קריירה ולימודים

תלמידים בחזית משבר האקלים: תוכנית חדשה תכשיר ליזמות בתחום

מרכז נטר ליזמות והמרכז החינוכי "מקווה ישראל" יכשירו תלמידים ליזמות חקלאית החל מהשנה הקרובה, במסגרתו יעברו התלמידים סדנאות הכשרה, ירכשו מיומנויות עסקיות ויפגשו עם מנטורים בכירים מההייטק הישראלי
מערכת ice | 
מקווה ישראל (צילום אתי שפירא מקווה ישראל)
בספטמבר הקרוב, במקביל לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, יחנך לראשונה מרכז נטר ליזמות בתחומי החקלאות, מזון ואקלים. המרכז הוקם במטרה לקדם ולעודד יזמות וחדשנות טכנולוגית ישראלית ולפעול לפיתוח ותמיכה בחברות ובפתרונות טכנולוגיים לטובת התמודדות עם אתגרים גלובליים. כחלק מחזונו, יכשיר המרכז תלמידים ליזמות וחדשנות בתחומי הסביבה השונים במסגרת תוכנית חינוכית ליזמות חקלאית שתועבר בבתי הספר של "מקווה ישראל".
כשלב ראשון בבניית התוכנית החינוכית נערכה תוכנית הכשרה למורים ואנשי משק נבחרים שכללה השתלמות של 6 מפגשים. את ההכשרה הובילו עפר זהבי, מנהל התוכניות החינוכיות במרכז נטר וגורמי מקצוע ממכון ASPER של האוניברסיטה העברית ובמסגרתה נחשפו המשתתפים לתכנים בנושא יזמות ותרגלו אלמנטים כמו זיהוי צורך ומציאת פתרון לבעיה טכנולוגית. בנוסף, כל משתתף בנה תוכנית הכשרה ליזמות המותאמת לתלמידי מקווה ישראל והציג אותה בפני הנהלת הכפר.
בשנת הלימודים הקרובה יפעלו כארבע קבוצות של יזמות חקלאית משלושת בתי הספר בכפר. התוכנית תלווה תלמידים החל מכיתה י' ועד סוף כיתה יב' והיא תכלול שני מפגשים שבועיים ותכלול 3 רבדים פדגוגים: (1) חשיפה לידע - מהי יזמות, משמעותה, ההבדלי בין המצאה למציאת פתרון, פיתוח תוכנית עסקית ועוד. (2) מיומנויות - התלמידים יתנסו בפרויקטים יזמיים, יעברו תהליך של POC, תהליך ייצור וסקייל-אפ, הגעה לרווחיות, התמודדות עם כישלון והצלחה, קבלת ביקורת, הובלת צוות ומנהיגות. (3) השראה - התלמידים יפגשו עם יזמים, יחשפו למיזמים שהצליחו וכאלו שנכשלו ויקבלו מנטורינג מצוות מרכז נטר.
מרכז נטר מקדם פעילויות המשלבות תשתית ייחודית עם ידע ותוכן עבור חברות טכנולוגיה, יזמים, תאגידים, משקיעים וממשלה, אנשי אקדמיה, תעשייה וחקלאים בארץ ובחו"ל. לצד אלה, יהיו ביקורים של משלחות מחו"ל לטובת החשיפה של מדינת ישראל כ "Start Up Nation"-כמובילה בתחומים אלה ולחיבור עם החברות בתחום. במרכז פועלים מספר מתחמים הנותנים מענה לצורכי השוק השונים ובהם: חללי מותאמים לכנסים מקצועיים, אירועים ותערוכות, משרדים וחללי עבודה משותפים, מתקנים חקלאיים, שטחי ניסוי והדגמות ומעבדות לפיתוח. זאת לצד ליווי וסיוע למיזמים בתוכן מקצועי ועסקי באמצעות נבחרת מנטורים מובילים מהתעשייה. כמו כן המרכז יוביל שירותי  Open Innovation  לתאגידים, משקיעים ויזמים.
אבישי וישנגרד, מנכ"ל מרכז נטר ליזמות, ציינה כי: "יש הטוענים כי יזמות היא תכונה מולדת אולם מחקרים מראים כי באמצעות רכישת כלים ומיומנויות ניתן לבנות ולפתח את הרוח היזמית בקרב הדור הצעיר. ייחודיות תכנית החינוך ליזמות המופעלת ב'מרכז נטר' עבור חניכי 'מקווה ישראל' היא בחיבור של החניכים עם חברות הסטארט-אפ הפועלות אצלינו וזאת הדרך שלנו להשפיע על הסביבה החברתית תוך חיבור לעולמות החקלאות המתקדמת המזון והקיימות".
שרית גולדשטיין, מנכ"לית "מקווה ישראל", אמרה לרגל הפרסומים: "אני גאה ונרגשת על פתיחת קמפוס נטר במקווה ישראל. הפעילות החינוכית הייחודית שמובלת על ידי ד"ר עופר זהבי תאפשר לתלמידי הקמפוס החינוכי בכפר אפשרות להיחשף לחוד החנית של הטכנולוגיה החקלאית, שחלק משמעותי ממנה מפותח בישראל. אני מאמינה כי חשיפה זו תוביל לעניין לעיסוק בחקלאות, סביבה ובטכנולוגיות המיועדות לפתח תחומים אלה, ותחומים המשיקים להם ותאפשר לתלמידותינו ותלמידינו הצצה ייחודית לעולמות החקלאות המודרנית והבנה על מקומה החשוב והמשמעותי של מדינת ישראל במפה העולמית בתחומים אלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה