מדדים ומחקרים

מדד חדש חושף: כמה יקר האינטרנט בישראל?

אחד משירותי האינטרנט הגדולים בעולם פרסם מחקר אודות מהירות ומחירי האינטרנט במדינות שונות. כמה דקות עבודה נדרשות כדי לשלם על אינטרנט בישראל וכמה דקות מתבזבות על המתנה לטעינת אתרים?
יאיר מור | 
חיפוש באינטרנט (צילום pixabay)
ישראל נמצאת במקום הרביעי בעולם ב"מדד איכות החיים הדיגיטלית 2021", כך לפי נתונים שפרסמה ספקית שירות ה-VPN הבריטית SurfShark.
החברה אספה נתונים אודות מחירים, מהירויות ועוד ב-110 מדינות, ומצירוף של כל המידע דירגה את ישראל במקום הרביעי – עלייה של ארבעה שלבים לעומת המדד המקביל מהשנה שעברה. מעלינו נמצאות בהפרשים קטנים פינלנד במקום השלישי וקוריאה הדרומית במקום השני, ובהפרש גדול יותר נמצאת דנמרק במקום הראשון. מתחתינו בהפרש זעום נמצאת ארה"ב במקום החמישי.
הבשורה המפתיעה ביותר במדד היא מחירי האינטרנט: למרות שישראלים רבים מתלוננים עליהם, מתברר שמחירי האינטרנט בישראל הם בין הזולים בעולם ביחס למשכורת הממוצעת: האינטרנט הביתי בישראל הוא הזול בעולם, ואזרח ממוצע יכול לכסות את מחירה של חבילת אינטרנט בסיסית בפס רחב ב-19 דקות עבודה. מחירה של חבילת גלישה בסיסית בישראל הוא השלישי בנגישותו בעולם, ודורש כ-5 שניות עבודה.
עם זאת, באיכות החיבות לאינטרנט אנחנו עדיין לא אור לגויים: האינטרנט הקווי בישראל מדורג במקום ה-17 במדד היציבות ובמקום ה-24 במהירות ההורדה, העומדת על 118.18 מגה-ביט לשנייה, והאינטרנט הסלולרי מדורג במקום ה-14 מבחינת יציבות ובמקום ה-67 מבחינת מהירות ההורדה – הדירוג הגרוע ביותר של ישראל בכל המדדים שנבדקו, עם מהירות ממוצעת של 27.44 מגה-ביט לשנייה בלבד. עם זאת, בסך הכל אנחנו נמצאים במקום ה-11 באיכות החיבור לרשת, בעיקר בזכות העובדה שלפי הנתונים, מהירות החיבור הסלולרי שלנו השתפרה יותר מבכל מדינה אחרת בשנה האחרונה.
נתון אחר שמסב פחות גאווה הוא שיעור הישראלים המחוברים לרשת: 79.7% מהאוכלוסייה, מקום 50 בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה