תקשורת ומדיה

"הגשמתי חלום ילדות לעסוק בתקשורת; אני עדיין זוכר את מכתב הסירוב מגל"צ"

לאחר קריירה ארוכה כעיתונאי, דובר ויועץ תקשורת, יובל לידור חבר לשותפים והקים את פרו אסטרטגיה שחוגג כעת 3. על אבא כמודל לחיקוי, האהבה להפועל ת"א והמעצר שחקוק בזכרון
משה בנימין |  9
יובל לידור (צילום יח"צ)
בעוד 3 חודשים ימלאו 3 שנים לחברת ייעוץ התקשורת ויחסי הציבור פרו אסטרטגיה.  לאחר קריירה ענפה ומגוונת של 14 שנים בתחום התקשורת שבה הספיק לנוע מצד לצד, יובל לידור שותף ומנהל מקצועי בפרו אסטרטגיה מתארח במדור ה-under 40 של אייס.
הוא בן 39, נשוי עם 2 בנות: זיו בת 9 וגפן בת 3. לפני שהחברה הוקמה במרץ 2013, לידור הספיק לשמש כדובר התאחדות הסטודנטים בישראל (1999-2000), כתב ועורך במוסף הספורט של ידיעות אחרונות עד 2004, ראש דסק חינוך וכתב צפון של מעריב עד 2008, דובר המועצה להשכלה גבוהה והוועדה לתכנון ותקצוב עד 2010, מנהל התוכן ופרויקטים מיוחדים של כלכליסט ויועץ התקשורת לשר האוצר ד"ר יובל שטייניץ
אם תרצו לדבר עם יובל בפייסבוק, זה כאן, ואם תרצו לצייץ לו בטוויטר, חפשו אותו פה. אם אתם חולקים את האהבה שלו להפועל תל אביב - בקרו כאן.
1. עבודה: פרו אסטרטגיה היא חברה לייעוץ אסטרטגי בעולם התקשורת. החברה היא חלק מקבוצת גלעד. למרות שפרו קיימת זמן קצר הצלחנו לצמוח בצורה מהירה ויפה. אנחנו עובדים עם כ-40 לקוחות ממגוון תחומים. בפירמה עובדות 2 מחלקות מקצועיות: המחלקה הציבורית-פיננסית שמטפלת בניהול במשברים תקשורתיים, ארגונים ציבוריים, רשויות מקומיות, הובלת קמפיינים פוליטיים וחברות עסקיות מהמגזר הציבורי והפרטי. במשרד, מחלקת צרכנות ולייף סייטל שאותה מוביל גיא אופק שמיזג את חברת אופק תקשורת לתוך החברה עם הקמתה.
עיקר הגאווה שלי היא ההון האנושי שצברנו מאז הקמתנו, וכיום עובדים בפרו 14 יועצי תקשורת מצויינים ומקצוענים שנותנים את הנשמה והרבה מעבר לזה עבור הלקוחות שלנו.
בשנתיים וחצי האחרונות אנחנו מעורבים בהרבה מאוד משברים תקשורתיים. החברה הובילה את המשבר התקשורתי של נמל אשדוד בפרשת אלון חסן, החברה הובילה את מאבק ההסתדרות הרפואית ורופאי הדסה במשבר בית החולים הדסה, במערכת הבחירות האחרונות הובלנו את מערך התקשורת והאסטרטגיה של ארגון V15  וכמו כן אנחנו עובדים עם אל"ם (במיל') ארז וינר בפרשת הרפז.  אנחנו מלווים איש העסקים אמיר ברמלי וקבוצת רוביקון שנמצאים בימים אלו בעין הסערה בתקשורת הפיננסית וכן את איש העסקים יוסף גרינפלד שמצוי בסיטואציה פיננסית ותקשורתית מורכבת.
2. בית: אני מתגורר היום בנס ציונה, אליה עברנו לפני שנה. אשתי תמי ואני מראשל"צ במקור והיה ברור שמתישהו נחזור מת"א לשפלה כדי להקל על מאמצי הסיוע המשפחתיים. תמי עובדת במכון דוידסון (הזרוע החינוכית של מכון ויצמן) והקרבה שלה לעבודה ולבית היא מאוד חיונית. 

קליפ החתונה של יובל ותמי

3. ילדות: בגדול, אפשר לומר, שבבגרותי הגשמתי את חלום הילדות שלי לעסוק בתחום התקשורת. אני עדיין זוכר את המכתב שהגיע בדואר מגלי צה"ל שרק בשל "פרופילי הצבאי הגבוה" לא התקבלתי לשירות בתחנה. אז אחרי הסיבוב בתותחנים בסוף הגעתי גם לדובר צה"ל במילואים. 
4. לא יודעים עליי ש...האמת, שיודעים עליי מצוין שאני אוהד הפועל ת"א (גם בדוקים ובשחמט) וחבר בוועד המנהל של עמותת האדומים המחזיקה ב-20% אחוז מהפועל ת"א בכדורגל. 
5. הישג: הטיפול התקשורתי בוועדת ששינסקי הראשונה כשהייתי בצוות של שר האוצר שטייניץ הוא הישג מרשים במיוחד לנוכח המשאבים האדירים שהושקעו כדי לפגוע בעבודת הוועדה ולטרפד את מסקנותיה. אני מאוד גאה בעובדה שהצלחתי לבנות ולהטמיע מערך תקשורת במועצה להשכלה גבוהה וסייעתי לפרופ' מנואל טרכטנברג ולקודמו, פרופ' שלמה גרוסמן, להחזיר את מל"ג להיות גוף רלוונטי שעומד בחוד החנית של האקדמיה.  
6. רגע מכונן: נעצרתי ביחד עם עוד 3 סטודנטים על ידי המשטרה כששימשתי כדובר התאחדות הסטודנטים הארצית. זה קרה לאחר שהתפרצנו ללשכת שר האוצר דאז סילבן שלום בתל אביב. מכיוון שסילבן לא היה בלשכה אז, זה היה הסיכוי היחיד שהמחאה שלנו תיכנס לתקשורת. 
7. רגע מביך:  הרגע המכונן מביך מספיק. 
8. מודל לחיקוי: אבא שלי שנפטר בגיל 56 לפני כמעט 10 שנים הוא המודל האולטימטיבי עבורי. הוא היה איש צבא שנעדר הרבה מהבית והוא היה חסר לי בנוף הילדות. לאחר השחרור הוא כיהן 10 שנים כמנכ"ל עיריית ראשון לציון ובתקופה זו ראשון הכפילה את עצמה מבחינת כמות תושבים. 
9. חלום: לחזור לראות את הפועל ת"א משחקת בצ'מפיונס. אבל מכיוון שהסיכויים קטנים אז להצליח לאסוף את גפן מהגן פעם בשבוע זה חלום יותר ריאלי. 


10. מתחרים: יש המון מקצוענים ואנשים איכותיים בתחום הייעוץ האסטרטגי התקשורתי. אני חייב לפרגן לעידו הר טוב על מה שבנה ב-BBDO IM (בעיניי זה סוג של להמציא את הגלגל מחדש או לפחות לחבר אותו למזוודה) עוד לפני שעלה לנהל את כל הבניין. 
וטיפ קטן לסיום: רק אם דף האמינות והמצפון נשארים נקיים מצליחים להירדם בלילה.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    סתם בחור טיפש (ל"ת)
    אורן 11/2020/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    היועץ מספר 1! (ל"ת)
    מושיקו 12/2015/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 7.
    מלך אמיתי
    צפון אחד 12/2015/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין על יובל. אחד המקצוענים, בכל דבר. רק מילים טובות.
    סגור
  • 6.
    אחרי שזרק בכוחניות את גיא אופק...
    מירית 12/2015/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אמינות עלק
    סגור
  • 5.
    היועץ מספר 1 בארץ (ל"ת)
    דוד הכי טוב 12/2015/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    14 עובדים..בדיחה גרועה
    אלק אמינות 12/2015/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אולי 4 גם הם פיסחים ועיוורים שעפו ממשרדים מובילים
    סגור
  • 3.
    שכחו לתיין שרק השבוע הוא נפרד בכסאח מגיא אופק (ל"ת)
    חוכם 12/2015/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    שיחוק (ל"ת)
    מנחם כהן 12/2015/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    כוכב אמיתי
    נ.ד 12/2015/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שחקן נשמה עם לב ענק. כל מי שיעבוד איתו זכה.
    סגור