משפט

זדורוב יקבל משפט חוזר: החלטה דרמטית בעליון לאחר 15 שנות מאסר

רומן זדורוב שהורשע ברצח תאיר ראדה ומרצה מאסר כבר מעל עשור בגין הרשעתו קיבל היום אפשרות למשפט חוזר, זאת בהתאם להחלטה שהתקבלה היום בבית המשפט העליון 
מערכת ice |  1
רומן זדורוב (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
לאחר 15 שנה ותהודה ציבורית רבה: רומן זדורוב יזכה למשפט חוזר. לפני כ-15 שנה בוצע הרצח האכזרי של תאיר ראדה בתיכון בו למדה בבית הספר בקצרין. מי שנעצר, הואשם והורשע בכמה ערכאות בפרשיית הרצח הזאת ושמו מוכר לכל אוזן ישראלית הוא רומן זדורוב מי שהיה אב הבית בבית הספר.
המשנה לנשיאת העליון הפורש, השופט חנן מלצר קיבל את בקשתו של זדורוב לקיום משפט חוזר. לדברי עורך דינו של זדורוב, ירום הלוי: "זהו יום ניצחון לצדק ולמערכת המשפט. אמנם הדרך הייתה ארוכה ומלאת מכשולים אך התוצאה מחזירה את האמון במערכת המשפטית".
אמה של ראדה המנוחה בעצמה סוברת כי זדורוב הוא לא הרוצח של ביתה וכך גם דעת הקהל הרחבה בישראל אולם עד היום לא הועלו סברות מבוססות מספיק לזהותו של רוצח אחר וזדורוב ממשיך לרצות את עונשו.
לפני כחצי שנה אמרה אילנה ראדה אמה של תאיר, בראיון לרדיו 103 FM, "אני 14 שנה נלחמת, 14 שנה אני מנסה במאמץ רב למצוא את החומרים שהוסתרו ממני. אנחנו, משפחות הקורבן, לא חשופים. הבנתי שיש דברים שהם נסתרים ולא גלויים, ולא אמיתיים. התחלתי לחשוף את הדברים וחשכו עיניי. אבל עדיין, אני עדיין מאוד זהירה ומאוד שקולה". עוד אמרה ראדה כי, "אני לא נלחמת את המלחמה של זדורוב, אני נלחמת על המלחמה למצוא את הרוצח האמיתי. אם זה יהיה זדורוב זה בסדר מבחינתי ושיירקב בכלא", וציינה כי הספק בהרשעתו מצוי גם אצל השופטים.
כעת, התקבלה החלטה בבית משפט העליון באופן חסר תקדים לאפשר לזדורוב משפט חוזר, דבר שיכול להמעשה להוביל להוכחה בדבר זכאותו ולשחררו מהמאסר שהוא מרצה בעקבות הרשעתו בפרשה. כך נכתב בהחלטת בית המשפט שקיבל השופט חנן מלצר:
"בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע את המבקש. בערעור מטעם המבקש, שנדון בבית המשפט העליון, הוחלט על החזרת התיק לבית המשפט המחוזי בנצרת לשם בירור מספר סוגיות, נוכח ראיות חדשות שהגשתן נתבקשה, ובעקבות זאת ניתן פסק דין משלים, שאישר מחדש את הרשעתו של המבקש".

שופט העליון בדימוס חנן מלצר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90
   
ערעור המבקש לבית משפט זה על פסקי דינו של בית המשפט המחוזי בנצרת הנ"ל – נדחה ברוב דעות (השופטים י' עמית ו-צ' זילברטל), כנגד דעתו החולקת של השופט י' דנציגר, שסבר כי יש לזכות את המבקש מחמת הספק.
לאחר מספר שנים הוגשה הבקשה למשפט חוזר הנ"ל מטעמו של רומן זדורוב, כשהוא מיוצג על-ידי עו"ד ירום הלוי. בעקבות זאת קויימו מספר דיונים במעמד הצדדים והוגשו עד לאחרונה השלמות של חומרים וטיעונים על-ידי באי-כח הצדדים.
לאחר עיון ולימוד של כל החומר הנ"ל – נפסק מפיו של המשנה לנשיאה (בדימ') ח' מלצר כי יש מקום להורות על עריכת משפט חוזר, מכוח העילה הקבועה בסעיף 31(א)(2) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984 – לפיה התגלו עובדות, או ראיות, שעשויות לשנות את תוצאות המשפט לטובת המבקש."
בראיון שהתקיים ברדיו 103FM, ציינה ראדה את האפשרות לזהות הרוצח שהועלתה בשנים האחרונות, "ישנה אפשרות או שהיא שייכת לא"ח שהייתה חברה של א"ק ולבשה את הסוודר שלו, אבל עדיין שייכת לא"ח".
כאמור, מדובר בהחלטה של השופט חנן מלצר. מלצר פרש בתפקידו כשופט עליון לפני כחודש וכעת עומל על סגירת התיקים שעמדו לטיפולו וטרם נסגרו, ביניהם תיק זה של רצח ראדה. מדובר בטלטלה לפרקליטות וכן לבית המשפט המחוזי בנצרת שעסק בתיק המשפטי הזה והיה זה שקבע את הרשעתו של זדורוב פעם אחר פעם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סוף סוף
    ג'וני 05/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן לאחר שנים רבות של עינוי הדין לאדם חף מפשע. כולם יודעים שהוא חף מפשע , כולל בית המשפט שדן אותו , הבעיה היא שכאשר בית המשפט טועה , הוא לא יודה בטעות וגם הערכאות העליונות לא רוצחם משפט חוזר כדי לא להודות בטעות , אבל צריך לזכור שישנם אנשי משפט משיכצם ומעלה שבאמת רואים את הצדק . יישר כח לשופט האמיץ.
    סגור