קריירה ולימודים

הסעיף הסודי בהסכם המורים: על מה יקבלו 17 מיליון שקל?

לאחר שנחתם הסכם המורים בין הסתדרות המורים ובין משרד האוצר והחינוך, כעת פרטיו המלאים נחשפים בצעד יזום של ההסתדרות, וזה הסעיף הקטן שאולי רצו שלא נשים לב אליו
מערכת ice | 
יפה בן דוד הסתדרות המורים (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, מארק ישראל סלם פול)
בימים האחרונים נחתם באופן רשמי הסכם המורים ופרטיו, כפי שסוכמו ביום הדרמטי ערב תחילת שנת הלימודים בראשון לספטמבר, פורסמו בצעד יזום של הסתדרות המורים. לאחר בחינה של פרטי ההסכם, אתר 'דה מרקר' חושף כי בהסכם מסתתר סעיף קטן שלא הספיק לקבל סיקור תקשורתי והוא סעיף הרווחה. 
על פי ההסכם ההסתדרות תקבל תוספת של 17 מיליון שקלים לקרן הרווחה שלה, אשר מממנת מגוון פעילויות פנאי מוזלות למורים, דוגמת הופעות ואטרקציות שונות. עד כה התקציב של הקרן עמד כל כ-2.5 מיליון שקלים ועל כן מדובר בתוספת משמעותית למדיי וזאת לצד תקציב כללי של 130 מיליון שקלים שההסתדרות מקבלת עבור מימון פעילויות שונות, אשר כעת יגדל ל-147 מיליון ש"ח.
גם יו"ר ארגון המורים, רן ארז, עדכן שהגיע להסכם במסגרתו הוא יקבל תוספת של כ-35 מיליון שקל לקרן הרווחה בארגון. במקביל לכל אלו, ידוע כי ישנו קושי מהותי לדעת מהו היקף ההוצאות של שני הארגונים הללו היות והם מוגדרים כעמותות עותומאניות שלא כפופת לחוק המחייב בפרסום דו"ח הוצאות והכנסות, בייחוד כאשר הארגונים גובים דמי חבר ממורים וגננות. 
בהתאם לכך, מורה מגוש עציון בשם טל לוריא פנה בדרישה לקבלת פירוט ההוצאות של ארגוני המורים וחשף כי תקציבים רבים מועברים לרכישת יומנים למורים, שיפוצי חדרי מורים ועבור קידום מקצועי של מורים.
לנתונים אלו לוריא הגיב ואמר כי על המורים לדרוש שתקציבים מסוימים יועברו ישירות לשכרם, במקום שיועברו דרך גוף שלישי והוא אחד מהארגונים בארץ, להם בין כה וכה יש מעט תחרות ולמורים אין הרבה ברירה אלא להצטרף אליהם ולשלם עבור כך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה