שיווק ופרסום
אל על מפנקת את אנשי הביטחון, ההצלה והרפואה: פרסומת השבוע
אל על יוצאת בקמפיין מיוחד לכוחות הביטחון, הרפואה וההצלה, בכיכובו של הזמר חנן בן ארי, ומכריזה על הוזלת מחירי כרטיסי טיסה למגוון רחב של יעדים אטרקטיביים. על הפרסומת החדשה אחראי משרד הפרסום "מקאן"
כאות הערכה לתרומתם של כוחות הביטחון, ההצלה והרפואה להגנת המולדת במהלך השנתיים האחרונות, אל על יצאה בקמפיין מיוחד. במסגרת המהלך שהציגה לראווה בשבוע החולף, חברת התעופה הישראלית הכריזה כי החל מיום חמישי ועד ראשון ייפתח המבצע הגדול לרכישת כרטיסים במחירים אטרקטיביים למגוון של יעדים שונים.
חלון ההזמנות ייסגר ב־23 בנובמבר בחצות פחות דקה, אך חלון הטיסות עצמו רחב, בין 27 בנובמבר 2025 ל־17 במרץ 2026. בנוסף, הזכאים יכולים להזמין טיסות גם לבני משפחה (עד תשעה נוסעים) אבל רק אם הנוסע הראשי הוא בעל הזכאות. בין הארגונים שיזכו להטבה: צה"ל, משטרה, שב"ס, כיבוי אש, מד"א, איחוד הצלה, זק"א, בתי חולים וקופות החולים ועוד.
אין ספק, מהלך אסטרטגי זה תורם לשיפור תדמיתה של חברת התעופה הישראלית, שידעה לא מעט ביקורת סביב עליית המחירים בעתות שגרה וחירום. בעקבות החלטתה להעניק הטבה לאנשי הביטחון, ההצלה והרפואה ולבני משפחותיהם, כאות הצדעה לתרומתם למען מדינת ישראל בשעתה הקשה, אל-על הצליחה לעורר תחושות של סימפטיה והזדהות של הציבור עם ערכיה.
מיותר לציין כי הקמפיין החדש עשוי לתרום לחברה במצב של נטישת לקוחות והעדפה של חברות לואו-קוסט זרות שאינן מציעות הטבה דומה ללקוחותיהם. בנוסף, אל-על מספקת שירות מיוחד לכוחות הביטחון, הרפואה וההצלה שאותו לא ניתן למצוא בקרב המתחרות שלה בשוק.
משרד הפרסום "מקאן" הוביל בהצלחה רבה את המהלך הפרסומי, זאת באמצעות הצגת סיטואציות יומיומיות שכל הורה מתמודד איתם. בפרסומת, נחשפים הצופים לשלל אתגרים שעמם אב משפחה נאלץ להתמודד בשגרת היום-יום שלו.
על אף אותם אתגרים, אב המשפחה מחליט שלא לייחס חשיבות רבה לכל אירוע שלילי שאליו הוא נחשף לטובת הציפייה כי בקרוב הוא יעלה על מטוס ויבלה ביעד אטרקטיבי עם רעייתו וילדיו האהובים.
דבר המשרד
הבריף שלנו פוצח דווקא מתוך ההצעה השיווקית עצמה- ההטבה הייחודית של אל-על המעניקה לכוחות ההצלה, הרפואה והביטחון כרטיסים במחירים אטרקטיביים, מדי שבוע, מחמישי ועד ראשון. משם מצאנו את הדרך להפוך את אחד הביטויים הכי ישראליים שיש -"חמישי שמח", למשהו גדול ומשמעותי הרבה יותר עבור מי שנתנו כל כך הרבה למען המדינה בשנתיים האחרונות, חמישי שהוא באמת שמח. כל כך שמח, ששום דבר לא יכול להרוס אותו.
דבר המשרד
הבריף שלנו פוצח דווקא מתוך ההצעה השיווקית עצמה- ההטבה הייחודית של אל-על המעניקה לכוחות ההצלה, הרפואה והביטחון כרטיסים במחירים אטרקטיביים, מדי שבוע, מחמישי ועד ראשון. משם מצאנו את הדרך להפוך את אחד הביטויים הכי ישראליים שיש -"חמישי שמח", למשהו גדול ומשמעותי הרבה יותר עבור מי שנתנו כל כך הרבה למען המדינה בשנתיים האחרונות, חמישי שהוא באמת שמח. כל כך שמח, ששום דבר לא יכול להרוס אותו.
אחרי שהייתה בידינו הצעת ערך שמרגישה נכונה, מחוברת ל-DNA של אל-על ומרגשת באמת, מצאנו את הדרך לספר אותה דרך יום בחייה של משפחה שהאב הוא אח בבית חולים ושום דבר שקורה במהלך היום הזה לא הורס את השמחה כי ידוע לו שבסוף היום הוא מזמין כרטיסי טיסה לכל המשפחה, ומי שמזכיר לו את זה לאורך הסרט הוא הפרזנטור חנן בן ארי שמלווה אותו ביום הזה כשבעצם האבא הוא היחיד שרואה אותו. גאים לקחת חלק במהלך שמחזיר מעט לטובי בנינו ובנותינו, ומאחלים להם חמישי שמח באמת וטיסה נעימה.
סיפור מבניית הקמפיין
הסצנה הפותחת בה החלב נשפך על השולחן, הייתה מאתגרת מבחינת בימוי, מצד אחד היא צריכה להרגיש טבעית ומצד שני מדובר בילד ששופך חלב, אז במהלך הצילומים אחרי לא מעט ניסיונות, עלה רעיון למרוח על הבקבוק חומר שומני שגרם לו להחליק מהידיים של הילד בצורה טבעית וזה בעצם מה שהביא אותנו לתוצאה שרצינו.
הסצנה הפותחת בה החלב נשפך על השולחן, הייתה מאתגרת מבחינת בימוי, מצד אחד היא צריכה להרגיש טבעית ומצד שני מדובר בילד ששופך חלב, אז במהלך הצילומים אחרי לא מעט ניסיונות, עלה רעיון למרוח על הבקבוק חומר שומני שגרם לו להחליק מהידיים של הילד בצורה טבעית וזה בעצם מה שהביא אותנו לתוצאה שרצינו.
האתגר (או הפיצוח) הכי גדול בפרויקט?
האתגר הגדול במהלך הנוכחי היה לייצר צעד משמעותי, רלוונטי ומדויק, חיפשנו את הדבר הבא, את הפיצוח שירגיש אותנטי, לאומי, ויאפשר לאל-על להביא בשורה אמיתית. כשפיצחנו את הרעיון של יום חמישי, ידענו שמצאנו. לקחנו ביטוי ישראלי שכולנו מכירים, "חמישי שמח", והצלחנו להפוך אותו מדימוי קליל למשהו עמוק ומשמעותי עבור מי שמחזיקים את המדינה בזמנים הכי לא פשוטים. זה כל הקסם של חמישי שמח באמת: כשאל-על לוקחת את היום שהישראלים הכי אוהבים, והופכת אותו למתנה אמיתית עבור האנשים שהכי מגיע להם.
האתגר הגדול במהלך הנוכחי היה לייצר צעד משמעותי, רלוונטי ומדויק, חיפשנו את הדבר הבא, את הפיצוח שירגיש אותנטי, לאומי, ויאפשר לאל-על להביא בשורה אמיתית. כשפיצחנו את הרעיון של יום חמישי, ידענו שמצאנו. לקחנו ביטוי ישראלי שכולנו מכירים, "חמישי שמח", והצלחנו להפוך אותו מדימוי קליל למשהו עמוק ומשמעותי עבור מי שמחזיקים את המדינה בזמנים הכי לא פשוטים. זה כל הקסם של חמישי שמח באמת: כשאל-על לוקחת את היום שהישראלים הכי אוהבים, והופכת אותו למתנה אמיתית עבור האנשים שהכי מגיע להם.
משפט קאלט שנתפס במהלך ההפקה?
"אז יש פיצה או אין פיצה?". המשפט שנכתב כפאנץ' בסרט גלש לסט הצילומים לקראת סוף היום כשאנשים כבר נהיו רעבים וכל רגע מישהו זורק לאוויר "רגע אז יש פיצה או אין?".
"אז יש פיצה או אין פיצה?". המשפט שנכתב כפאנץ' בסרט גלש לסט הצילומים לקראת סוף היום כשאנשים כבר נהיו רעבים וכל רגע מישהו זורק לאוויר "רגע אז יש פיצה או אין?".
מה הדבר שזרם הכי בקלות?
להחליט פה אחד על המהלך הזה שהוא הרבה מעבר להטבה, זו אפשרות אמיתית עבור מי שהחמיצו אינסוף רגעים קטנים וגדולים בשנתיים האחרונות, לעצור, לנשום, ולבלות קצת עם המשפחה או החברים.
להחליט פה אחד על המהלך הזה שהוא הרבה מעבר להטבה, זו אפשרות אמיתית עבור מי שהחמיצו אינסוף רגעים קטנים וגדולים בשנתיים האחרונות, לעצור, לנשום, ולבלות קצת עם המשפחה או החברים.
עוד ב-
קרדיטים
ניהול לקוח: מיכל פופוב, יובל רווח, יובל כהן, מישל לוין
קריאייטיב: רעות רז, אור קורן, רן אלון, אורן בן-נאים
אסטרטגיה: מיכל גלדברד, נועה אברהמי
הפקה: רוני ברגמן, בן ויניק
סטודיו: סטודיו מקאן
חברת הפקה: שושי ואודי
במאי: רני כרמלי
ניהול לקוח: מיכל פופוב, יובל רווח, יובל כהן, מישל לוין
קריאייטיב: רעות רז, אור קורן, רן אלון, אורן בן-נאים
אסטרטגיה: מיכל גלדברד, נועה אברהמי
הפקה: רוני ברגמן, בן ויניק
סטודיו: סטודיו מקאן
חברת הפקה: שושי ואודי
במאי: רני כרמלי
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



