קריירה ולימודים

דרמת ענק באסם: גל פיטורים של עשרות עובדים

בחברת אסם מתמודדים עם גל עליות המחירים הקיצוני בישראלי, ומחליטים כדי להימנע מהעלאת מחירי המוצרים להדק את החגורה ולפטר עשרות עובדים. באסם אומרים כי ייעשה כל מאמץ למציאת אלטרנטיבות העסקה בתוך הארגון בשיתוף ההסתדרות
מערכת ice |  8
אסם (צילום יחצ, פלאש 90)
אסם נאבקת בעליות המחירים ועל הלחץ הציבורי, וההנהלה ככל הנראה תצא לצעד מטלטל שיגרור גל פיטורים ענק של עשרות עובדים. בוועד העובדים כבר מתכננים את השלב הבא.
באסם כבר החלו לתכנן את הקיצוץ, ומנכ"ל החברה, אבי בן אסייג, נפגש עם כלל ועדי אסם והודיע כי החברה צריכה "להדק את החגורה" והם נאלצים לפטר את עובדי המטה ואת הסוכנים בשוק הפרטי. 

על פי פרסום של עינב קרנר, מהוועד הוציאו הודעה לעובדים כי לאחר הישיבה עם המנכ"ל זומנו ראשי הוועד לפגישה עם לילי ערב - מנהלת יחסי העבודה בחברת אסם, מנכ"ל חברת הסחר - איל ארד, ואתי נוימן על מנת שיעדנו את יו"ר הוועד מה השלבים המתוכננים לעובדים. לאחר הפגישה יתעדכן הוועד בעצמו וינהלו פגישה כבר מחר.
אסם, שככל הנראה חוששת מפני הלחץ הציבורי לפני העלאות מחירים, מזהה את ההתנגדות למהלכים של יוניליוור, ולכן נאלצת לפטר עובדים כדי לשמר את החברה אל מול עליות המחירים בייצור. המהלך מגיע גם לאור הלחצים שמפעילה על אסם, נסטלה העולמית אל מול גל עליות המחירים בארץ והתנהלות החברה שחזרה בה בפברואר השנה מעליות מחירים.
באסם נסטלה מסרו ל-ice כי "לקראת שנת 2023, אנו נדרשים לפעול ביעילות וביצירתיות, על מנת לאפשר המשך צמיחה ולהתמודד עם אתגרי התקופה. תכנית העבודה תכלול השקעה מואצת בחדשנות, הגדלת כושר ייצור, טכנולוגיה ואוטומציה בהיקף של עשרות מיליוני שקל,  לצד שמירה על מבנה הוצאות יעיל ותחרותי, הכולל בין היתר צמצום עלויות קבועות, עדכון הסכמי רכש, ייעול מטות החברה, עלויות שיווק, ועוד. כמו כן, החברה תעלה את שכר המינימום המפעלי לגובה של 6000 שקל בחודש ובכך תהיה החברה הראשונה בישראל לעשות זאת.
במסגרת התהליך, יתייתרו עשרות משרות בלבד בעיקר בשל שינויים טכנולוגיים, ובמקרה זה נעשה כל מאמץ למציאת אלטרנטיבות העסקה בתוך הארגון, בשיתוף מלא עם נציגויות העובדים וההסתדרות".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אולי גם חלק מההנהלה גם מיותרים? כל אחד מהם עולה
    דודו 11/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מיליונים בשנה, כמו עשרות סוכנים.
    סגור
  • 6.
    יש אנשים שלא עושים כלום .
    רמי 11/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנשים מקבלים שכר על לא לעשות כלום .
    סגור
  • 5.
    חברה ג'אנק
    שמעון 11/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חצי מהמוצרים אין במלאי ועיכובים באספקות.למעט הסחורה שיש
    סגור
  • 4.
    באנו לשנות....זו התוצאה (ל"ת)
    רינה 11/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    עובדים יקרים חטפתם "צינור", האכילו אותכם לוקשים (ל"ת)
    מיש מיש 11/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    שקר, כמו כל חברה בעולם, סך הכל רוצים לעשות עוד כסף.
    חיים 11/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם תראו איך אהם יעשו עוד יותר כסף וגם יעלו שוב את המחירים
    סגור
  • 1.
    מנהלי אסם תנו דוגמא קצצו 15% משכרכם
    עמך 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הכי קל זה לפגוע בעובדים אסם המסורים...
    סגור
  • מפטרים עובדים ואיך מחושבים הפיצויים
    אלמונית 11/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סוגרים מחלקות מפטרים עובדים אחרי שנים זה שלכם וזכותכם!אבל איך יתכן שאתם נותנים לחלק מהעובדים לפי מאה אחוז של 5300 ולחלק לפי 75אחוז של 5300!לא הבנתי מכמות שנים ומכמות שנים מה זה השטויות האלה 15.5 שנים זה פרק די ארוך בחברה!למעלה מעשרים ואחת שנים לפי 100 אחוז של 5300 טפחות מעשרים ואחת 75אחוז!מה זה השטויות והחישובים האישיים שלכם!
    סגור