תקשורת ומדיה

הסערה הקרובה? מו"ל 'הארץ' עמוס שוקן: מבין את סוגיית החרם על ישראל

שוקן לא מתבייש כרגיל להביע דעות שמחוץ לקונצנזוס - וכך גם הפעם בראיון לערוץ 7. האם בגלל עמדות אלה יש פגיעה במספר קוראי העיתון? "לא סבור שקורא עיתון צריך לקרוא אותו בגלל שהוא מתאים להשקפותיו שלו"
שירות אייס |  3
מו"ל עיתון הארץ לא מפחד להביע את דעתו על התנהלות ממשלת ישראל ומדיניותה של ישראל, אולם הראיון אתמול (יום ב') ליומן ערוץ 7, עשוי להיות נפיץ יותר מאי-פעם, כאשר עמוס שוקן אמר כי הוא מבין את יסודות סוגיית החרם הבינ"ל על ישראל ותנועת BDS הקוראת להחרים את ישראל.
שוקן תיאר את קווי הדמיון שהוא מוצא בין מדיניותה של ישראל ביהודה ושומרון לבין מדיניות האפרטהייד של דרום אפריקה. את הדברים אמש שוקן לערוץ 7 על רקע תכתובת עם אזרחים בה כתב כי הוא "לא חושב שיש משהו לא בסדר אם מישהו יחליט להחרים את ישראל בגלל ההתעקשות שלה להחזיק בשטחים במשטר אפרטהייד. אני לא מצליח להבין את ההבדל בין מה שאנו עושים כמדיניות לבין מה שהלבנים בדרום אפריקה עשו".
לדברי שוקן, "ההתעקשות של ישראל על הכיבוש וטרפוד יוזמות שלום משדרות לעולם שישראל לא מעוניינת בפתרון, לא מעוניינת בהפסקת הנישול והכיבוש וההדרה של הפלשתינים והתגובה לא מפתיעה".
שוקן הבהיר כי אינו פועל באופן מעשי בעד תנועת החרם, "אבל אני חושב שהדרך הנכונה למנוע את החרם היא להבין שמה שהיה לא יכול להמשיך להיות, ושישראל צריכה לקחת יוזמה, ולפחות להראות לעולם שהיא רצינית בשאיפה שלה לשלום ולהסדר עם הפלשתינים ולתת להם את הזכויות שכל אדם זכאי שיהיו לו – להיות אזרח במדינתו ושותף בקבלת ההחלטות על גורלו... בוודאות אני אומר שישראל לא רוצה שלום אלא את הנצחת המצב הקיים, להמשיך התנחל ולהיות בלתי מוגבלת בפעולותיה ואת זה העולם לא מקבל".
שוקן הודה כי יתכן ש"מפעל ההתנחלות האיץ את התהליך אצל הפלשתינים להגיע למסקנה שהם מסתפקים ב-22% מהשטח, כפי שעבאס אומר. אני לא יכול לומר שאין קשר בין הדברים".
האם עמדותיו של שוקן גובות מחיר מהעיתון שבבעלותו? "לא כל העמדות שלי הן העמדות של הארץ", אמר והוסיף כי "יש אנשים שאומרים שזה לא עיתון בשבילי, זה עיתון שלא מתאים להשקפות שלי אבל מצד שני יש קוראים אחרים שכן מתאים להם. אני לא סבור שקורא עיתון צריך לקרוא אותו בגלל שהוא מתאים להשקפותיו שלו". ואולם גם שוקן יודע כי העיתון עדיין נקרא על ידי קובעי המדיניות הישראלית, וסיפר כי בהיותו מנכ"ל העיתון, "בא אלי אחד העורכים הבכירים ואמר שלא חשוב כמה תפוצת הארץ, 5.000 יותר או פחות, העיקר שאלו יהיו 5,000 הקוראים המשפיעים במדינה. עם זאת אני רואה שהמדינה מתנהלת בניגוד להמלצות שלנו בהרבה דברים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שוקן צודק ובגלל זה אמשיך את המנוי
    דוד 07/2015/14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הוא צודק גם בקשר לחרם וגם בקשר למדיניות ישראל שלא באמת רוצה להפסיק להתנחל וגם בקשר לזה שהעיתון לא נועד רק למי שמסכים עם דיעותיו
    סגור
  • גולית - תעשה טובה ותפסיק כבר להתחזות לדויד! (ל"ת)
    אוראור 01/2018/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    נכון עמוס, הפעם אני אשכנע את אישתי לבטל תמנוי. תודה ! (ל"ת)
    ממורמרי 07/2015/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור