משפט

קנס של 1.3 מיליון שקל לסאני, גם יו"ר הדירקטוריון לשעבר נענש

ועדת האכיפה המנהלית קבעה כי יעקב לוקסנבורג יו"ר דירקטוריון סאני אחראי להכללת פרטים מטעים בשני דוחות רבעוניים ומלבד הקנס הכספי הגדול, הוחלט על מניעת כהונת נושא משרה על לוקסנבורג
כפיר אדר | 
יעקב לוקסנבורג (צילום מתוך אתר דניה סיבוס)
ועדת האכיפה המנהלית, בראשות השופטת בדימוס ברכה אופיר, וחברי הרכב הוועדה עו"ד טל אבן זהב וד"ר מאיר סוקולר, קבעה ביום 11.3.2021 כי חברת סאני אלקטרוניקה בע"מ ויעקב לוקנסבורג בעל שליטה ויו"ר דירקטוריון אחראים להכללת פרטים מטעים בדוח רבעוני של סאני ליום 30.9.15 וכן בדוח השנתי של סאני לשנת 2015. החלטה זו מתפרסמת כעת בחלוף 60 יום הנדרשים בחוק ניירות ערך ממועד מתן ההחלטה ועד לפרסומה.
ועדת האכיפה המנהלית קבעה כי חברת סאני ולוקסנבורג, ביצעו שתי הפרות דיווח של הכללת פרט מטעה בדוחותיה הכספיים של חברת סאני. במסגרת הליך האכיפה המנהלית, הוטלו על החברה סאני אלקטרוניקה בע"מ עיצומים כספים על סך 1,000,000 שקל. עיצום כספי הוטל על יעקב לוקסנבורג בסך 300,000 שקל, בנוסף לעיצום  על תנאי באותו הסכום, ובתנאי שלא יבצע במשך שנתיים מיום כניסתה לתוקף של החלטת הוועדה, הפרת דיווח לפי חוק ניירות ערך.
בנוסף, על לוקסנבורג הוטלה מניעת כהונה בפועל לתקופת תשעה חודשים, אשר תחילתה עם כניסתה לתוקף של החלטת הוועדה. לוקסנבורג לא יוכל לכהן כנושא משרה בחברת לפידות קפיטל בע"מ במהלך תקופה זו. כמו כן, הוטלה עליו תקופת מניעת כהונה על תנאי של 9 חודשים למשך שנתיים מיום כניסת ההחלטה לתוקף.
הבירור המנהלי בתיק זה בוצע על ידי מחלקת מודיעין, חקירות ובקרת מסחר של רשות ניירות ערך. התיק המנהלי בפרשה זו, נוהל על ידי ד"ר אילנה ליפסקר-מודעי, מנהלת מחלקת אכיפה מנהלית ברשות ניירות ערך.
יש לציין כי בית המשפט קיבל את בקשת סאני אלקטרוניקה כי איסור הכהונה ידחה עד לאחר הדיון בערעור בהחלטה.
מלפידות נמסר כי "אנו מכבדים את ועדת האכיפה המנהלית, אך בכל הכבוד סבורים שהחלטתה שגויה. מדובר בפרשה נושנה, עוד משנת 2015, אשר כלל אינה נוגעת לחברת לפידות קפיטל אלא לחברת סאני אלקטרוניקה, שמזה כבר איננה חברה ציבורית. מדובר בהליך אשר עורר שאלות משפטיות עקרוניות ותקדימיות, וככאלה בכוונתנו להביאן להכרעת בית המשפט הכלכלי. אנו סמוכים ובטוחים כי לא נפל כל פגם בפעולותינו ולכן כאמור בכוונתנו להגיש לביהמ"ש הכלכלי עתירה מנהלית לצורך ביטול החלטת ועדת האכיפה המנהלית וכן בקשה לעיכוב ביצוע צעדי האכיפה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה