רכב

מכה לשוק הרכב בארה"ב: הפסד של 1.6 מיליארד דולר - תוך שבוע

כ-7,000 עובדים נוספים בפורד ובג'נרל מוטורס השייכים לאיגוד עובדי הרכב האמריקאי, יצטרפו ל-18 אלף ששובתים במסגרת סכסוך העבודה המתוקשר. ההשפעה על התעשייה המקומית ניכרת מאוד, אולם הפעילים נחושים להמשיך במאבק להעלאת שכרם ב-40%: "החברות עושים מיליארדים, ולנו מגיע יותר"
מערכת ice | 
פורד (צילום unsplash)
סכסוך העבודה נכנס לשבוע השלישי: ה-BBC מדווח כי כ-18 אלף עובדים השייכים לאיגוד עובדי הרכב האמריקאי (UAW) שובתים במסגרת סכסוך עבודה מתוקשר, שבו התערבו כבר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן והנשיא לשעבר דונלד טראמפ. לסכסוך העבודה השפעה ניכרת על תעשיית הרכב המקומית.
עתה מדווח בתקשורת האמריקאית כי האיגור ירחיב את השביתה בכמה מיצרניות הרכב הגדולות בארה"ב. שון פיין, יו"ר האיגוד, הצהיר שכ-7,000 עובדים נוספים בפורד וג'נרל מוטורס יצאו לשביתה. מי שלא יצטרפו לשביתה אלה עובדי סטלנטיס, מה שמצביע אולי על התקדמות בשיחות, לדבריו. רק בשבוע הראשון של השביתה ג'נרל מוטורס הגיעה להפסד של 1.6 מיליארד דולר, כולל יותר מ-100 מיליון דולר בשכר שהפסידו העובדים. 

האיגוד דורש מהנהלות החברות העלאת שכר מדורגת של 40% במשך ארבע שנים. נוסף על כך, הנהלים בשוק תעשיית הרכב בארה"ב קובעים כי כי עובדים חדשים מקבלים פחות הטבות ושכר נמוך. מנגד, החברות גורסות כי בקשות האיגוד יפגעו ביכולתן להשקיע בטווח הארוך. עם זאת, דווח כי הן הבטיחו כבר העלאת שכר של 20%. 
"לאנשים נמאס", אמרה אמילי יטו, עובדת ג'נרל מוטורס כבר 17 שנה. "אנחנו רוצים שיהיה פה מעמד ביניים. הם עושים מיליארדים ברווחים ולנו מגיע יותר". האיגוד מייצג 146 אלף עובדים בשלוש חברות. חוזי ההעסקה פגו ב-14 בספטמבר ומאז הלחץ גבר. המהלך יורחב גם למפעל של פורד בשיקגו ולמפעל של ג'נרל מוטורס במישיגן. שני המפעלים מצטרפים להשבתות הקודמות ב-38 מפעלים שמפיצים חלפים לסוכני רכב ולשלושה מפעלים, אחד של כל חברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה