחודיים המחקים את התנהגותם המיוחדת של תאים בתהליכים ביולוגיים שונים. למשל תאי דם לבנים המצליחים לנווט בגוף האדם כדי לגלות ולטפל בפולשים. ד"ר בן אנגלהרד יקבל את המענק עבור לולאות למידה של מערכת דופמין. היכולת ללמוד היא אחת מתכונותיו המופלאות של המוח. המוח האנושי לומד בצורה יותר יעילה ועם מידע מועט יחסית לכלים קיימים של בינה מלאכותית. מה עומד בבסיס יכולת זו? מחקרים קודמים מלמדים כי מערכת הדופמין במוח, חיונית לתהליכי למידה רבים. אולם מנגנון המעורבות של מערכת זו בלמידה עדיין אינו ברור.

ד"ר הילה פלג תקבל את המענק, על פרויקט המייצר פלטפורמה שתשפר יעילותו ועמידותו של קוד שנכתב כבר במהלך כתיבתו. סינתזה בתוכנה מאפשרת למתכנתים להתמקד בהיבטים העקרוניים של עבודתם- פתרון בעיות. ד"ר שרלוט ווגט תקבל את המענק לפיתוח טכנולוגיה לריאקציות בננוחלקיקים בתנאים מאתגרים. קטליסטים מתכתיים ננומטריים, הם מרכיב מרכזי בתעשיות הכימיות וחשיבותם תתעצם עם נטישתו ההדרגתית של ייצור מבוסס מאובנים. ד"ר יובל שגב יקבל את המענק לפיתוח מדידה מדויקת של הפרת סימטריית תמונות מראה במולקולות כיראליות באמצעות פיתוח טכנולוגיות שליטה כוונתית ולכידה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה