קריירה ולימודים

סרט דוקומנטרי חדש של כאן על בני נוער בשואה

בסרט, שהופק וצולם בפולין, חמישה שחקנים ושחקניות צעירים, המשתתפים בסדרות שונות של כאן חינוכית, יוצאים למסע משותף כדי להתחקות אחר ההיסטוריה של מי שהיו בני נוער בגילם כשפרצה מלחמת העולם השנייה
מערכת ice | 
הסרט מסע לפולין (צילום כאן 11)
לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה, כאן חינוכית תעלה סרט דוקומנטרי חדש בשם "מסע לפולין", המציג את זיכרון השואה דרך נקודת המבט של בני הנוער באותה התקופה. בסרט משתתפים השחקנים: אמיר בנאי, רומי אבירם, אלעד תורג'מן, תום אמסלם ,אופק בן מאיר.
בסרט, שהופק וצולם בפולין, חמישה שחקנים ושחקניות צעירים, המשתתפים בסדרות שונות של כאן חינוכית, יוצאים למסע משותף כדי להתחקות אחר ההיסטוריה של מי שהיו בני נוער בגילם כשפרצה מלחמת העולם השנייה.  
במהלך המסע הם נחשפים לסיפורים אישיים וקולקטיביים של בני נוער בזמן המלחמה, מגלים מה היו החלומות והשאיפות של בני ובנות נוער יהודים פולניים בזמן המלחמה, למדו מה הייתה מציאות החיים שנכפתה עליהם,  מתוודעים לבחירות שעשו ואת מה שעלה בגורלם ובגורל בני משפחתם.
המסע של השחקנים הצעירים אל לב העבר העשיר של קהילה יהודית, שנכחדה ברובה, יכלול מפגש עם דמויות מיוחדות כמו: אברמק, נער בן 14 שכתב שירים בגטו בלודג', צעירים פולנים המתנדבים לשמר את המורשת היהודית בלודז', ויטק הפולני - "אספן הזכרונות" של הקהילה היהודית בלובלין, ובבילגוריי מפגש מרגש של חבר משפחה עם אחד המשתתפים ועוד.
בין התחנות במסע שעברו המשתתפים: הגטו בלודג' ובית הקברות שהוא בין הגדולים באירופה, התיאטרון בלובלין, מחנה הריכוז וההשמדה מיידנק, העיר בילגוריי, מחנה השמדה טרבלינקה. ככל שהמסע מתקדם, משמעותו והשפעתו על השחקנים הצעירים הולך ומעמיק.
רק לאחרונה, לאחר הקפאה למשך שנה, הוחלט להחזיר את מסעות בתי הספר התיכוניים לפולין,  בהם בני הנוער נחשפים באופן בלתי אמצעי אל ההיסטוריה ואל הזוועות שעברו היהודים.
מדריך המסע הוא אורי מייזלמן ("אורי כובע גרב"), מחנך ומוזיקאי, שמקדיש את עשרים השנים האחרונות להדרכת מסעות נוער בפולין, ואף היה שותף לשני פרוייקטים מוזיקליים הקשורים בשואה.
הסרט "מסע לפולין" ישודר ב-17 באפריל, יום שני (ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה), בשעה 20:00 ובמהלך יום השואה ב- כאן חינוכית ובדיגיטל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה