קריירה ולימודים

הפוליטיקאית הבריטית טענה ש"יהודים לא חווים גזענות" - והושעתה

אמירה מעוררת מחלוקת של מחוקקת ממפלגת הלייבור הבריטית, דיאן אבוט, שטענה שיהודים לא יכולים לחוות גזענות, עוררה זעם רב. בעקבות אמירה זו, ולמרות התנצלותה, אבוט הושעתה מתפקידה במפלגה
מערכת ice | 
הפגנות אנטישמיות (צילום טוויטר)
מחוקקת מהשמאל בבריטניה, דיאן אבוט, הושעתה לאחר שטענה במכתב פומבי שיהודים אינם יכולים להיות קורבנות של גזענות. אבוט הושעתה מתפקידה במפלגת הלייבור. אתמול (ראשון), אבוט כבר ניסתה להתנצל על דבריה, אך עשתה זו מאוחר מדי.
מפלגת הלייבור בבריטניה מתמודדת זה זמן רב עם האשמות באנטישמיות, ומנהיגיה מיהרו לגנות את דבריה של אבוט ולהרחיק אותה מתפקידה מראשות המפלגה בסוף השבוע.
הכול התחיל כאשר אבוט שלחה מכתב "לגרדיאן" בתגובה למאמר ששאל אם רק אנשים שאינם לבנים יכולים לחוות גזענות. בתגובתה היא טענה כי בעוד שיהודים ולבנים מסוימים עשויים לחוות "דעות קדומות", הם אינם חווים "גזענות".
"הם ללא ספק חווים דעות קדומות", כתבה על יהודים ולבנים. "זה דומה לגזענות ושתי המילים משמשות לעיתים קרובות כאילו הן ניתנות להחלפה. זה נכון שהרבה סוגים של אנשים לבנים עם נקודות הבדל, כמו ג'ינג'ים, יכולים לחוות את הדעה הקדומה הזו. אבל הם לא נתונים לגזענות".
אבוט הוסיפה והסבירה כי "באמריקה שלפני זכויות האזרח, אנשים אירים, יהודים ומטיילים לא נדרשו לשבת בחלק האחורי של האוטובוס. בדרום אפריקה בתקופת האפרטהייד, קבוצות אלו הורשו להצביע. ובשיא העבדות, לא היו אנשים לבנים על ספינות העבדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה