מדדים ומחקרים

אלו הערים הכי לא בטוחות לילדים בחופש הגדול

ע"פ אור ירוק נהריה (29 ילדים נפגעו בחמש שנים) היא העיר המסוכנת לילדים בחודשי הקיץ כאשר 0.47 ילדים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בשנה. קריית אתא (26 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום השני ועפולה (26 ילדים נפגעו בחמש שנים) שלישית

כפיר אדר | 
ילדים בכבישים (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90 עריכת אייס)
ב-12 ביולי 2021 נהרגה פנינה משה ז"ל בת הארבע כאשר כבאית פגעה ברכב שבו נסעה עם אימא שלה בלוד. פנינה נפצעה קשה אך מתה זמן קצר לאחר הגעת כוחות ההצלה. לפני כשלושה שבועת הסתיימה שנת הלימודים והילדים הצטרפו לבני הנוער ויצאו לחופש הגדול. חודשי הקיץ והחופש הגדול הם תקופה שבה הסיכון של ילדים להיפגע בתאונות דרכים הולך וגדל בעיקר בשל היעדר מסגרת אשר תגן עליהם במהלך היום.
בעמותת אור ירוק בדקו אילו ערים מסוכנות לילדים בחודשי הקיץ, ערים שבהן מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים הוא הגבוה ביותר בהשוואה לחלקם באוכלוסייה. באור ירוק בדקו את נתוני היפגעות הילדים (0-14) בתאונות דרכים בחודשים יוני, יולי ואוגוסט במשך חמש שנים (2016-2020) כאשר הנתונים נבדקו בהשוואה לכל אלף ילדים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים.
מניתוח הנתונים עולה כי נהריה (29 ילדים נפגעו בחמש שנים) היא העיר המסוכנת לילדים בחודשי הקיץ כאשר 0.47 ילדים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בכל שנה. קריית אתא (26 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום השני הגרוע עם 0.39 ילדים שנפגעים בתאונות לכל אלף ילדים בכל שנה. עפולה  (26 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום השלישי עם 0.38 ילדים שנפגעים בתאונות לכל אלף ילדים בכל שנה. חדרה (43 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום הרביעי עם 0.37 ילדים נפגעים בתאונות לכל אלף ילדים בשנה. חיפה (102 ילדים נפגעו בחמש שנים) סוגרת את חמשת הערים המסוכנות לילדים מעט אחרי עם 0.36 ילדים שנפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בשנה.
תל אביב-יפו (114 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום השמיני במדד הערים המסוכנות לילדים בחודשי הקיץ כאשר 0.27 ילדים נפגעים לכל אלף ילדים בשנה. ירושלים (297 ילדים נפגעו בחמש שנים), העיר עם הכי הרבה ילדים, נמצאת במקום ה-19 עם 0.19 ילדים שנפגעים בתאונות לכל אלף ילדים בשנה. הוד השרון (0.01) ביתר עלית (0.04) ובית שמש (0.05) הן הערים הבטוחות עבור הילדים בחודשי הקיץ.
מבט על הערים הערביות ממקם את אום אל פאחם (21 ילדים נפגעו בחמש שנים) במקום ה-11 בשיעור הילדים הנפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים עם 0.24 ילדים נפגעים, נצרת (18 ילדים נפגעו בחמש שנים) במקום ה-21 עם 0.19 ילדים נפגעים ורהט (11 ילדים נפגעו בחמש שנים) במקום ה-33 עם 0.07 ילדים נפגעים לכל אלף ילדים בשנה.
בחינת הערים החרדיות חושפת כי הן בטוחות באופן יחסי לילדים בימי הקיץ והחופש הגדול. בני ברק (73 ילדים נפגעו בחמש שנים) נמצאת במקום ה-24 עם 0.17 ילדים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים. מודיעין עלית (16 ילדים נפגעו בחמש שנים) במקום ה-31 עם 0.07 ילדים נפגעים, בית שמש (15 ילדים נפגעו בחמש שנים) 0.05 ילדים נפגעים נמצאת במקום ה-34 וביתר עלית (שבעה ילדים נפגעו בחמש שנים)  0.04 ילדים שנפגעים בתאונות נמצאת במקום ה-35.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, הסביר: "החופש הגדול הוא תקופת זמן שבה הסכנה של הילדים להיפגע בתאונת דרכים הולכת וגדלה. רבים משוטטים חסרי מעש ברחובות או בסביבת גני משחקים. האחריות לצמצום הסכנה של הילדים מוטלת גם על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וגם על הרשויות המקומיות. מיתון וריסון התנועה הם צעדים נדרשים שיש לבצע כדי להפחית באופן משמעותי את הסכנה של הילדים להיפגע כהולכי רגל. במקביל יש להגביר את ההסברה והחינוך לבטיחות בדרכים בקרב הילדים, באמצעות אמצעי התקשורת הפופולריים שבהם הם משתמשים. בכוחות משולבים יחד עם הגברת הנוכחות המשטרתית בכבישים ניתן להציל את חיי הילד הבא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה