קריירה ולימודים

פרס נובל לכלכלה 2024: חוקרי MIT חושפים את סודות השגשוג הכלכלי

שלושה חוקרי כלכלה מ-MIT ויוניברסיטת שיקגו זכו בפרס נובל לכלכלה 2024 על תרומתם להבנת השפעת המוסדות החברתיים על הצמיחה הכלכלית והפערים בין מדינות, ובכך הדגישו את חשיבותם בשגשוג של מדינות
מערכת ice | 
הייטק-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
דרון אג’מולו, סיימון ג’ונסון וג’יימס א. רובינסון מה-MIT קיבלו היום (שני) את פרס נובל לכלכלה לשנת 2024, כהוקרה על עבודתם בתחום השפעת המוסדות הכלכליים והשלטוניים על הצמיחה והשגשוג של מדינות. שלושת החוקרים הדגישו את חשיבות המוסדות החברתיים עבור הצלחה כלכלית.
אג’מולו, יליד איסטנבול, בן 57, הוא מרצה ב-MIT עם דוקטורט מלונדון סקול אוף אקונומיקס. סיימון ג’ונסון נולד ב-1963 בשפילד, בריטניה, והוא בעל דוקטורט מ-MIT, בעוד ג’יימס רובינסון, בן 63, קיבל את תואר הדוקטור שלו מאוניברסיטת ייל.
פרס נובל בכלכלה, אשר מחולק מאז 1969, הוענק עד כה ל-93 איש, מתוכם רק שלוש נשים. הזוכים השנה סייעו בהבנת הקשרים בין מוסדות חוקיים וכלכליים ובין רמות הצמיחה במדינות.
לפי ועדת הפרס, מחקרם מסביר מדוע מדינות עם מוסדות חלשים מתקשות להגיע לצמיחה כלכלית. ג’קוב סוונסון, יו”ר ועדת הפרס, ציין כי צמצום הפערים הכלכליים בין מדינות הוא מהאתגרים המרכזיים של זמננו, והדגיש את תפקיד המוסדות החברתיים בהשגת מטרה זו.
שלושת החוקרים יקבלו פרס של כ-1.1 מיליון דולר, אשר יחולק ביניהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה