תקשורת ומדיה

מתן כהנא בתגובה להקמת ועדת חקירה לאסון מירון: "הבטחנו קיימנו", הרשת גיחכה

שר הדתות מימינה צייץ כי מפלגתו קיימה את ההבטחה ונקטל "אין שום מודעות עצמית". התגובות ברשת להקמת ועדת החקירה לאסון. רוב אנשי התקשורת שבחו את ההחלטה להקמת ועדת חקירה לאסון כולל הכתבים החרדים. אנשי ימין טענו כי מדובר בנקמה 
מערכת ice | 
אסון מירון (צילום דוד כהן פלאש 90)
אחת מהחלטות הממשלה הראשונות של ממשלת בנט-לפיד שהגיעה לפני זמן קצר בישיבת הממשלה הראשונה שלהם, היא הקמת וועדת חקירה לאסון מירון שהתרחש לפני כחודש וחצי. ההחלטה אושרה פה אחד ואומרת למעשה את כי את האסון יחקור שופט חיצוני, והיא מעמידה לא מעט פוליטיקאים, אישים ועסקנים חרדים לחקירה שיכולה להוביל לתוצאות קשות מבחינתם
כתב הפלילים של הארץ ג'וש בריינר צייץ: "הזדמנות טובה להצדיע לעיתונאים לענייני חרדים שדרשו הקמת ועדת חקירה ממלכתית מהיום הראשון לאסון מירון. עיתונאים ואנשי תקשורת שלא התקרנפו, עמדו בלחצים גדולים ועמדו על האינטרס הציבורי ולא על האינטרס של עסקנים ופוליטיקאים. סחתיין." הוא תייג את עקיבא ויס וישככר זלמנוביץ' שהיו שניים מהכתבים החרדים הבולטים ביותר שקראו להקמת וועדת חקירה לאסון. 
וייס,שמאז האסון ספר כל יום שלא קמה ועדת חקירה ציין זאת גם הבוקר וכתב: "52 ימים לאסון מירון ועדיין אין ועדת חקירה. אולי הבוקר" חברו לתאגיד איתי שיקמן הגיב לו לפני שעה קלה אחרי החלטה "עכשיו יש. בשעה טובה!". זלמנוביץ' צייץ "הממשלה אישרה את הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון הר מירון. הצלחתכם הצלחתנו" והוסיף "להקמת ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון - אבות רבים, אבל התודה מגיעה לבני גנץ ואפרת רייטן שדחפו בכל הכוח להקמתה. כעת התקוה היא שהאחראים ייחקרו, הכשלים יתוקנו וההילולא תתאפשר כמיטב המסורת רק הפעם בצורה בטיחותית."
ישראל פריי שמקבל לא מעט ביקורות מהציבור החרדי בשנה האחרונה צייץ כי הוא מתרגש "האמת? בוקר מרגש. ועדת חקירה לאסון מירון תצא היום לדרך. צעד מתבקש ומובן מאליו שעד לפני ימים היה בלתי אפשרי. יותר מכל יש פה הכרזה: החרדים הם אזרחים שווים. דמם אינו פחות סמוק. ואם מתו 45 אנשים - הדין ימוצה והלקחים יופקו. שכבת עסקנים לא תסגור דילים על הגופות שלהם. אנחנו בני אדם."
לא מעט חברי כנסת אף צייצו בנוגע להקמת ועדת החקירה ואחד הבולטים שבה הוא מתן כהנא שכתב: "הבטחנו וקיימנו", מה שזכה ללעג רב ברשת. רועי עידן  שיתף את ציוץ של שר הדתות וכתב "לא שאני נגד חלילה אבל מישהו זוכר מתי בדיוק הם הבטיחו ועדת חקירה לאסון מירון? זוכר מפלגות אחרות שעשו כן, לא ימינה."
 
גם כתב חדשות 13 עמרי מניב הביע ביקורת מסוימת על חברי ימינה כשהזכיר את אסון צפית: "נזכיר: בנט שהביא כעת לאישור ועדת חקירה ממלכתית למחדל במירון כראש ממשלה התנגד להקמת ועדת חקירה ממלכתית למחדל בנחל צפית כשהיה שר חינוך. מי שנלחמה אז בבנט בכל כוחה סביב עניין ועדת החקירה הייתה עו"ד אפרת רייטן היום חברה נאמנה בקואליציה שלו"
אתמול (שבת) בערב, חגי סגל ביקר את ההחלטה הצפויה ואמר כי מדובר בנקמה של הממשלה החדשה: "ממשלה חדשה שנערכת להקמת שתי ועדות חקירה ממלכתיות בשבוע הראשון להקמתה - מצטיירת כמי שבאה לנקום, לא לעשות. ובכלל, ועדות חקירה ממלכתיות הן תוספת שמן על מדורת המשפטיזציה שממילא בוערת פה עד השמיים". ציון נאנוס לעומתו צייץ וכתב "מדהים שהיתה צריכה לקום ממשלה חדשה כדי לעשות דבר כל כך בסיסי כמו ועדת חקירה ממלכתית לאסון האזרחי הכי גדול שהיה פה. נתי טוקר המשיך את הקו וכתב: "רק בממשלה בלי פוליטיקאים חרדים אפשר היה להקים ועדת חקירה לבדיקת נסיבות מותם של כל כך הרבה חרדים. אין סימבולי מזה להבנת היחס בין החרדים לפוליטיקאים שלהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה