רכב

אלקטריאון זכתה במכרז שישנה את עולם התחבורה הציבורית

חברת אלקטריאון וירלס בע"מ מדווחת אתמול לבורסה על זכייתה במכרז להקמת פיילוט למערכת טעינה אלחוטית דינאמית לרכבים חשמליים בנורבגיה. ככה הפרויקט החדש ישפיע על עולם התחבורה הציבורית
מערכת ice |  4
אורן עזר (צילום ניר סלקמן, pixabay)
חברת אלקטריאון וירלס בע"מ מדווחת אתמול (שלישי) על זכייתה במכרז להקמת פיילוט למערכת טעינה אלחוטית דינאמית לרכבים חשמליים שהתפרסם בנורבגיה. בהמשך לזכייה במכרז, צפויה החברה לתכנן ולהקים כביש חשמלי אלחוטי בעיר טרונדהיים ולחתום על הסכם מחייב מול רשות התחבורה של מחוז טרונדלג (AtB) לביצוען של העבודות, אשר ביצוען צפוי להניב לחברה הכנסות של כ-2,800,000 מיליון שקל.
המכרז שפרסמה AtB היה מיועד לחברות אשר ביכולתן להציע מערכת טעינה אלחוטית לאוטובוסים חשמליים, דינאמית וסטטית כאחד, וזאת נוכח העובדה ש-AtB ראתה את פתרון הטעינה האלחוטי כפתרון הטעינה האופטימאלי עבור התחבורה הציבורית בטרונדהיים, המבוססת ברובה על אוטובוסים ארוכים הנעים על מסלולים מהירים ייעודיים לתחבורה ציבורית.

יש לציין כי צי האוטובוסים העירוניים והאזוריים של AtB הוא מתקדם ורחב במיוחד, ומונה כ-320 אוטובוסים ו-170 מסלולים, כאשר בשנת 2019 בלבד הקימה AtB שלושה נתיבי תחבורה מהירים חדשים, ו-20 מסלולים חדשים כדי להיענות לצרכים הגדלים של ציבור הנוסעים.
כחלק מביצוע הפרויקט צפויה הטכנולוגיה להיבחן במהלך החורף הקרוב ועד אמצע שנת 2025, בין היתר בתנאי החורף הקשים והדינמיים של טרונדהיים, במטרה להוכיח את חוסנה ועמידותה לאקלים הייחודי באזור צפוני זה. כמו כן, AtB צפויה לבחון את יכולתה של הטכנולוגיה לשמש כמקור אנרגיה בלעדי לאוטובוסים, באופן אשר יאפשר הפעלה שגרתית של האוטובוסים לכל אורך שעות היום.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כמה ממצאים ישראלים כאלה יש
    צבי 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה שהעולם יודע להשתמש בהם וישראל מתעלמים מהם
    סגור
  • היה להם פיילוט בישראל. נסגר כמו כל הפיילוטים שלהם
    יקר חלש ובזבזני 06/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יקר חלש ובזבזני. לא צריך "המצאות" כאלה לא בישראל ולא בשאר העולם.
    סגור
  • 2.
    מירי גרב שמעה עליהם? (ל"ת)
    אלכסנדר הגדול 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    "הכנסות של כ-2,800,000 מיליון שקל"
    חחחח 06/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עילגים...
    סגור