נדל"ן ותשתיות

מגדל משקיעה 460 מיליון שקל, אלו הפרויקטים שנכנסה כשותפה

?טראלייט חתמה על מזכר הבנות הכפוף לבדיקות נאותות וחתימה על הסכם מחייב עם מגדל ביטוח לשם כניסתה כשותפה בשני פרויקטים של טראלייט בהשקעה של עד 460 מיליון שקל. בפרויקט הסולארי 'התענך1' שבבעלות טראלייט (100%) בצפון הארץ אמורה מגדל להשקיע עד 270 מיליון שקל תמורת 49% מהפרויקט
מערכת ice | 
מגדל אחזקות ביטוח ופיננסים (צילום Magma Images)
חברת האנרגיה המתחדשת טראלייט מדווחת הבוקר (שני) על אבני דרך משמעותיות בהרחבת פעילותה בארץ ובחו"ל. החברה מעדכנת כי חתמה על מזכרי הבנות (הכפופים לבדיקות נאותות וחתימה על הסכם מחייב) עם חברת הביטוח מגדל לפיהם מגדל תשקיע בפרויקטים הסולאריים אותם מקדמת החברה - התענך1 בצפון הארץ ו-Dunmore בקנדה.
במסגרת מזכר ההבנות חברת הביטוח מגדל אמורה להשקיע עד 270 מיליון שקל בשני שלבים בתמורת ל-49% מהפרויקט הסולארי 'התענך1' שאותו מקדמת החברה. טראלייט תחזיק ביתרת 51%, תשמש כשותף הכללי בפרויקט וכקבלן ההקמה והתפעול. פרויקט התענך 1 הוא פרויקט סולארי בהיקף של כ-156 מגה וואט. הפרויקט שמועד החיבור הצפוי שלו במחצית השנייה של 2023, הוכרז כפרויקט תשתית לאומית וההכנסות השנתיות הצפויות בו עומדות על כ-53 מיליון שקל. תענך 1 הינו שלב ראשון במסגרת פרויקט התענך שאמור להגיע להיקף של כ-250 מגה וואט.
 
בנוסף, קבוצת הביטוח מגדל חתמה עם טראלייט גם על מזכר הבנות אמורה להשקיע מעד 190 מיליון שקל בפרויקט סולארי שמקדמת החברה בקנדה. בהתאם למזכר ההבנות, הצדדים יפעלו להקמת שותפות אשר תחזיק ב-75% מהזכויות בפרויקט Dunmore, כאשר מגדל תחזיק ב-49% מהזכויות בשותפות וטראלייט ביתרת 51%. פרויקט Dunmore הוא פרויקט סולארי בהיקף של 258 מגה וואט שאותו מקדמת החברה בקנדה, בחבל אלברטה שהינו המחוז בעל נתוני הקרינה הגבוהים ביותר בקנדה. יתרת 25% בפרויקט מוחזקת ע"י קבוצה בינלאומית מתחום האנרגיה שפועלת ב-25 מדינות.
חברת טראלייט, פועלת בתחום פיתוח וייזום פרויקטי אנרגיה סולארית בארץ ובעולם. לטראלייט שותפות אסטרטגית בלעדית עם תנועת המושבים, המאגדת 254 מושבים ברחבי הארץ. בנוסף, החברה השקיעה במספר חברות טכנולוגיה בתחומי האנרגיה הירוקה ותהליכי הייעול אנרגטי. לחברה צבר פרויקטים של כ-750 MW בישראל וכן מאות מגה וואט בפרויקטים בחו"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה