שיווק ופרסום

אשת השיווק של החודש: גילי ששון סמנכ"לית השיווק באמישראגז

איך מצליחים לרענן מותג שכל חורף מחדש יש אליו ביקושים? אמישראגז יצאה בקמפיין חדש לאחד המוצרים המבוקשים של החברה - מחמם מים ביתי בגז, והבחירה ביובל סמו הייתה מצויינת. גילי ששון - אשת השיווק של החודש של ice
מערכת ice |  3
גילי ששון (צילום מאיה אלון פלאש 90)
חברת אמישראגז יצאה בחודש שעבר בקמפיין חדש עם כוכב ארץ נהדרת, יובל סמו, דרך פרסומת חדשה ומשעשעת למחמם המים החדש של החברה, פרסומת שאף זכתה לפרסומת השבוע של ice.
אמישראגז לא מתקשה למכור את מחמם מים ביתי בגז - שנחשב לאחד המוצרים הנמכרים ביותר של החברה, ודווקא בגלל הגידול בביקושים והצורך בקמפיין משנה לשנה, הפיצוח נהיה קשה יותר. התוצאה של אדלר חומסקי הייתה מדוייקת: גם העברת המסרים בדרך קלילה והומוריסטית, גם "קפיצת מדרגה" עם פרזנטור בדמותו של כוכב ארץ נהדרת, וגם בסופו של דבר מיצוב חברת אמישראגז כמותג ישראל שכל בית משתמש בו.
מי שמאחורי הקלעים הובילה את המהלך היא גילי ששון - סמנכ"לית השיווק של אמישראגז, והיא אשת השיווק של חודש דצמבר של ice.
 

מי את גילי ששון?
כיום סמנכ"לית שיווק של אמישראגז ובעבר תפקידי ניהול שיווק מגוונים בחברות מובילות. הייתה לי הזכות להוביל עשיה של מותגים כמו: Esc  מבית פלאפון, סודהסטרים הגלובלי, המיתוג מחדש של אורנג' למותג פרטנר ולהיות סמנכ"לית אסטרטגיה בבאומן בר רבנאי. בעלת תואר שני במנהל עסקים, גרה בתל אביב כבר הרבה שנים, אבל תמיד אגדיר את עצמי ירושלמית, עיר הולדתי. תפקיד חיי - אמא של עומרי ועמליה.
מה הוביל אותך לעולם השיווק?
לפני 20 שנה התקבלתי לתפקיד של תקציבאית בפרומרקט, לראיון העבודה הגעתי ממש במקרה. מהר מאוד הבנתי שהגעתי הביתה. עולם השיווק זה מגרש משחקים דינאמי ומרגש, שהצלחה בו משלבת הבנה עסקית, הבנת במה מניע אנשים, הבנה דיגיטלית טכנולוגית ותקשורת.
מה הטיימינג שהוביל לקמפיין ולבחירת יובל סמו דווקא עכשיו? האם בחורף השנה היה משהו שונה?
עונת החורף הינה הזדמנות מצוינת למותג אמישראגז לקדם את מחמם המים המהיר בגז שמעניק ללקוחות שלנו ערך משמעותי ונותן מענה לצורך משפחתי יום יומי. הבחירה ביובל סמו הייתה כחלק מתהליך ריענון למותג.
אמישראגז הולכת על הקו ההומוריסטי והקליל, גם בבחירת הפרזנטור יובל סמו וגם בעבר עם שייקה – מה הוביל לבחירת הקו להעברת מסרים מצד אמישראגז?
אמישראגז הוא חלק מהישראליות כבר למעלה מ- 73 שנה. אנחנו מותג ישראלי, שמבין ישראלים והתקשורת שלנו קלילה ובגובה העיניים. יובל סמו היה בחירה קלה! כשאדלר חומסקי משרד הפרסום שלנו הציעו לשתף אתו פעולה היה ברור שיש פה חיבור מושלם. והעבודה עם יובל רק הדגישה זאת, וזאת רק ההתחלה.
כאשר המוצר עצמו (מחמם בית ביתי בגז) הוא בכל מקרה מהמוצר הנמכר ביותר בחברה והביקושים אליו גדלים – האסטרטגיה של הקמפיין הוא לגידול המכירות או לשימור המצב?
שימור המצב הוא לא אופציה אף פעם, אנחנו תמיד רוצים לגדול ולוודא שאנחנו מייצרים ערך ללקוחות שלנו. אחת ממטרות הקמפיין היא בהחלט להעמיק את אחוז החדירה של מחממי המים בגז בקרב לקוחות אמישראגז. 
 
מה היו התגובות שקיבלתם מהקמפיין?

התגובות לקמפיין מצוינות. גאווה גדולה לקבל פירגון כל כך רחב מאנשי מקצוע בתחום, אבל לא פחות מעורר גאווה לקבל פירגון בתוך החברה. העובדים והמנהלים באמישראגז התחברו לקמפיין מעבר לכל ציפייה שהייתה לי והאנרגיה שהוא הפיח בכולנו מתורגמת לעשייה ולתוצאות מעולות במכירות. אנחנו שוברים את השיאים של עצמנו .
מהו מנהל/ת שיווק טוב ומקצועי בעינייך?
מנהלת שיווק טובה בעיני היא קודם כל כזו שמחוברת לצרכן. מבינה אותו ומשקפת את התובנות שלו בארגון. מעבר לכך היכולת לחלום ולבנות את עתיד החברה, לצד יכולות ניהול "הכאן ועכשיו".
מנהלת שיווק טובה יודעת שכל מה שפוגש צרכן או צרכן פוטנציאלי זאת הזדמנות לבנות מותג (או חלילה לפגוע בו) וחייבת להיות מעורבת ולהוביל את המסרים בכלל הממשקים של הארגון עם הצרכנים שלו.
איזה טיפ היית נותנת למנהל/ת שיווק בתחילת דרכו?
להתחבר לכל יחידות החברה. להגיע לשטח ולחוות אותו. מנהלת שיווק שתישאר רק מול המחשב, לא תוכל להצליח. היכולת להוביל מהלכים בארגון מבוססת לא רק על מקצועיות בלתי מתפשרת , אלא גם על היכרות עמוקה עם הצרכן ועם יחידות הארגון והצרכים שלהם.
והכי חשוב- לאהוב את העשייה, ולהנות מהדרך!
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בדיחה (ל"ת)
    לל 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    גילי את נהדרת!! גאות בך. תמשיכי ככה! (ל"ת)
    ענבל ומור 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אחת הפרסומות הטיפשיות (ל"ת)
    יוני 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור