קריירה ולימודים

לא מוכנים: חיילי צבא רוסיה קונים ציוד צבאי מכספם

דוח חדש של המודיעין הבריטי מצביע על כך שרוסיה לא הייתה מוכנה ללחימה הארוכה מול אוקראינה. בדוח הם מצביעים על כך שהמגויסים החדשים היו צריכים לרכוש לעצמם ציוד צבאי בעקבות מחסור חמור בצבא הרוסי
מערכת ice | 
אוקראינה, רוסיה (צילום freepik)
בחודש שעבר ולדימיר פוטין הכריז על גל גיוסים חדש על מנת שיעזרו במלחמתם של הרוסים כנגד אוקראינה. דוח של המודיעין הבריטי מציג כי הטענות שהרוסים כלל לא ערוכים לגיוסם למלחמה הינן נכונות. על פי הדוח, חיילים רבים המגויסים כעת צריכים לרכוש בעצמם את הציוד הצבאי על מנת להילחם. לדוגמה, החיילים הרוסים רוכשים בהמוניהם אפודי מגן מודרניים.
תופעה זו גרמה לעליית מחירים של הציוד הצבאי במאות אחוזים. לדוגמה, אפוד 45B6, בו הצבא הרוסי משתמש, עלה לפני חצי שנה כ-12 אלף רובל וכיום מחירו מגיע עד ל-40 אלף רובל (יותר מ-2200 שקל).
הצורך של המגויסים החדשים לצבא רוסיה לרכוש ציוד צבאי מגיעה לא רק מחוסר ההיערכות של הצבא הרוסי, אלא גם משחיתות גדולה. בשנת 2020 רוסיה רכשה כ-300 אלף סטים של אפודים שהיו אמורים לשרת את חיילי המילואים, אך המחסור העצום כעת באפודי מצביע על כך שלא מעט מהאפודים "נעלמו" בדרך.
בכלי התקשורת בשפה הרוסית פרסמו בשבועות האחרונים שמסע הגיוס האחרון גרר עמו טענות לאי סדרים רבים בהליך הגיוס. חלק מהטענות היו שצווים נשלחו למי שלא היה אמור להתגייס (סטודנטים, חולים, אנשים ללא ניסיון צבאי), חוסר הכשרה לחיילים וכפי שצוין תנאים ירודים וציוד חסר. צמרת ההנהגה הרוסית ופוטין בראשם הודו שאכן היו אי סדרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה