קריירה ולימודים

ליברמן תוקף: ״ההחלטה גוזרת חיי עוני ותלות״

אמירותיו של ליברמן מגיעות בעקבות דיווח ב"גלי צה"ל" כי השר במשרד החינוך, חיים ביטון מש"ס, מונע ממוסדות חרדים להצטרף לתוכנית לימודי ליבה שאישרה הממשלה הקודמת
מערכת ice | 
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
חבר הכנסת אביגדור ליברמן תקף היום (רביעי) את השר במשרד החינוך חיים ביטון מש"ס בעקבות דיווח ב"גלי צה"ל" על כך שהוא מונע ממוסדות חרדים להצטרף לתוכנית לימודי ליבה שאישרה הממשלה הקודמת. "שר במשרד החינוך מונע בגופו מילדי ישראל ללמוד לימודי ליבה, ובכך הנהגה שלמה גוזרת עליהם חיי עוני ותלות", אמר ליברמן בציוץ.
הדיווח על החלטתו של ביטון מגיעה על אחרי שיחות משנה שעברה בין חסידות בעלז ומשרד החינוך על התוכנית. 

ציוצו של ליברמן מגיע גם אחרי דברים שאמר ב"תוכנית הבוקר" של ניב רסקין בשבוע שעבר. "הבעיה הגדולה ביותר של הכלכלה הישראלית זה הפריון. וכשיש שתי קבוצות באוכלוסייה שלא משתתפות בכוח העבודה: גברים חרדים ונשים ערביות, ולא משקיעים ביתרון היחסי שלנו, אלא להפך- המדינה נותנת תמריצים שליליים ליציאה לעבודה. מה עשינו בזה?", אמר אז ליברמן. 
"הממשלה הכפילה את תקציב הישיבות; העלתה קצבאות חודשיות לאברכים ב50%; חילקה מיליארד שקל לתלושי מזון; יצרה תעריף תחבורה מוזל במיוחד עבור המגזר החרדי, אז למה לצאת לעבוד?
"וההחלטה האבסורדית והמטורפת ביותר, הייתה להזרים מעל לשלוש מיליארד שקלים למערכת חינוך שאוסרת על ילדים ללמוד לימודי מתמטיקה, מחשב ואנגלית. הממשלה במודע מייצרת עוני ובורות לדורות. אנשים שלצערי, יהיו תלויים כל החיים בקצבאות. לשם השוואה, כל התקציב של ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל עומד על 12 מיליארד שקל, כשהכספים הקואליציוניים שהם חלוקת כסף למקורבים, קיבלו 14 מיליארד שקל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה