משפט

העולם נגד גוגל? האיחוד האירופי יפתח בחקירה נגד ענקית האינטרנט

הפוליטיקאים באמריקה יצאו נגד גוגל בשבוע האחרון ורק לאחרונה החברה השלימה הסדרת קנס לרשויות בצרפת. עכשיו האיחוד האירופי מתכנן לפתוח בחקירה נוספת נגדה
שירה יום טוב | 
גוגל (צילום UNSPLASH)
אלפבית, חברת האם של גוגל צפויה לעמוד שוב במוקד חקירה של האיחוד האירופי, כך פורסם אתמול (שבת) בסוכנות הידיעות רויטרס. מדובר בצעד שינקט מול עסקי הפירסום המקוון של החברה אך לאור חקירות וקנסות שהוטלו על ענקית האינטרנט לא ברור עדיין מה מטרת החקירה הנוכחית.
גוגל מחזיקה בהיסטוריה מכובדת שמונה כבר כ-10 מיליארד דולר של קנסות שהוטלו עליה. העבירות בהן נקנסה נוגעות להגבלים עסקיים ובתוכך זה מניעת תחרות.
רק לאחרונה הסדירה החברה קנס של 268 מיליון דולר לרשויות בצרפת על הפרת חוק ההגבלים העסקיים. אחת הטענות המרכזיות נגד גוגל הייתה כי מערכת ניהול הפרסום באתרים רבים היא של גוגל בכלי שמוכר בשמו הקודם דאבל קליק. המאבק בין מפרסמים הוא על מילות חיפוש ולמעשה המערכת של דאבל קליק נתנה יתרון למי שרכש באופן ישיר מודעות מגוגל בכך שחשף את ההצעות שהעמידו מערכות מתחרות למערכת של גוגל וכך נתנו יתרון למפרסמים דרך גוגל על פני מפרסמים דרך מערכות אחרות.
כמו כן הפוליטיקאים האמריקאים יצאו השבוע במתקפה נגד חברות הביג טק. המחוקקים בארה"ב רוצים להוציא מחוץ לחוק שיטות הפוגעות בשוק החופשי שיצרו מונופולים של חברות ביג-טק. נציגים בכל צדדי הקשת הפוליטית בארה"ב מסכימים כי המונופול שנוצר מאיים על הכלכלה ויש להתחיל לפעול בכדי לבטל אותו.
דיוויד סיסילין, העומד בראש תת הוועדה להגבלים עסקיים בבית הנבחרים אמר השבוע כי: "ארה"ב נתונה כרגע לשליטתם של מונופולים. יש משבר בשוק הדיגיטלי. זהו משבר המשפיע  על החברה כולה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה