משפט

זו החברה שרשות התחרות קנסה בעשרות אלפי שקלים

הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות תשלם 45 אלף שקל לאוצר המדינה בגין הגשה מאוחרת של בקשת פטור, התשלום במסגרת צו מוסכם עם רשות התחרות
כפיר אדר | 
אולפן הקלטות (צילום pixabay)
רשות התחרות פרסמה היום, (שלישי) להערות הציבור צו מוסכם שעליו חתמה הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות בע"מ (הפדרציה). במסגרת הצו המוסכם התחייבה הפדרציה לשלם 45 אלף שקל לאוצר המדינה, ולהמשיך לפעול תחת התנאים שהתיר לה בית הדין לתחרות לפעול בהם, עד להחלטת הממונה בבקשת הפטור החדשה שהגישה.
הפדרציה הוקמה בידי מפיקי תקליטים מקומיים לצורך ניהול משותף של זכויות היוצרים של חבריה. הפדרציה מעמידה לרשות משתמשים "רשיון גורף" שמאפשר זכות שימוש ברשומות הקול של כל חברי הפדרציה המיוצגים בה, תוך שמירת זכויות היוצרים. הפדרציה קובעת את התמלוגים עבור מיוצגיה בגין השימוש ברשיון, וכן פועלת לאכיפת זכויותיהם של המיוצגים בה.
 
פעילות הפדרציה מהווה הסדר כובל, וככזו נידונה מספר פעמים בעבר בפני בית הדין לתחרות. בית הדין הכיר בכך שלצד התועלות הרבות בפעילות של הפדרציה כתאגיד לניהול משותף של זכויות, יש גם חששות תחרותיים– חשש לניצול כח השוק של הפדרציה כלפי המשתמשים, חשש לניצול לרעה של מעמד הפדרציה כלפי בעלי זכויות יוצרים, וחשש לזליגה של שיתוף הפעולה מעבר לתחום החיוני של הפדרציה. לאור החששות האלה, בית הדין אישר את פעילות הפדרציה בכפוף לתנאים עד ליום 11.1.2022.
ב-20 בדצמבר 2021 הגישה הפדרציה בקשה לפטור מאישור הסדר כובל. על פי החוק בדיקת בקשת פטור תעשה בתוך 30 ימים עם אפשרות הארכה של תקופות נוספות עד 120 ימים. העיתוי שבו הוגשה בקשת הפטור, 3 שבועות בלבד לפני פקיעת התנאים, לא אפשרה לממונה על התחרות לערוך בדיקה מעמיקה לתנאים ולבחון את האפשרות לשנות ולעדכן אותם, בהתאם לשינויים שהתקיימו בעיקר בכל מה שקשור למדיה הדיגיטלית.
על רקע זה הגיעו הממונה והפדרציה לצו מוסכם, במסגרתו תשלם הפדרציה 45 אלף שקל לאוצר המדינה, ותמשיך לפעול על פי התנאים הקיימים המוטלים עליה, עד שהממונה תתן החלטת פטור בבקשה. הצו המוסכם מפורסם כעת להערות הציבור למשך 30 יום, בכפוף לשמיעת ושקילת ההערות הוא יוגש לאישור בית הדין לתחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה