משפט

זה הקנס המטורף שייאלץ לשלם "המיליארדר הנמלט"

גואו וונגוי, המממן הראשי של "Gettr", רשת חברתית לתומכי טראמפ, ספג קנס של 539 מיליון דולר על ידי רשות ניירות ערך בארצות הברית, בשל הסדר של מעורבות לא חוקית ומכירות מטבעות קריפטוגרפיים
כפיר אדר | 
מענק דולר (צילום אנספלאש)
גואו וונגוי מתואר לעתים קרובות כ"מיליארדר נמלט" בשל הימלטותו מהאשמות פליליות בסין, וכעת על פי הדיווחים הוא נתקל בכמה סוגיות משפטיות גם בארצות הברית. וונגוי שהיה מקורבו של יועץ טראמפ סטיב באנון והמממן הראשי של "Gettr", רשת חברתית לתומכי טראמפ, ספג קנס של 539 מיליון דולר על ידי רשות ניירות ערך.
הקנס, שנגבה מבחינה טכנית נגד מספר חברות בבעלות וונגוי, נובע מהסדר של מעורבות לא חוקית ומכירות מטבעות קריפטוגרפיים, ופורסם לאחרונה בהודעה לעיתונות של ה-SEC. הכסף יועבר לכאורה להשבה למשקיעים שעשו עוולות של חברות וונגוי, כפי שהוסבר על ידי סנג'אי וואדהווה, סגן מנהל אגף האכיפה של הרשות לניירות ערך.
"מנפיקים המבקשים לגשת לשווקים באמצעות הנפקת ניירות ערך לציבור חייבים לספק למשקיעים את הגילויים הנדרשים על פי חוקי ניירות הערך הפדרליים. כאשר לא יעשו זאת, הנציבות תבקש סעדים הגורמים לפגיעה במשקיעים בשלמותם, כגון ביטול ההנפקה של ההנפקה. והחזרת הכספים למשקיעים". ההסכם נחתם על ידי חברות וונגוי מבלי להודות בעוולה, על פי ההודעה לעיתונות, וגם אוסר על וונגוי למכור מטבעות קריפטוגרפיים בעתיד.
על פי הדיווחים, ה-FBI היה מעורב בחקירת מנהגי העסקים של וונגוי. הוא התמקד במכירת מניות באחת מחברותיו בשם GTV Media, ובמכירות לא מורשות של מטבעות קריפטוגרפיים בשם G-Coins ו-G-Dollars. על פי ה-SEC, חברותיו הרוויחו מאות מיליוני דולרים על המכירות הבלתי חוקיות. נכון לכתיבת שורות אלה, וונגוי טרם הגיבה על ההסדר בפומבי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה