נדל"ן ותשתיות

השדרוג של הגליל: הופקדה תוכנית חדשה בסמוך למרכז הרפואי

הוועדה המחוזית צפון הפקידה את התוכנית להקמת רובע עירוני חדש שישלב מגורים ותעסוקה ליד המרכז הרפואי לגליל. במסגרת התוכנית השטח הבנוי של המרכז הרפואי לגליל יורחב פי 4 מהשטח הבנוי כיום. וכמה דירות יוקצו לסטודנטים?
מערכת ice | 
שכונה חדשה בנהריה (צילום מן שנער אדריכלים)
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז צפון, בראשות אוֹרי אילן, הפקידה את התוכנית להקמת רובע עירוני חדש שישלב מגורים ותעסוקה מסביב למרכז הרפואי לגליל. כמו כן, במסגרת התוכנית יורחב השטח הבנוי של המרכז הרפואי לגליל ויוגדלו זכויות הבנייה פי 4 מהקיים.
התוכנית, "משולש בן עמי", הינה על שטח כולל של כ-1,000 דונם והיא ממוקמת במזרח העיר, בין כביש 89 הישן לכביש 89 החדש, בסמוך למרכז הרפואי לגליל. מדובר בשטח שהוא מעתודות הקרקע האחרונות לפיתוח שנותרו בנהריה.
התוכנית כוללת כ-1,770 יחידות דיור שייבנו במבנים שישלבו מגורים תעסוקה ומסחר בגובה של 11-24 קומות תוך יצירת מרקם עירוני שישלב לתוכו את המרכז הרפואי. בנוסף, התוכנית כוללת כ-500 דירות שיוקצו עבור דיור מוגן, כ-200 יחידות מלונאות שישמשו את בית החולים וכ-200 דירות שיוקצו עבור דירות קטנות וישמשו למגורי סגל וסטודנטים.
בנוסף ליחידות דיור, התוכנית כוללת למעלה מ-500,000 מ"ר לטובת שטחי תעסוקה (ביו רפואית) ומסחר שיהוו עוגן כלכלי לעיר נהריה, לתושבי הסביבה וישמשו גם את צרכי המרכז הרפואי. כמו כן, התוכנית כוללת את הרחבתו של המרכז הרפואי לגליל, בכ-60 דונם וכ-480,000 מ"ר בינוי חדש.
מדובר כאמור בהגדלת שטח הבינוי פי 4 מהשטח הבנוי הקיים במרכז הרפואי שכיום עומד על כ-105,000 מ"ר. המרכז הרפואי החדש צפוי לכלול מבני אשפוז חדשים בגובה של 24 קומות כל אחד. בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת שדרוג משמעותי של התחבורה הציבורית ע"י חיבור בין המתחם לכביש 89. זאת, באמצעות הקמת ציר מטרונית על כביש 89 והקמת מסוף תחבורה ציבורית שישרת את כלל הגליל המערבי, כך שיהיה ניתן להימנע מכניסה למרכז נהריה ברכב הפרטי.
 
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון, אוֺרי אילן: "תוכנית 'משולש בן עמי' היא נדבך עירוני משמעותי במרקם המחבר בין נהריה למרחב הכפרי הסובב והיא אחת התוכניות החשובות  שתוכננו בשנים האחרונות במחוז הצפון. הרובע החדש חובק את המרכז הרפואי לגליל ומאפשר לו לגדול ולהתרחב בצורה משמעותית ובה בעת, מציע את כל מגוון השימושים העירוניים - מגורים, מוסדות, תעסוקה בילוי, נופש ופנאי שישלימו את הפיתוח המואץ המתוכנן לנהריה  לקראת הכפלתה".

תוכנית משולש בן עמי  הדמיה: א.ג איזן אדריכלים
עוד הוסיף כי "התוכנית הזו היא עדות חיה ליכולת המופלאה של המרחב הכפרי והמרחב העירוני להתאחד ולשתף פעולה, למצוא שפה משותפת ולייצר יחד צמיחה כלכלית וחברתית. לטובת כל תושבי האזור. תוכנית 'משולש בן עמי' מקדימה את התוכנית להקמת אזור תעשייה חדש בצומת כברי, שעם השלמת התכנון והביצוע  של כביש 6 צפון ומסילת הברזל המתוכננת לאורכו והשלמת קווי המטרונית מחיפה לצומת כברי, ישנו את המציאות ויכינו את הגליל המערבי להיות אחד האזורים המבוקשים והמצליחים ביותר בישראל".
התוכנית ביוזמת רשות מקרקעי ישראל, ובשיתוף פעולה עם עיריית נהריה, לשכת התכנון מחוז צפון והרשויות הגובלות ונערכה ע"י צוות תכנון בראשות אדר' אילן איזן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה