ויראלי

שי גולדן עוקץ: "השמאל אופטימי. הימין ריאלי"

איש התקשורת בפוסט בפייסבוק על הבחירות בגרמניה וההקבלה לישראל: "השמאל רוצה לנוע קדימה (גם אם בעיניים פקוחות לתוך הסכנה), והימין מבקש להיאחז בקיים, מתוך תחושה שהמציאות מעורערת ואי הוודאות היא המלכה האמיתית, חוששני שאיני אופטימי"
כפיר אדר |  9
שי גולדן (צילום ויקיפדיה)

בצל הבחירות המרתקות בגרמניה עם עזיבתה של אנגלה מרקל את התפקיד אחרי שנים ארוכות, נראה שהתוצאות מעניינות גם את הציבור הישראל שמייחל להמשך שלטון ידידותי. שי גולדן הקביל בין המחנות בפוסט בפייסבוק והציג את התמונה כפי שהוא רואה אותה.

גולדן כתב: "אגב הבחירות בגרמניה ועליית השמאל, ההיגיון הפוליטי של העולם הוא כזה: הימין מייצר סדר ויציבות אחרי שנים של, ובכן, שמרנות ויציבות, ואז השמאל - נישא על כנפי השאננות ש״הכל סבבה בעולם ובמרחב הקרוב ואפשר עכשיו לדאוג לדברים החשובים באמת: הקרם דה לה קרם - זכויות מיעוטים״ - משתלט על הצד בנפש האנושית שרוצה לעצום עיניים ולהאמין שהכל בסדר ויהיה בסדר וצריך עכשיו להיות נעלים ונהדרים ונפלאים ונשגבים, והופ: הנה יש רוב לשמאל".
"זה בסדר: זה דבר טוב - אופטימיות ותחושת רווחה. ויציבות. זה אומר ששלטון ימין מצליח להעניק תחושת יציבות וביטחון ואפילו לטפח אופטימיות. אני בעד. העניין הוא כזה: היציבות היא אשלייה. רווחה היא עניין חולף. טבע האדם הוא טבע האדם, וזרמים תת-קרקעיים גדולים וחזקים פועלים מתחת לכל זה. המטוטלת של האנושות נעה כרגע שמאלה. תוצאה של טראומת הקורונה ואובדן האמון בממסד, לצד תופעות היפר טכנולוגיות של אובדן שליטה על המידע ועל הידע, ותחושה אנושית אינהרנטית ששינוי הוא המפתח להתקדמות".
לסיום כתב: "בגדול: השמאל רוצה לנוע קדימה (גם אם בעיניים פקוחות לתוך הסכנה), והימין מבקש להיאחז בקיים, מתוך תחושה שהמציאות מעורערת ואי הוודאות היא המלכה האמיתית. השמאל אופטימי. הימין ריאלי. אופטימיות מול ריאליות - זו המלחמה שניטשת בין ימין לשמאל. ואני, חוששני, אינני אופטימי. המציאות מכריחה אותי להיות ריאלי".

תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    גולדן לקרוא חלק מהתגובות פה ולראות כמה אתה צודק (ל"ת)
    ניר 10/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    אוי גולדן
    אוקי 10/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוי גולדן,אתה מסריח.
    סגור
  • 6.
    עוד אחד שהולך עם הרוב (ל"ת)
    משה 09/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    קרנפון שאיחר את הרכבת
    הצל 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    גולדין הוא דוגמא לקרנפון אוויל, שעלה על רכבת הגיזענות הימנית אחרי שטראמפ נבעט, והקיסר משוטט בין מיזודות לבתי משפט. אז מי הוא שיחנטרש את השטויות האלו על הימין השמרני? לפי החשיבה ובהירות הניסוח הייתי בטוח שזה הצל, זה שמקודם באתרים זניחים.
    סגור
  • כותב הפוסט הוא גזען (ל"ת)
    דוד 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    כמה בורות בפוסט אחד
    שחר 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אלוהים ישמור, האיש כותב קישקוש בלי הבנה בסיסית. אתר פח שמעתיק את מילותיו של גולדן
    סגור
  • 3.
    מעייף (ל"ת)
    אלי 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    איש תקשורת? סתם ביביסט מטופש (ל"ת)
    Anj 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 1.
    אתה גם טיפש, אז?
    gri 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    3 8
    ובכל זאת יש אתרים שמוצאים בך עניין לאייטם פח
    סגור