מדדים ומחקרים

טראמפ או ביידן? סקר חדש חושף: במי הישראלים בוחרים?

סקר מקיף של מכון מיתויים על מדיניות החוץ הישראלית מראה כי חלה ירידה בשביעות הרצון של הישראלים ממדיניות החוץ של הממשלה, ומעניק ללפיד ציון של 4.88 בלבד, ואיזה נשיא מועדף על הציבור הישראלי?
מערכת ice |  2
טראמפ, ביידן (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ, ג'ו ביידן, pixabay, freepik)
עשרה חודשים בלבד מאז כניסתו של ג'ו ביידן לבית הלבן, וסקר חדש של מכון מיתווים חושף את מי הישראלים מעדיפים שיעמוד בהנהגה האמריקאית: הנשיא הנוכחי ביידן או הנשיא הקודם דונדלד טראמפ.
מכון מיתווים - המכון הישראלי למדיניות-חוץ אזורית, פרסם הבוקר (רביעי) את מדד מדיניות החוץ הישראלית לשנת 2021. על פי הסקר, יותר ממחצית מהישראלים סבורים כי ממשל ביידן פחות טוב לישראל, כאשר 53% סבורים כי ממשל טראמפ היה עדיף יותר. 35% העדיפו את ביידן, ו-11% סברו כי אין שינוי משמעותי בין ביידן לטראמפ.
עוד בסקר: הישראלים חושבים כי רוסיה היא המדינה השנייה בחשיבותה אחרי ארה"ב ביחסי החוץ, במקום השלישי: גרמניה, לאחר מכן בריטניה, סין, מצרים, צרפת, ובמקום השמיני: ירדן. מה עמדתו של הציבור הישראלי לגבי האיחוד האירופי? 46% סבורים כי הוא יריב לישראל בכל הקשור למדיניות החוץ.
בכל הקשור ליחסי ישראל והפלסטינים, כמעט שליש מהישראלים סבורים שעל ישראל להשיב את השליטה בעזה, אך 22% אומרים כי האחריות על שיקום העיר בפן הכלכלי שייך למדיניות החוץ הבינלאומית ולא לישראל. 9% הוסיפו כי המדינה מתנהלת כראוי ביחס לעזה. לגבי הסכם שלום פוטנציאלי עם הפלסטינים במידה ויוצגו תמריצים חיוביים: 23% אמרו שהדבר יחזק במידה רבה על השפעת התמיכה, ן-17%יחזק במידה רבה מאוד.
ומה לגבי ההתמודדות עם הגרעין האיראני? 34% מהישראלים סבורים כי יש ליצור קואליציה עם מדינות במזרח התיכון, וזאת לעומת 31% שסבורים שעל ישראל לנקוט בפעילות צבאית עצמאית. 18% אמרו כי יש לתמוך במאמצים הבינלאומיים על מנת לגבש הסכם חדש עם איראן.
ומה הציון ללפיד? שר החוץ עומד במבחן הציבור הישראלי, וניכרת ירידה בשביעות הרצון מתפקוד הממשלה במדיניות החוץ, כאשר לפיד עצמו מקבל ציון של 4.88 מתוך 10, ומשרד החוץ עצמו מנוקד 5.23 בלבד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שפל חדש בתמיכת הציבור
    אשל 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הציבור נבהל מהשלכות הקמת הממשלה הנוכחית ובצדק !!!
    סגור
  • 1.
    לפיד יעשה הכל להיות רוה''מ..תתעוררו חכמי חלם
    אזרח מודאג 10/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוץ מלשקר מה הוא באמת יודע לעשות..לנסוע כל שני וחמישי לחו''ל על חשבון המדינה..
    סגור