מדדים ומחקרים

כמה שנים יוכל לשלם לארי אליסון משכורת לכל חברי הכנסת?

המיליארדר ששמו נקשר בזה של ראש האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, מחזיק בהון אישי של 93 מיליארד דולר והוא בטופ 10 של עשירי תבל. לאחר ששקל להעסיק לכאורה את מי שהיה ראש ממשלת ישראל במשך 12 שנה, האם היה מסוגל להציע זאת לכל הח"כים באותה המשכורת שהוצעה לנתניהו?
מערכת ice |  1
לארי אליסון (צילום מתוך פייסבוק, pexels, unsplash)
שמו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו עלה לאחרונה לכותרות בהקשר מעניין במיוחד, כאשר דווח כי לארי אליסון, אחד מעשירי תבל שוקל להציע לו משרה. אבל כרגע לפחות נראה שראש הממשלה לשעבר עדיין לא מעוניין לוותר על הקריירה הפוליטית שלו, אבל אולי אליסון היה רוצה לנסות משהו אחר?
למדורג 7 בטבלת האנשים העשירים ביותר בעולם יש הון של 93 מיליארד דולר, גם אם הוא לא הצליח להשיג את נתניהו לבדו, מה היה קורה לו היה מצליח לשכנע את כל חברי הכנסת לעבוד עבורו במשכורתם הנוכחית? כמה זמן הוא יוכל לשלם לכל 120 חברי הכנסת משכורת כדי שיעבדו עבורו כפי שנתניהו יכול היה לקבל, כ-800 אלף דולר בשנה?
משכורת ממוצעת של חבר כנסת בישראל עומד על 45 אלף שקל לחודש (לפני הורדות כמובן) ובשנה הסכום עומד בסך הכל על 540 אלף שקל, כך שכל חברי הכנסת מרווחים בשנה כ-64.8 מיליון שקל ביחד. אבל לנתניהו הוצע שכר של 800 אלף דולר, שהם בשקלים כ-2.559 מיליון שקל בסך הכל.
אם נשתעשע רגע במחשבה ונהפוך את הונו של אליסון לשקלים, אז מדובר בסכום עתק של 297.5 מיליארד שקל בסך הכל. אם כל חבר כנסת היה מקבל ממנו את השכר שהציע לנתניהו, אז כל 120 הח"כים היו מקבלין ממנו בשנה כ-311.88 מיליון שקל
דהיינו, יש לו כסף כדי להחזיק את חברי הכנסת בישראל למשך לא פחות מ-95 שנה בסך הכל, וזה לפי שכר דירקטור, אם היה משלם להם לפי משכורתם כחברי כנסת בישראל, אז היה לו מספיק כסף ליותר מ-4,500 שנים, לא רק לו, אלא ליורשים שלו שהיו צריכים להמשיך את המסורת בעשרות הדורות קדימה.
הכתבה אינה אלא בגדר תרגיל מחשבתי בלבד ואינה משקפת או תשקף כל עסקה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מגפה
    מגן דוד 09/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי הראשון שיצא תרופה למכה שפקדה עיתונאים ומהנדסי תודעה וירוס נתניהו,
    סגור