משפט

תמונה יקרה? תביעת ענק של כ-2.4 מיליון שקל נגד קבוצת ידיעות

צלם תובע את קבוצת ידיעות תקשורת בסכום של 2.4 מיליון שקל לאחר שפירסמו 30 הפרות שונות של זכויות יוצרים בידיעות אחרונות, כלכליסט ווואינט עם תמונות שצילם
אביחי דלאל |  2
תביעת ענק נגד קבוצת ידיעות (צילום freepik, pexels, מערכת אייס)

הצלם ג'ייסון דוניילי הבריטי הבעלים של סוכנות הצילום הבינלאומית PROBE MEDIA תובע את קבוצת ידיעות בסכום ענק של 2.4 מיליון שקל לאחר פרסום התמונות של אהוד ברק נכנס לביתו של איש העסקים ג'פרי אפשטיין ופורסמו בדיילי מייל. את כתב התביעה הגיש לפני יומיים (שלישי) באמצעות עו"ד עודד הכהן. 


צילום מסך מתוך נספח מכתב התביעה
לטענת דוניילי, קבוצת ידיעות אחרונות עשתה שימוש גורף בצילומים שלו, בפלטפורמות שונות, מבלי שקיבלה את רשותו לכך: "הפרה סדרתית של זכויות הקניין הרוחני והזכות המוסרית של דוניילי על ידי ידיעות. בניגוד להוראות החוק, ידיעות העתיקה ועשתה שימוש מסחרי מפר בצילומים מקוריים של דוניילי. כצלם בינלאומי, אשר צילומיו וחומריו המקוריים הם פרנסתו, אוכף דוניילי בקפדנות ובנחישות את זכויותיו בצילומים" נכתב בכתב התביעה. 
דוניילי טען בכתב התביעה על 59 מקרים שונים של הפרות של זכויות יוצרים והפרות של זכות מוסרית. דוניילי מבקש על כל הפרת זכויות יוצרים 50 אלף שקל, שמצטבר ל-1.5 מיליון שקל על 30 הפרות. דוניילי תובע גם 870 אלף שקל על הפרת הזכויות המוסריות של דוניילי ובסך הכל סכום של 2.37 מיליון שקל בתוספת הפרשים והצמדה וריבית חוקית.
בכתב ההגנה שנשלח לצלם ב-19 באוגוסט 2019, בתגובה למכתב ההתראה שנשלח טענו בקבוצת ידיעות אחרונות כי "הפרסומים הם בגדר סקירה ודיווח עיתונאיים ביחס לפרשה ופרסום שלהם בעל חשיבות ציבורית ראשונה במעלה. בנסיבות העניין מדובר בשימוש מותר על פי חוק". עוד נטען כי לידיעות אחרונות יש את הזכות להביא לציבור ידיעה על פרסום של עיתון מרכזי באנגליה לצד ביתו של ג'פרי אפשטיין שם שהו נשים צעירות רבות באותה השעה, פרסום המהווה פרסום חדשותי בעל חשיבות ציבורית רבה.
רוב הפרסומים של אותם תצלומים היו צילומי מסך מאתר הדיילי מייל וסתירה נוספת שעלתה כטענה היא העובדה שדוניילי שצילם את התמונות התראיין בעצמו לעיתון לכתב יניב חלילי למוסף לשבת ב-19 ביולי 2019.
תגובת קבוצת "ידיעות אחרונות" תצורף כשתתקבל

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אם זה כתב ההגנה של ידיעות
    נאור 07/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיכינו את המזומנים...
    סגור
  • 1.
    איפה הידיעה על ניסיון לימץ' ב 3 נערים ?
    ארנון תל-אביבי 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לינץ' קשה הלילה בנערים יהודים בשומרון* 3 נערים שנסעו הלילה מאזור ברקן לגב ההר, דרך הכביש הישן מג'מעין לגב ההר, הותקפו בצורה קשה בידי פורעים ערבים. לאחר שזוהו כיהודים באזור הכפר ג'מעין, החלו רכבים והמון ערבי לרדוף אחריהם, בשלב מסויים ניגח אחד מרכבי הפורעים הערבים את רכבם בחיבור לכביש הראשי של חווארה. וההמון החל להכות את הנערים. שניים מהנערים הצליחו לברוח מההמון, נער נוסף נפגע ופונה לבית החולים בלינסון במהלך הלילה. כוחות צבא, משטרה ורפואה רבים הגיעו למקום וסייעו לאחד הנערים שנותר פצוע במקום. במשך שעות ארוכות חיפשו כוחות ביטחון צבאיים ואזרחיים את הנערים לאחר שעלה חשש כי נחטפו בידי ההמון, רק בשעות הבוקר אותרו הנערים שהם מגיעים תשושים וחבולים למדרונות היישוב יצהר לאחר שהסתתרו במהלך כל הלילה בשטח הפתוח בסמוך לכפר מחשש כי ההמון הערבי ימצא אותם. "הנערים נדהמו לשמוע הבוקר כי המון שתקף אותם, ניסה לרצוח אותם, ועשה בהם לינץ', המציא הבוקר כאילו הם קשורים לתג מחיר", אומר אביו של אחד מהנערים, שחיפש אותם במהלך כל הלילה, "הנערים נסעו מכיוון ברקן, לקחו שמאלה בכביש של ג'מעין, משם הרבה מקצרים לכיוון גב
    סגור