מדדים ומחקרים

מי הם חמשת הספורטאים המרוויחים ביותר שהולכים על הזהב?

בין אלפי הספורטאים שייקחו חלק במשחקים האולימפיים בטוקיו נמנים אתלטים שהם מהמרוויחים ביותר בספורט העולמי. מי הם חמשת הספורטאים העשירים ביותר בטוקיו?

עידן קוקה | 
קווין דוראנט, נעמי אוסקה, דמיאן ליליארד (צילום ויקיפדיה, unsplash)
מיליארדי צופים, שבועות של סיקור שוטף מגופי תקשורת ברחבי העולם והתהילה האולימפית היא התגשמות חלום עבור כמעט כל ספורטאי שמגיע לאולימפיאדה. מתוך אלפי האתלטים שמגיעים לתחרויות, לא מעט מקווים שדרך המשחקים האולימפיים הם יזכו לחשיפה שתוביל אותם להכנסות כלכליות דרך המקצוע שלהם שלרוב הם לא מצליחים להתפרנס ממנו. 
יתרה מזאת עבור חלק בלתי מבוטל מהספורטאים עלות הנסיעה לאולימפיאדה יכולה להיות כה גבוהה כל כך עד כדי כך שהם פונים לקמפיינים למימון ההגעה לתחרויות ברשת. רק באולימפיאדה הקודמת  שנערכה בריו בשנת 2016, נאספו תרומות בסך  750,000 דולר מאלפי תורמים בכדי לסייע במימון המסעות האולימפיים של יותר מ -140 ספורטאים. זכייה בתחרויות כאמור, יכולה לסייע לספורטאים בהוצאות חלק מהעלויות. לעומתם יש גם לא מעט ספורטאים שהאולימפיאדה מהווה עבורם כבוד לאומי בלבד מכיוון שכסף וחשיפה הם לא הבעיה שלהם. הנה מבט על חמשת הספורטאים האולימפיים המרוויחים ביותר על פי פורבס שהגיעו לטוקיו. 
את המקום הראשון תופס כוכב הברוקלין נטס, קווין דוראנט. הכדורסלן שעבורו זו תהיה האולימפיאדה השלישית, מחזיק כבר בשתי מדליות זהב והרוויח השנה כ-75 מיליון דולר ממשכורת, מגוון שיתופי פעולה וחוזי פרסום. אחד מהכדורסלנים הפופולריים בעולם ואלוף ה-NBA פעמיים הוא שותף ברשת המולטימדיה פורצת הדרך Boardroom, בקבוצת הפילדלפיה יוניון ב-MLS ובנוסף הבעלים של חברת הון סיכון עצמאית בשם Thirty Five Venture,  מה שמעניק לו את תואר הספורטאי הרווחי ביותר שהגיע לטוקיו.
את המקום השני תופסת הטניסאית היפנית נעמי אוסקה שגרפה השנה כ-60 מיליון דולר. זו השנה השנייה ברציפות בה הטניסאית בת ה-23 שנחשבת לפנים החדשות של הטניס העולמי ניפצה את שיאי הרווחים של ספורטאית בעולם בשנה אחת והיא האתלטית היחידה ברשימה הזו. אוסקה הרוויחה השנה 55 מיליון דולר רק מחוזי פרסום וחבירה לארגונים כמו גוגל, לואי ויטון, ומותג הג'ינסים Levi’s. בנוסף יש לה בובת ברבי בדמותה שהיא אחת הנמכרות ביותר בעולם כחלק מסדרת מותגי הרול-מודל של החברה. אוסקה מדורגת במקום הראשון בעולם ונמצאת במקום ה-12 ברשימת הספורטאים הרווחיים ביותר בפורבס לשנת 2021. היא הרוויחה עוד כ-5 מיליון דולר מזכיות בפרסים מטורנירי הטניס השונים וכעת תקווה להביא מדלית זהב למדינתה.

אחד מהספורטאים העשירים בעולם שיתחרו בטוקיו, נובאק ג'וקוביץ' (צילום אינסטגרם) 
את המקום השלישי תופס כדורסלן נוסף מנבחרת ארצות הברית, כוכב הפורטלנד טרייל בלייזרס, דמיאן לילארד שהרוויח השנה כ-40.5 מיליון דולר. האולסטאר בן ה-31 הגיע לרווחים הגדולים בין היתר גם מחוזי פרסום עם אדידס, Gatorade, Hulu ו- 2K Sports. עם אדידס הוא נמצא בחוזה פרסום של 10 מיליון דולר בשנה עבור קו נעליים מיוחד על שמו בגינו הוא מקבל כ-10 מיליון דולר בשנה עד שנת 2024. בנוסף לילארד בעל אולפן הקלטות עצמי  בשם Front Page Music תחתיו הוציא כבר שלושה אלבומים. מלבד זאת, אחד הקלעים הגדולים ב-NBA עשה עוד כמה גרושים כחלק מקאסט שחקני הכדורסל  בסרט 'ספייס ג'אם: אגדה חדשה' שיצא לאקרנים לאחרונה.
את המקום הרביעי תופס אלוף ווימבלדון הטרי הטניסאי נובאק ג'וקוביץ' שהרוויח השנה כ- 34.5 מיליון דולר. הסרבי שמדורג ראשון בעולם השווה לאחרונה עם זכייתו בטורניר ווימבלדון את שיא הזכיות בטורנירי גראנד סלאם והעמיד אותו על 20  בדומה לרוג'ר פדרר ורפאל נדאל. אם יזכה בטוקיו במדליית הזהב ולאחר מכן יזכה באליפות ארצות הברית הפתוחה בספטמבר, ישלים הטניסאי זכייה היסטורית במה שנקרא הסלאם המוזהב שכולל זכייה באולימפיאדה ובכל ארבעת טורנירי הטניס הגדולים בעולם בשנה אחת. השנה רק עבור זכייתו בווימבלדון האחרון קיבל כ-2.4 מיליון דולר אך הרווחים העיקריים של הכוכב הסרבי בן ה -34 הגיעו משיתופי פעולה עם עם חברות כמו לקוסט, פיג'ו, NetJets ויצרנית ציוד הטניס האוסטרית Head.
במקום החמישי אחרי שני כדורסלנים טניסאי וטניסאית את הרשימה סוגר דווקא גולפאי. רורי מקילרוי הבריטי  שגרף השנה רווחים בשווי של 32 מיליון. הגולפאי נחשב לאחד מהשמות הגדולים בענף לצידם של טייגר וודס ופיל מיקלסון והוא אחד הספורטאים המשווקים ביותר בעולם הספורט. מקילרוי בן ה-32 גרף השנה 29 מיליון דולר רק משיתופי פעולה עם מותגים כמו נייקי, אומגה וקבוצת UnitedHealth. הפרס הגבוה ביותר בו זכה במסגרת תחרות היה 15 מיליון דולר שקיבל כתוצאה מזכייתו בגביע הפדקס, אחד מהטורנירים הגדולים בעולם הגולף בשנת 2019 והוא מקווה להביא כבוד לבריטניה עם זכייה גם במדליית הזהב באולימפידה.
סך הכל עומדים החמישה על רווחים של קצת יותר  242  מיליון דולר בשנה האחרונה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה