משפט

הביסקוויט שיעלה 8 מיליון שקל? המלחמה בין שתי חברות הגיעה לבית המשפט

חברת אפיפית תובעת מפיץ לשעבר על הפצת ביסקוויט מצופה שדומה ״באופן חשוד״ למוצריה של החברה בסך כולל של 7.8 מיליון שקלים, מהם 2.8 מיליון שקלים על הפרה של זכויות יוצרים על העתקת המוצר ואריזתו
 
כפיר אדר |  1
תביעת הביסקוויטים (צילום מורה)
חברת ״אפיפית נצרת תעשיות ביסקוויט 1971 בע"מ״ הגישה לבית המשפט המחוזי שתי תביעות ובקשות לסעדים זמניים נגד חברת ״רזיט שיווק בע"מ״, בסך כולל של 7.8 מיליון שקלים, מהם 2.8 מיליון שקלים על הפרה של זכויות יוצרים על העתקת מוצר של אפיפית ואריזתו. התביעות הוגשו באמצעות משרד משרד עורכי הדין ׳אבי מורה׳.
אפיפית היא בין החברות הוותיקות בישראל לייצור ושיווק של מוצרי אפיה וביסקוויטים, והבעלים של המותג המוכר והאהוב "הדר". המותג נמכר למעלה מ-70 שנה וכולל, בין היתר, את סדרת מוצרי הביסקוויט המצופים והמוכרים "תירוש", ואת המוצר "1/2 מצופה". רזיט שימשה כמפיץ של אפיפית לרשתות שונות משך תקופה של קרוב ל-30 שנים. לאחרונה האפיפית הגישה נגד רזיט שתי תביעות ובקשות לצווים זמניים.
במסגרת התביעה הראשונה נטען, כי לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות בנוגע להמשך שיתוף הפעולה, ואפיפית הודיעה לרזיט על הפסקת ההתקשרות בתוך 6 חודשים, רזיט המתינה ל"רגע האחרון", וממש לפני המועד שנקבע לסיום היחסים, הודיעה לאפיפית כי בשל הפסקת ההתקשרות נגרמו לה נזקים, "עצרה תשלומים" וקיזזה מכספים שהייתה חייבת לאפיפית סך של למעלה מ 1.8 מיליון ש״ח, בניגוד לדין. במסגרת ההליך הוטלו לבקשת אפיפית עיקולים על כספים של רזיט אצל לקוחותיה בגין מלוא הסכום.

עורך הדין יוסי אפל. צילום: פיני חמו
תוך בירור התביעה הראשונה, אפיפית החלה לקבל פניות מלקוחות וספקים, מהן התברר שרזיט החליטה לשווק ללקוחות להם הפיצה את מוצריה של אפיפית, מוצר ביסקוויט מצופה אשר אריזתו, לשיטת אפיפית, דומה למוצריה של אפיפית ובפרט לסדרת הדגל "תירוש" באופן מטעה, כך שהמוצר נחזה להיות אחד ממוצריה של אפיפית ולהטעות את קהל הצרכנים. נגד רזיט הוגשה תביעה לצו מניעה זמני וקבוע, ולפיצוי כספי בגין הפגיעה בזכויותיה של אפיפית.
את התביעה מנהלים עו"ד יוסי אפל ועו״ד אביבה שוידל, ממשרד אבי מורה. המשרד הקים לא מכבר מחלקה ייעודית שעיסוקה הבלעדי הוא אכיפה והסדרת זכויות היוצרים, אשר מעניקה ללקוחות כלים משפטיים להגנה, אכיפה והסדרה של זכויות היוצרים שלהם וככל הנדרש, ניהול הליכים משפטיים בקשר לזכויות אלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחד המגעילים
    בעעע 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי קונה את הבסקוויט הזה ??
    סגור