קריירה ולימודים

חברת Fiverr חושפת: אלה הפרילנסרים המבוקשים ביותר

על פי דו"ח החברה לטרנדים העסקיים לאביב 2023, חלה מגמת עלייה בחיפושי שירותי בינה מלאכותית ו-Youtube Shorts
מערכת ice | 
עבודה מהבית (צילום pexels)
חברת Fiverr פרסמה היום (שלישי) את דו"ח הטרנדים העסקיים לאביב 2023, שנתוניו מתבססים על החיפושים שצמחו בשיעור הגבוה ביותר בחצי שנה האחרונה בפלטפורמת Fiverr. מתוך מיליוני החיפושים שבוצעו בה, ניתן לזהות מגמת עלייה בחיפוש אחר שירותי בינה מלאכותית ו-YouTube Shorts - (הפיצ'ר המתחרה של גוגל ב"סטוריז" של אינסטגרם ובסרטוני הטיקטוק הקצרים). 

שינויים טכנולוגיים מהירים במקביל לתקופה כלכלית לא יציבה, אילצו עסקים להסתגל למצב החדש ולחשב מסלול מחדש באמצעות חיפוש הפלטפורמות, הטכנולוגיות והטאלנטים הטובים ביותר:
  • עסקים מודעים יותר לערכם של סרטונים קצרים, במיוחד ב-YouTube.
  • קיים עניין הולך וגובר במינוף כלי בינה מלאכותית, דוגמת ChatGPT ו-Midjourney.
  • בעלי אתרים מקוונים מחפשים אסטרטגיות כלכליות יותר לפיתוח העסק בתקופת מיתון - מה שמוביל אותם להשתמש יותר בשירותים כגון Etsy ו-Shopify.
לדברי הילה קליין, סמנכ"לית התפעול של Fiverr: "בעוד שעסקים רבים מתמודדים עם אתגרים הנובעים מחוסר היציבות הכלכלית, מעולם לא עמדו לרשותם כלים מתקדמים וטכנולוגיות מתקדמות כפי שיש היום. מניתוח המידע שמופיע בדו"ח, אנחנו רואים נכונות לאמץ פלטפורמות שנמצאות בהתהוות, דוגמת כלי בינה מלאכותית, ולהתנסות באסטרטגיות חדשות במטרה להיות תחרותיים בשוק. עוד עולה מהדו"ח חשיבותם של הפרילנסרים בהטמעת טכנולוגיות חדשות והקניית מיומנויות וכלים כך שיסייעו לעסקים לצמוח ולהתפתח".
ואלו הם החיפושים שצמחו באופן המשמעותי ביותר במהלך חצי השנה האחרונה:
סרטונים קצרים מובילים את אסטרטגיית המדיה החברתית
TikTok סחפה את השוק עם סרטונים קצרים וכעת פלטפורמות סושיאל אחרות, דוגמת YouTube ו-Instagram יצרו פיצ'רים משלהן לסרטונים כאלו. סרטונים קצרים ב-YouTube הסתברו כערוץ הכנסה משמעותי למותגים וליוצרים, עם יותר מ-50 מיליארד צפיות יומיות בחודשים האחרונים. הדו"ח מצביע על כך שעסקים ואנשי שיווק משקיעים יותר בערוץ זה ובפלטפורמות דומות, במטרה לנצל את הפוטנציאל הפרסומי ואת מידת החשיפה של סרטונים קצרים.
  • זינוק של 64,624% בחיפושים אחר 'סרטונים קצרים ביוטיוב' (YouTube Shorts Video). 
  • קפיצה של 4,760% בחיפושים אחר שירותי 'עריכת סרטוני אינסטגרם' (Instagram Reel Editor).
  • עלייה של 1,445% בחיפושים אחר מנהלי טיקטוק (TikTok manager).
נקודה מעניינת נוספת לציון היא עלייה של 145% בחיפוש אחר 'משפיעני יוטיוב' (YouTube Influencer).
הטמעת טכנולוגיית בינה מלאכותית
עסקים הופכים למודעים יותר ליכולות של כלי הבינה המלאכותית, ובהתאם נרשם זינוק במספר החיפושים בנושא בפלטפורמת Fiverr. לדוגמה, מספר החיפושים של המונח ChatGPT בחצי השנה האחרונה דומה למספר חיפושי המונח Facebook ולחיפוש שירותים פופולריים דוגמת "עיצוב מוצר".
חברות רבות בודקות דרכים לשלב בינה מלאכותית בפלטפורמות שלהן ועובדות עם אנשי פיתוח מיומנים בפייבר כדי לבנות פתרונות מותאמים בתחום. מתחילת השנה 56% מהכנסות הבינה המלאכותית בפייבר הגיעו משירותים טכניים וטכנולוגיים, למשל ממפתחי AI.
  • זינוק של 6,967% בחיפושים אחר 'אומנות בינה מלאכותית' (AI Art).
  • קפיצה של 1,088% בחיפושים אחר המונח 'AI'.
  • עלייה של 56% בחיפושים אחר המונח 'בינה מלאכותית' (Artificial Intelligence). 
עסקים המשתמשים בפלטפורמות Etsy ו-Shopify מתאימים עצמם לרצון  הלקוחות - לקנות בזול
למרות שהשפעתו המלאה של המיתון הכלכלי עדיין אינה ברורה, ישנם סימנים שצרכנים הפכו לרגישים יותר למחיר ושהם מצמצמים את הוצאותיהם. חיפושים אחר פרילנסרים עם מומחיות אסטרטגית בפלטפורמות Etsy ו-Shopify עלו בחדות, שכן בעלי עסקים מחפשים הדרכה כיצד למשוך לקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים.
  • זינוק של 5,348% בחיפושים אחר 'מכירות באטסי' (Etsy Sales).
  • קפיצה של 2,366% בחיפושים אחר 'פלאנר דיגיטלי אטסי' (Etsy Digital Planner).
  • עלייה של 1,065% בחיפושים אחר 'ניהול שופיפיי' (Shopify Manager).
ובישראל - נתוני החיפוש בהם נרשמה העלייה החדה ביותר הם:
  • זינוק של 1,539% בחיפושים אחר המונח 'AI'.
  • קפיצה של 915% בחיפושים אחר 'עיצוב מצגות פאואר פוינט' (Powerpoint Presentation Design).
  • עלייה של 598% בחיפושים אחר 'הקלטת קבצי אודיו בצרפתית' (Audio Transcript French).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה