קריירה ולימודים

הנחות, תוספות לשכר ומימון לימודים אקדמיים: העובדים מרווחים בענק

האוניברסיטאות תל אביב, בן-גוריון בנגב והעברית חתמו עם הסתדרות הלאומית על הסכם קיבוצי ראשון מסוגו להעסקת עובדי ועובדות הניקיון. במסגרת ההסכם, עובדי הניקיון יהיו זכאים לתוספות מעבר לשכר המינימום, מנגנון למניעת שחיקת שכר ומימון שכר ללימודים אקדמיים

מערכת ice | 
שכר (צילום shutterstock)

לראשונה בשירות הציבורי בישראל: האוניברסיטאות תל אביב, בן-גוריון בנגב והעברית חתמו (באמצעות מנב"א – מרכז ניקיון בין אוניברסיטאי) עם הסתדרות הלאומית על הסכם קיבוצי ראשון מסוגו להעסקת עובדי ועובדות הניקיון.

מדובר בהסכם קיבוצי חשוב המעניק שיפור משמעותי במעמדם של עובדי הניקיון הפועלים באוניברסיטאות המצוינות.  במסגרת ההסכם עובדות ועובדי הניקיון יהיו זכאים בין היתר, לתוספות מעבר לשכר המינימום, מנגנון למניעת שחיקת שכר, מימון שכר ללימודים אקדמיים (לעובד או לילדיו), הנחה בבריכה ובמרכזי הספורט, זכאות לקבלת ביגוד, קולקטיב שיניים, חברות במועדון הצרכנות 'שווה', צבירת הוותק וצבירות ימי המחלה מהמעסיקים הקודמים, תקציב לרווחה וימי גיבוש שתפעיל אגודה מקצועית של ההסתדרות הלאומית ועוד. 
מנכ"ל הנהלת ההסתדרות הלאומית, איתמר שרוני, התייחס למהלך החשוב המשפר את מעמדם של עובדי הניקיון ואמר: "אנו מברכים את עובדות ועובדי מנב"א על התאגדותם בהסתדרות הלאומית וסיומו המוצלח של המו"מ להסכם קיבוצי ייחודי וחדשני אשר מתגמל את ציבור העובדים המסורים והופך אותם לשווים בקהילה האקדמאית". 
בהודעה משותפת של שלושת נשיאי האוניברסיטאות, בירכו הנשיאים על ההסכם הקיבוצי ואמרו: "לאחר עשרות שנים של פערים אנו גאים כעת לבחון אפשרות העסקה חדשנית שצפויה להבטיח לעובדות ולעובדים ביטחון תעסוקתי ועתיד טוב יותר. אומנם מדובר במודל חדשני שטרם נוסה בגופים ציבורים בישראל אבל כאוניברסיטאות מובילות, מחובתנו לשמש כמצפן חברתי".
 


 

"אנו קוראים גם למוסדות נוספים להשכלה גבוהה ולגופים ציבוריים אחרים לבחון אפשרויות העסקה ייחודיות במטרה להביא לשינוי חברתי אמיתי במערכת האקדמית ובהמשך אף בחברה הישראלית כולה", כך נכתב. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה