קריירה ולימודים

היסטוריה בדיסני? העובדים בצעד דרמטי: "שוברים שתיקה"

עובדי האפקטים החזותיים הגישו היום בקשה לייצוג מקצועי, בפעם הראשונה בהיסטוריה של האולפן ובפעם השנייה בהיסטוריה של התעשייה, כשבתחילת החודש עובדי מארוול נקטו בצעד דומה
שירה יום טוב | 
דיסני (צילום דיסני)
צוותי אפקטים חזותיים באולפני וולט דיסני נקטו היום צעד משמעותי לקראת התאגדות לאחר שהגישו למועצה הלאומית ליחסי עבודה (NLRB) רשימות לבחירות להתאגדות.
רוב של מעל 80% מ-18 חברי צוות ה-VFX ב-Walt Disney Pictures חתמו על טפסים המעידים על רצונם להתאגד, כך לפי אתר מגזין התרבות וראייטי.
במהלך ההיסטורי זה מדובר הפעם השנייה אי פעם שאנשי מקצוע של VFX חוברים יחד כדי לדרוש את אותן הגנות וזכויות כמו עמיתיהם. מוקדם יותר החודש, צוותי VFX באולפני מארוול הצביעו להתאגד החל מה-21 באוגוסט. הקלפיות אמורות לצאת ב-11 בספטמבר, וספירת הקולות תתקיים ב-12 בספטמבר.
"היום, עובדי אפקטים חזותיים אמיצים ב-Walt Disney Pictures התגברו על הפחד והשתיקה שמנעו מהקהילה שלנו להשמיע קול בעבודה במשך עשרות שנים. עם רוב על מוחץ של הצוותים האלה שדורשים לשים קץ ל'דרך ה-VFX תמיד', זהו סימן ברור לכך שהקמפיין שלנו אינו עוסק באולפן או תאגיד אחד. מדובר בעובדי VFX ברחבי התעשייה שמשתמשים בכלים העומדים לרשותנו כדי לרומם את עצמנו ולבחור דרך טובה יותר קדימה", אמר מארק פאטצ', מארגן IATSE VFX, , בהצהרה.
"הנחישות של עובדי ה-VFX האלה לא רק ראויה לשבח, היא פורצת דרך. הפעולה הקולקטיבית שלהם נגד הסטטוס קוו מייצגת שינוי סיסמי ברגע קריטי זה בתעשייה שלנו. מקהלת הקולות הדורשת שינוי היא חסרת תקדים, ומוכיחה שהתנועה המאוחדת שלנו אינה קשורה לאף חברה אחת, אלא על יצירת תקדים של כבוד, כבוד והגינות לכולם", אמר הנשיא הבינלאומי של IATSE מתיו ד' לואב.
עובדי ה-VFX המתאגדים אחראים ליצירת ה-VFX בכל הקטלוג של האולפן, הכולל את "היפה והחיה", "אלדין" ו"מלך האריות".
עובדי VFX נותרו ללא איגוד מאז שהתחום היה חלוץ במהלך הפקת סרטי "מלחמת הכוכבים" הראשונים בשנות ה-70 וה-80. הטבות, ובאופן כללי יותר, אותן זכויות והגנות הניתנות לעמיתיהם המאוגדים לעבודה שכבר מיוצגים על ידי IATSE.
הדרישות הללו מהדהדות את הקריאות הנפוצות יותר ויותר לשיפורים בכל תעשיית ה-VFX ומאוששות עם הסנטימנט שנחשף בסקר התעריפים והתנאים של VFX של IATSE לשנת 2022, שפורסם במרץ.
עם ההגשה ביום שני, בחירות למועצת העבודה עשויות להתחיל כבר שבועיים עד שלושה. אם רוב העובדים הללו יצביעו בעד התאגדות בבחירות הללו, האולפן יידרש להתחיל במשא ומתן בתום לב לחוזה המכסה עובדים אלה כקבוצה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה