קריירה ולימודים

שבוע עבודה של ארבעה ימים בלבד? המנכ"לים משנים כיוון

ישנם שני גורמים המניעים את הדחיפה לשבוע עבודה בן ארבעה ימים, לדברי ג'וש ברסין, אנליסט מחקר שמשרדו מתמקד במשאבי אנוש. "אנשים עדיין פגועים מהמגפה, תאמינו או לא, והם מחפשים יותר גמישות בחייהם"
מערכת ice | 
צילום unsplash, פלאש 90/ עבד רחים חטיב, דובר צהל
בעוד שמעט חברות יחסית עברו לשבוע עבודה של ארבעה ימים, הופעתן של אפליקציות בינה מלאכותית כמו ChatGPT וג'מיני של גוגל יכולה לזרז את השינוי. סקר שנערך לאחרונה על ידי Tech.co בקרב 1,000 מנהיגים עסקיים ומנכ"לים מובילים בארה"ב מצא שלחברות שיש להן ניסיון רב בשימוש בבינה מלאכותית יש סיכוי גבוה פי שניים להיות פתוחות לשבוע עבודה של ארבעה ימים מאשר אלו שלא עשו זאת.
זו הייתה נקודה שהעלה בשבוע שעבר סטיב כהן, מנהל קרן הגידור המיליארדר והבעלים של ה-New York Mets, שאמר ב-CNBC שהוא אכן רואה עתיד שבו שבוע עבודה אמיתי של ארבעה ימים יהפוך למציאות עבור רוב העובדים (לא שלו). עם זאת, כל עוד הבורסה נשארת פתוחה חמישה ימים). כהן חושב שהנוכחות ההולכת וגוברת של בינה מלאכותית - שכבר חסכה לחברתו 25 מיליון דולר - תוביל אותו להמר על חברות נוספות שיאמצו את הגישה.

ישנם שני גורמים המניעים את הדחיפה לשבוע עבודה בן ארבעה ימים, לדברי ג'וש ברסין, אנליסט מחקר שמשרדו מתמקד במשאבי אנוש. "אנשים עדיין פגועים מהמגפה, תאמינו או לא, והם מחפשים יותר גמישות בחייהם", אמר. אחר הוא שההנהלה הבכירה דוחפת את הפרודוקטיביות - כהן ציין בין הסיבות שלו לציפיות שיותר חברות יאמצו את המהלך לפיו רמות הפריון בדרך כלל נמוכות יותר בימי שישי.
אבל אל תספרו את המיליארדר בארי דילר, יו"ר IAC ו-Expedia, בין המאמינים. לדבריו, למרות שהוא לא רואה מתרחש שבוע עבודה של ארבעה ימים, הוא צופה שחברות רבות יעברו לצורה אחרת של עבודה גמישה קדימה - כאשר זמן העבודה מרוכז ביתר שאת בהופעות אישיות.
"לא בהכרח שבוע עבודה של ארבעה ימים, אלא ארבעה ימים במשרד, ובימי שישי אתה יכול לעבוד מהבית או לעבוד לפי לוח הזמנים שלך", אמר דילר ביום חמישי ב-"Squawk Box". דילר כינה את מגוון השילובים של עבודה מהבית והאדם שחברות רבות מנווטות בהם "טירוף", אמר דילר, "אני חושב שזו הולכת להיות ההתפתחות ההגיונית של כל זה, אבל זה חייב להיות סטנדרטי. אתה לא יכול להחזיק 17,000 תכניות שונות, כי איך אתה מתמודד עם כל הדברים שמסביב?"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה