תקשורת ומדיה

סערת התחבורה הציבורית בשבת: "מיעוט אלים מנסה לכפות את דעתו"

שרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה כי היא רוצה לקדם תחבורה ציבורית בשבת ועוררה סערה. חברי הכנסת החרדים זועמים. יעקב ליצמן: "צעדי ההרס לצביונה היהודי של המדינה ופגיעה במסורת ישראל יצאו לדרך"
אביחי דלאל |  16
מרב מיכאלי (צילום יוסי זמיר פלאש 90)
שרת התחבורה החדשה, מרב מיכאלי סיימה שבוע ראשון בתפקיד ואתמול (שבת) הודיעה על רצונה לקדם תחבורה ציבורית בשבת. מיכאלי תנסה להעביר את ההחלטה לראשי הרשויות המקומיות ובכל רשות שתבחר להפעיל תחבורה ציבורית בשבת תוכל.
ההכרזה של מיכאלי עוררה סערה בעיקר בקרב חברי הכנסת החרדים. יעקב ליצמן מיהדות התורה התייחס ותקף בין היתר את ראש הממשלה נפתלי בנט: ״צעדי ההרס לצביונה היהודי של המדינה ופגיעה במסורת ישראל יצאו לדרך, בהכרזה מבישה של שרת התחבורה להנהגת תחבורה ציבורית בשבת וחג. מר בנט שסיפר לנו על וטו של ׳ימינה׳ לנושאי דת מאפשר את הפגיעה בסטטוס קוו, תוך חילול יום המנוחה הלאומי. בושה וחרפה״.
גם ינון אזולאי מש"ס התייחס ותקף: "הכרזה זו אינה אלא כדי למחוק את הסטטוס קוו הקיים מזה עשרות שנים ולחלל את יום המנוחה היהודי, לפגוע בקדושת השבת שהינה זכר לברית עולם. מיעוט אלים וצעקני מנסה לכפות את דעתו על רוב העם אשר רוצה לשמור שבת ורוצה לשמור על הזהות היהודית כאן במדינת ישראל. אני קורא לראש הממשלה נפתלי בנט: אל תיתן ידך לדבר. המשך במורשת קודמך אשר לא אפשרו לכבות את נר השבת".
כזכור, מיכאלי התבטאה בעבר בנושא ודיברה על כך רבות בין היתר במצע מפלגת העבודה, הניסיון של קידום התחבורה הציבורית עלה לשיח הציבורי מספר פעמים אולם כעת בקואליציה החדשה שהיא נטולת חברי כנסת חרדים השיח סביב הנושא עלה  שוב. אולם, לראש הממשלה נפתלי בנט יש וטו על נושאים של דת ולכן נראה כי מיכאלי לא תוכל להעביר את זה כחוק ולכן ההחלטה תהיה בידי ראשי הרשויות המקומיות ברחבי הארץ.
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    כלבה ארורה
    בני 06/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 3
    התחבורה היחידה שמגיע לטינופת החלאה תת אנושית הזאת, היא הובלה של המישפחה שלה עים הזבל המתולתל,כמו קיפוד לבירקנאו שם צריך להכניס אותך ואת מי שנישאר מהנאצי הארור הבא שלך וסיים את העבודה,לתמיד,לא ישאר כאן זבל תת אנושי מהנאצים מיסתובב בננו,וגם את המחבלת והרפורמי הארור בן של חזירים גם אותם לבירקנאו לפנות אשפה ומיד
    סגור
  • 7.
    המיעוט האלים והצעקני הוא החרדים שכופים על החילונים חוקי
    גל 06/2021/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    דת, כאילו אנחנו באיראן. הרפורמה שמובאת ונדונה כבר פעמים רבות, גם ע"י "כחול לבן" היא עמק השווה - לא כפייה דתית ולא כפייה חילונית. כל יישוב, ע"פ צביונו הדתי.
    סגור
  • 6.
    קשקשנית
    אבי 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מירב מיכאלי תהיה הכישלון הגדול בממשלה היא לא תעשה הרבה במשרד התחבורה. היא תעביר הזמן במריבות על תחבורה ציבורית בשבת. משרד התחבורה גדול וחשוב מידי כדי לתת לרווקה הטיפשונת.
    סגור
  • 5.
    אזולאי מתבלבל
    אילון 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש רק מיעוט קיצוני אחד שכופה על הרוב המוחלט בישראל את רצונו והם החרדים הקיצוניים ושליחי הציבור שלהם
    סגור
  • 4.
    מי הוא המיעוט?
    מכלוף ליצמן 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    4 2
    החרדים שהם מיעוט צעקני, שדואג רק לעצמו, מכריז שנסיעה בשבת היא אסון לאומי. הם לא נוסעים בשבת? יופי להם, אך רוב האזרחים בארץ כן רוצים לנסוע בשבת, ומניעת התנועה דווקא מהעשירונים הנמוכים היא מפגע חברתי . חרדים בארה"ב, בלגיה ולונדון חיים חיים דתיים חרדיים מלאים, למרות שיש שם תחבורה בשבת (והם אפילו עובדים למחייתם, שומו שמיים). אסור לתת לחרדים לכפות את אורחות חייהם על הכלל, ולכן צריך לתת לראשי השלטון המקומי בכל עיר את השליטה על התחבורה בשבת.
    סגור
  • טען עוד
  • 3.
    הפוך גוטה הפוך
    רוני 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    היום אין אוטובוסים בשבת המסיעים עד 45 איש ואישה,. במקומם יש מוניות ומכוניות פרטיות המסיעים בממוצע 4 נוסעים מכאן שכל אוטובוס מחליף 10 מכוניות הנוסעים המחללים שבת הם אותם נוסעים לא דתיים אבל הניראות הציבורית קטנה לעשירית.
    סגור
  • 2.
    את הדת מפיצים מהלב לא בכוח הזרוע
    שמעון 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    8 1
    נהיה בטוחים שבכפייה לא נצליח להביא את העם לאהבת האל ותורתו, לא עבד עד עכשיו ולא לחינם נתפרקה הסנהדרין ועדיין לא קמה.. אז בוא נגיד שאם לא הצלחנו מהלב להראות את יופי השבת וחשיבותה אזי לפחות לא נכפה בכוח ללא הסבר על אוכלוסיות שלימות את הנהנתן כמו ללכת לבריכה למשל ולגרום להם ליותר שנאה.. במקרה קיצוני אז מחאה חברתית. דבר ראשון להפסיק עם הצביעות וסגירת עיניים. בחיפה לא אכפת לך שאגד נוסע שבת ובירושלים מפריע לך? העי'ר שמכוניות לא יעברו בבר אילן אבל באלנבי מה הבעיה.. לדאוג לאנ"ש, תרבות גלותית לענ"ד. אחרי שרואים את התמונה הגדולה אפשר להכין מכתב מכובד ואוהב, לאגד בדוגמה, בבקשה לכבד את הצרכנים ואמונתם ואולי להוסיף נספחים מאנשי דת שמראים את יופי השבת לעיון נוסף ולהפסיק ליסוע באותה החברה כל בגן החיות התנכי ולא חסר דוגמאות. ואז מבינים שגם בעין הם מפסידים בהפעלת התחבורה בשבת גם משלמים 200 אחוז בשבת וגם בימי החול האוטובוסים ריקים ובמקביל קמים מערכי תחבורה למשל שמאמינים בתורה ובשבת וגם אם לצערנו עדיין לא, אז לפחות מאמינים בכיבוד מנהגי קהל היעד
    סגור
  • 1.
    החרדים פוגעים בצביון של הדמוקרטי בכל מקום האפשרי (ל"ת)
    עצבנית 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • אשפה אשכנזי חסר דת
    בני 06/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בלי החרדים לא היתה לך ולהורים שלך וכל מי שחושב כמוך זכות קיום בעולם,קל וחומר כאן בישראל,לא רחוק היום הוא קרוב יותר מתמיד,שתהיה גאולה לעם היהודי,ואתה וכל מי שחושב כמוך לא תהיה להם תקומה,העולם לא הפקר, ויש מנהיג לעולם,ואני מכיר הרבה יצורים עלובים כמוך שזילזלו בחרדים, ובדת ישראל,היום הם מיזמן לא כאן,והלכו צעירים מאוד ביגלל דעות כמוך,לא רוצה להרחיב,אבל מקוה יום לפני שהגואל מגיע,אתה וכל מי שחושב כמוך תהיו פגרים כדי שיבוא למקום טהור,ולא תיזכו לראות את גאולת העם היהודי ששב לארץ הקודש,
    סגור
  • כן, קשה לקבל שיהדות ודמוקרטיה לא הכי..
    שמעון 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אין בחירות למשה רבינו ובחירות למיקום נחלה ואו בחירות להיות עובד במקדש וכו.. זה היה דיקטטורה וכך כל המלכים שהיו, דוד המלך ושלמה והדמוקרטיה של אבשלום שלא עבדה כמו של קורח שניהם עם ראשי העם מאחוריהם, וכך גם רוב הדתיים מאמינים לכשיבוא מלך המשיח, בטח שלא יהיה שם שלטון העם..
    סגור
  • מפגר ללא הגבלה
    עובד 06/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה בטוח רפורמי ארור,שכל מה שאתה מנסה זה להחדיר את האמונה של זבל חולני כמוך,אני בחיי כבר ראיתי הרבה זבל כמוך,שבסוף הוא ניכחד,ונעלם,כולל מישפחתו,ולא היו לו ילדים כי רפורמי זה סתם הומו ארור,אז קח את גופתך,וחזור לבן הזוג הארור שלך ותיתפגרו כאשר אתה נושך כריות, חלאה של תת האנושי
    סגור
  • "צביון דמוקרטי" - שינאת יהודים שומרי התורה (ל"ת)
    גדעון ארליך 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • תתעניין למה במקום להאשים (ל"ת)
    שמעון 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • הומו מיתרומם
    רוזנשטיין 06/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה הומו מיתרומם,כבה בני זוג כבר קיבלתה מהם? אתה לא מיסתפק תלך לסודני בדוח,בדרום תל אביב הוא אוהב זבל רפורמי כמוך ומיתרומם,הוא יראה לך את הפלנטריום ללא תשלום,תן גז הומו מיתרומם
    סגור
  • ...
    איש 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא מעניין אותם למה... מעניין אותם רק מה שכתוב בספרי האגדות שלהם...לא רואים אף אלד, גם לא את האלוהים שלהם
    סגור
  • עוד הומו מיתרומם
    רוזנשטיין 06/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי השריצה טינופת כמוך? בטח גדלתה עים כל המיתרוממים הלבנים בצפון תל אביב,מתי יש לך זמן להגיב מיתרומם? אתה ומי שהשריצו זבל כמוך צריכים פינוי לרמת חובב,שם טומנים חומרים מסוכנים,ומסרטנים כמוכם
    סגור