תקשורת ומדיה
קמפיין אאודי עם מאמן ב"ש נגנז – בגלל הפרת זכויות יוצרים
תוכן שיווקי בקשת ערוץ 2, סרטון בעמוד שת"פ מסחרי ב-mako והפנייה בפייסבוק - חלק מקמפיין למותג A1 עשה שימוש אסור בחומרים של מנהלת ליגת העל, שדרשה הסרתו ופיצוי
חברת צ'מפיונס מוטורוס והזכיינית קשת הסירו חלק ממהלך פרסומי ותוכני למותג אאודי בו השתתף מאמן הפועל באר שבע ברק בכר, וזאת בשל איום בתביעה – כך נודע לאייס. הצעד נעשה בעקבות שימוש בחומרים בקמפיין שהפרו לכאורה את זכויות יוצרים של מנהלת ליגת העל בכדורגל.
שלשום (יום א') פנתה מנהלת הליגה למשרד הפרסום אברהם, לחברת צ'מפיונס מוטורס ולקשת, בנוגע ל"הפרת זכויות ושימוש בתכנים מפרים במסגרת קמפיין ADRIVE של חברת אאודי".
"זה עתה הובא לידיעתנו כי לאחרונה יצאה צ'מפיונס מוטורס בקמפיין פרסומי במסגרתו נערך סרט בהשתתפות מאמן מועדון הכדורגל הפעול באר שבע ברק בכר, שהופץ בגרסאות שונות בטלוויזיה, ברשת הפייסבוק ובאתר האינטרנט שחל קשת - mako", כתב עו"ד מוטי ברונשטיין, סמנכ"ל פיתוח עסקי במנהלת ליגת העל, במכתב שהגיע לידי אייס. "לתדהמתנו – במסגרת התוכן פרסומי המפר משולבים בצורה בולטת צילומים ממשחקי הפועל באר שבע בליגת העל כאשר בחלק מהמקרים אף נעשה ניסיון (לא מוצלח במיוחד) לטשטש או 'לחתוך' את לוגו המנהלת/הזכיין מטעמה".
עו"ד ברונשטיין ציין כי "מדובר בפרסום פסול ומנוגד לדין, המנצל את זכויות המנהלת ללא היתר לכך ומפר זכויות יוצרים וזכויות נוספות – קנייניות ואחרות", והוסיף כי "אישור לעשות שימוש כאמור בתכנים לא נתבקש מהמנהלת, וממילא לא ניתן".
המנהלת מתייחסת למשל למדור mako כסף – עמוד מסחרי בחסותו של המותג A1 DRIVE של אאודי. בין היתר מובאים שם מספר סיפורי הצלחה – אחד מהם של ברק בכר, מאמן אלופת המדינה כולל סרטון הכולל קטעים שצולמו במגרשים.
מדור זה זכה ב-20 ביולי להפניה מדף הפייסבוק של אאודי, בו נכתב: "יסודיות ותשומת לב לפרטים הקטנים, זה המרכיב הסודי להצלחה של ברק בכר. לקחנו אותו לנסיעה ב-A1 כדי להבין איך בעולם הכדורגל התובעני והתחרותי, מצליחים להגיע לפסגה". סרטון זה כבר לא קיים ב-mako, וגם הוסר מהפייסבוק של אאודי.
המנהלת דרשה להסיר את התוכן הפרסומי המפר את זכויותיה, להעביר תוך 3 ימים את הנתונים המלאים על הקיף השימוש בתוכן הפרסומי המפר באמצעי המדיה השונים, ולהסדיר מול המנהלת פיצוי הולם בגין הפרת הזכויות לכאורה. במידה והמכותבים לא ייענו לכך, המנהלת מתכוונת לפנות להליכים משפטיים. נכון לפרסום ידיעה זו, הקמפיין הוסר מן האוויר.
את תגובת משרד הפרסום אברהם לא ניתן היה להשיג. מקשת ו-mako נמסר: "מדובר בטעות שנעשתה בתום לב. הסרטון הוסר עם פניית מנהלת הליגות לכדורגל".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה