תקשורת ומדיה

צפו: גבי אשכנזי חושף אצל רינה מצליח למה עזב את הפוליטיקה

גבי אשכנזי התארח הערב אצל רינה מצליח בפגוש את העיתונות וענה על שאלות נוקבות ביחס לראש הממשלה היוצא, יחסיו איתו והסיבות בגללן פרש מהפוליטיקה אחרי שנתיים בלבד
שירה יום טוב |  2
גבי אשכנזי (צילום חן גלילי, Shilopro)

גבי אשכנזי התארח הערב (שבת) אצל רינה מצליח בתוכנית פגוש את העיתונות בערוץ 12 לראיון. אשכנזי דיבר לראשונה על הפרישה מהחיים הפוליטיים, שותפיו לכחול לבן ועל יחסיו עם נתניהו.

אשכנזי סיפר על נתניהו "הכרתי אותו מ-96, אני מכיר אותו והייתי רמטכ"ל שלו. הפעם פגשתי נתניהו שונה. הוא איש מוכשר ומורכב. קרה לו משהו בשנתיים האחרונות שהוא הפסיק להתנהג בצורה ממלכתית. אני האמנתי שצריך להיכנס לממשלה הזאת ושלא צריך בחירות רביעיות.  אני חושב שזה לא הצליח בעיקר משום שנתניהו לא התכוון לקיים את ההסכם".

על בני גנץ אמר, "בני אח לנשק אני מאוד מעריך אותו ואנחנו יכולים להתגבר על מחלוקות. אני חושב שבני מתנהג עכשיו נכון ולכן הוא הצליח בבחירות, אני מאוד מעריך אותו. הוא גילה חוסן ואני מאמין בו ומאמין בכחול לבן".
מצליח שאלה את אשכנזי אם פרש בגלל ענייני כיסא. בתגובה ענה לה, "זה לא קשור הממלכה בעיני היא לפני המלוכה חשבתי שצריך לעשות שינוי וכשהתנאים האלה לא התאפשרו החלטתי שאני לוקח פסק זמן לא כרתתי גט כריתות מהפוליטיקה. מי שאומר שלא אכפת לו מהפוליטיקה אומר שלא אכפת לו ממדינת ישראל. אני חושב שיש עוד המון אתגרים וצריך חזון חדש למדינה".

"אני חשבתי, בניגוד לחברי בקוקפיט שבמועד ב' השגנו את הניצחון הכי גדול שלנו ובעשור האחרון. הם לא קיבלו את ההמלצה שלי ואני לא מתלונן על כך. פוליטיקה זה מאבקים של כוח וצריך כוח פוליטי כדי לכפות ולהזיז מאבקים פוליטיים כדי לשנות. אני לא מצטער על השנתיים האלה. אני לא הולך להקים מפלגה חדשה זה מוקדם לי מדי" - "מוקדם מידי זה לא לא" הגיבה מצליח.
מצליח שאלה על האופן שבו נרקמו הסכמי אברהם בלי לערב את גנץ ואותו, בתגובה ענה, "הוא מידר אותנו מהסכמי שלום ואז הבנתי שאיתו לא נלך לשום מקום והחלטתי החלטה משמעותית שאפשר להיעלב ואפשר לעשות מה שנכון למדינה והסתערנו על המדינות ויצרנו שיתופי פעולה והסכמי סחר".
על הגרירה של נתניהו לבחירות הגיב הרמטכ"ל לשעבר, "היינו צריכים להיות יותר אגרסיביים מולו. בתוך תוכו הוא מצטער שהוא פירק את הממשלה איתנו והוא היה רוצה להיות עכשיו בממשלה. זה לא היה קורה אם הוא היה מכבד את ההסכם, הוא האדריכל של הממשלה הזאת."

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה זה רמטכל
    YAAKOV 07/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה חמור שהלבישו אותו מדים ואחרי שלושים שנה נהיה רמטכל
    סגור
  • 1.
    החמור הזה לא הסביר מדוע נכנס לממשלה (ל"ת)
    חחחחחח 06/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור