מדדים ומחקרים

סקר מנדטים מטורף: נתניהו משאיר אבק לגנץ, בן גביר מתרסק

על רקע המתיחות הביטחונית, בחדשות 12 ערכו סקר בחירות מטורף לחלוטין, במסגרתו הליכוד ונתניהו נוסקים עם 25 מנדטים, מול 21 מנדטים של בני גנץ והמחנה הממלכתי. המפסיד הגדול הוא בן גביר, שצונח ל-6 מנדטים. סמוטריץ' לא עובר את אחוז החסימה, ומה עם יאיר לפיד וליברמן?

מערכת ice | 
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, חיים גולדברג)
על רקע המתיחות הביטחונית שהגיעה לשיאה עם חיסולו של מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, בחדשות 12 ערכו היום (רביעי) סקר מנדטים דרמטי במיוחד, בשיתוף מנו גבע ומכון מדגם ipanel, במסגרתו ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד רשמו זינוק מטורף כשהם משאירים אבק לבני גנץ והמחנה הממלכתי עם 25 מנדטים מול 21 מנדטים.
מבחינת מפת הגושים, גוש הקואליציה עם 49 מנדטים, מול 61 מנדטים של גוש האופוזיציה. יש עתיד של יאיר לפיד מתבססת כמפלגה השלישית בגודלה בישראל עם 15 מנדטים, אחריה מפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 14 מנדטים, הדמוקרטים בראשותו של יאיר גולן עם 11 מנדטים.
מיד אחרי יאיר גולן ממוקמת מפלגת ש"ס, עם 11 מנדטים, כשאחריה מפלגת יהדות התורה עם 8 מנדטים. אבל ההפתעה הגדולה ביותר בסקר מגיעה מכיוונו של איתמר בן גביר, אחרי שעוצמה יהודית התרסקה והיא רק עם 6 מנדטים, שנלקחו על ידי הליכוד ונתניהו.
המפלגות הערביות חד"ש תע"ל ורע"ם עם 5 מנדטים כל אחת. מי שלא עוברות את אחוז החסימה הן הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' עם 2%, בל"ד עם 2.2% ומפלגתו של גדעון סער, שהודיע היום כי הוא מצטרף לממשלה, הימין הממלכתי, עם 2.4%.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה