דעות

המשקיעים זיהו את הפוטנציאל במעלה אדומים והחלו להשקיע בעיר

אלפי יחידות דיור חדשות צפויות להיבנות בעשור הקרוב במעלה אדומים, לצד פיתוח מואץ בתעשייה, במוקדי בילוי ובתשתיות. העיר ממשיכה לככב בעשירייה הפותחת במדדי החינוך ובהגירה חיובית של משפחות צעירות
בני כשריאל |  2
בני כשריאל (צילום דוברות)
אנו נמצאים בימים של התחדשות ופריחה, ימים בהם העיר זוכה לעדנה מחודשת שנוצרה כתוצאה מהגידול הדמוגרפי הטבעי בעיר, אשר מגיע יחד עם ביקוש יוצא דופן של מאות זוגות צעירים שמעוניינים להצטרף לקהילה של מעלה אדומים. הנהירה של המשפחות צעירות, לצד כניסה של יזמים שמקדמים פרויקטים בעיר, הם תוצאה ישירה של מערכת חינוך מצוינת ושל בניית תשתית וקרקע פורייה להתחדשות עירונית בעיר.
בזכות תכנית חינוך יסודית וארוכת טווח, העיר מצאה את עצמה בראש דירוג הערים המצטיינות בחינוך. מהפכת החינוך בעיר נעשתה באמצעות מעבר לכיתות לימוד קטנות ובזכות חזון עירוני שמייצר רצף לימודי מלידה עד האוניברסיטה, תוך יצירת קשר עם מרכזים אקדמיים ומרכזי סייבר. התוכנית המקיפה שלנו הובילה לכך שמעלה אדומים נמצאת בין עשרת הערים המובילות בישראל, כאשר היא משאירה הרחק מאחור ערים מובילות כמו תל אביב, רמת גן, הרצליה, חיפה וגם את ירושלים.
בימים אלו אנו מקדמים שורה של תוכניות להתחדשות עירונית שכוללות הקמה של יותר מ- 6,000 יחידות דיור במהלך חמש השנים הקרובות, יחידות אלה יאפשרו מגורים ליותר מ-26,000 תושבים חדשים, זאת בהשקעה כוללת המוערכת בכ-2.5 מיליארד שקל.
מעלה אדומים תהיה גם העיר הראשונה מעבר לקו הירוק, שתצטרף להחלטת פורום ה- 15 ותאמץ את העקרונות של בנייה ירוקה, שתעשה באמצעות הקמה מהיסוד של שכונה בת 800 יחידות דיור בתקן בניה ירוקה. בתוכנית יבחנו דרכים להסב גם מוסדות ציבור ומבני מסחר על פי התקן של הבנייה הירוקה, כשהמטרה המרכזית היא לספק לתושבים איכות חיים וסביבה ירוקה. 
לצד פיתוח של מתחמי מגורים, אנו פועלים, בכדי לייצר עוגנים כלכליים שיספקו אלפי מקומות עבודה חדשים לתושבי העיר: מתחם 'זאפה' לאירועי שירה ותרבות, מתחם הD-City לעיצוב הבית שאין שני לו בישראל, פארק השעשועים "מג'יק קאס" שייחשב לפארק הגדול במזרח התיכון וכ-3 בתי מלון שישרתו את המבקרים בעיר.
באמצעות עמידה איתנה מול משרד הפנים ומשרד השיכון והבינוי, הצלחנו להניע הליכי בנייה שהוקפאו עוד בתקופת כהונתו של נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה. אנו שמים דגש רב לבנייה תחת תכנית "מחיר למשתכן", כאשר חלק ניכר מהקבלנים שזכו במכרזים בעיר, נדרשו להציע ולשווק כמעט ממחצית בדירות במחיר אטרקטיבי ושפוי עבור כל משפחה בישראל. וכך למשל ניתן למצוא במתחמים החדשים דירות 4 חדרים 1,500,000 שקל ודירות 5 חדרים ב-1,900,000 שקל.
על אף ההצלחה הכבירה, אין בכוונתנו לקפוא על השמרים. סוד ההצלחה שלנו טמון בקהילתיות ובחשיבה פורצת דרך. כך פילסנו את דרכינו בתחום החינוך של ישראל ואנו מתכוונים לעשות את אותה מהפכה גם בתחום המגורים ומתחמי העבודה. לצד הרחבת היצע הדיור האיכותי למשפחות הצעירות, אנו עומלים במלוא המרץ לשדרוג חיי הפנאי בעיר בכדי לקבע את התובנה הבאה: מעלה אדומים כבר אינה תחנה ביניים, היא היעד.
הכותב: בני כשריאל, ראש עיריית מעלה אדומים
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הבטחות שווא לפני שנים
    רחל 07/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשתית גרועה. חוסר גישה לתלפיות.. בתוך מעלה אדומים. בשעת הבוקר הורים חוסמים כבישים כשהם מורידים ילדים ליד שער בית הספר. אין גישה חלופית ונשארים מאחורי כל הפקק מדי יום.. היציאה לכיוון הר הצופים סיוט מתמשך.. אנחנו עוזבים את העיר שהבטיחה רבות לתושבים ולא קיימה את התחייבויות.. בושה
    סגור
  • 1.
    העיר של אסנת מארק ודודי אמסלם. יש פוטנציאל לפיגור (ל"ת)
    יובל אורן 07/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור