קריירה ולימודים

ביטוח לאומי חושף: אלו ההטבות שאולי לא הכרתם

גם נפגע פעולות איבה עשוי להיות זכאי לשיקום מקצועי מהביטוח הלאומי. לבדיקת הזכאות יש לפנות לעובד/ת הסוציאלי/ת בשיקום שמטפל/ת בכם. עובד השיקום יסייע לכם במתן מידע על זכויותיכם ובבחירת מסלול השיקום. כל הפרטים בפנים
מערכת ice | 
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, unsplash)
הידעתם שהביטוח הלאומי מציע שירותי שיקום מקצועי לאנשים עם מוגבלויות? שירותי השיקום מיועדים לאנשים עם מוגבלויות פיזיות ונפשיות המונעות מהם לעבוד, המטרה שלהם היא לסייע להם להשתלב בשוק העבודה ולנהל חיים עצמאיים.
גם נפגע פעולות איבה עשוי להיות זכאי לשיקום מקצועי מהביטוח הלאומי. לבדיקת הזכאות יש לפנות לעובד/ת הסוציאלי/ת בשיקום שמטפל/ת בכם. עובד השיקום יסייע לכם במתן מידע על זכויותיכם ובבחירת מסלול השיקום.
 
השירותים כוללים: יעוץ והכוונה מקצועית: איתור תחום תעסוקה מתאים בהתאם ליכולות ולרצונות האדם, הכשרה מקצועית: קורסים והכשרות מקצועיות בתחומים שונים, השתלבות בעבודה: סיוע במציאת עבודה, התאמות במקום העבודה: מימון התאמות במקום העבודה המאפשרות לאדם עם מוגבלויות לעבוד בצורה יעילה ובטוחה, תמיכה כלכלית: מלגות ומענקים במהלך תהליך השיקום.
לשיקום מקצועי זכאי מי שעונה על כל התנאים הבאים: הוא מקבל תגמול נכות חודשי, הוא אינו מקבל תגמול מיוחד, הוא צפוי להשלים את לימודיו (לפי תקופת הלימודים המקבלת בתחום) לפחות שנתיים לפני שיגיע לגיל פרישת החובה (67), הוא לא קיבל מהביטוח הלאומי סיוע במימון עסק או לימודים מאז שהוכר כנפגע איבה (כלומר, הוא אינו "נכה משוקם"). 
יש לשים לב, כי גם בעל מקצוע או הכשרה המתאימים למצבו לאחר הפגיעה עשוי להיות זכאי לשיקום מקצועי. לבדיקת הזכאות לשיקום ולמימוש ההטבות יש לפנות לעובד/ת הסוציאלי/ת המטפל/ת במחלקת השיקום. ניתן לפנות גם באמצעות האתר.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה