קריירה ולימודים

בדרך לשביתה? "אנחנו פשוט מרגישות שקופות"

האם אנחנו לקראת שביתה במערכת החינוך? אם שואלים את נשות המנהלה, באם שכרן לא יעלה, כן
מערכת ice | 
שביתה (צילום freepik)
עכשיו גם תורן הגיע. אחרי שלקראת פתיחת שנת הלימודים ארגוני המורים ניהלו, ועדיין מנהלים, מאבק מול משרד החינוך וזאת במטרה לשפר את תנאיהם ושכרם וזכו לתהודה רבה, גם נשות המנהלה רוצות.
המזכירות, עובדות המנהלה ומנהלות החשבונות, המועסקות על ידי הרשויות המקומיות, מרימות ראש ודורשת להעלות את שכרן. הסיבה? היקף העבודה גדל וצפוי לגדול אף יותר, אך השכר נשאר בעינו.

סכסוך העבודה הוכרז כבר לפני מספר חודשים, בין היתר בשל הכוונה להפעיל מערכות לניהול חשבונות ולהכניס את פרויקט גפ"ן (גמישות פדגוגית ניהולית) של משרד החינוך. בעקבות הכנת פרויקטים אלה נפח העבודה של נשות המנהלה תגדל משמעותית וזאת ללא שינוי בשכרן.
"שכר הבסיס שלנו זעום, הוא סביב 5,500 שקל, ומכאן נגזרים התנאים הסוציאליים שלנו והפנסיה שלנו. לכן אנחנו בלחץ – מה יהיה כשנפרוש כי לא נוכל להתקיים בכבוד?", אמרה אורלי בכר, מנהלנית בבית ספר לחינוך מיוחד בנתניה לישראל היום.
בכר התייחסה לא רק לשכר הנמוך, אלא לנפח העבודה הגדול אותו הן דרושות לבצע – "עם השנים כל הזמן מוסיפים עוד ועוד מטלות. אנחנו פשוט מרגישות שקופות. עכשיו רוצים שנטפל גם בתוכנית הדגל של משרד החינוך, הגפ"ן, שאלה כמויות עצומות של עבודה, ואנחנו פשוט לא מוכנות לספוג עוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה