משפט

החשוד בהונאת המיליונים נמלט מהארץ? הרשות לניירות ערך: "נפעל לאתרו"

הרשות לניירות ערך הודיעה כי מיכאל בן ארי שעמד בחברת הייעוץ EGFE וחשוד בהונאת משקיעים לא התייצב לחקירה; ככל הנראה עזב את הארץ; הרנ"ע: "הרשות פועלת במלוא סמכויותיה והאמצעים העומדים לרשותה כדי לאתרו ועל מנת להביא למיצוי הדין"
אביחי דלאל |  3
בית משפט השלום (צילום Magma Images)
אחרי שרשות ניירות ערך הודיעה בשבוע שעבר כי פתחה בחקירה פלילית בעניינו של מיכאל בן ארי וחברת EGFE ישראל, בחשד לביצוע עבירות על חוק השקעות משותפות בנאמנות, חוק הייעוץ, חוק העונשין וחוק איסור הלבנת הון, אלא שברשות לניירות ערך עידכנו היום (שני) כי הם לא מוצאים את החשוד שרימה מאות קורבנות בהיקף של מאות מיליוני שקלים.
כזכור, בתקופה האחרונה משקיעים פנו לרשות לניירות ערך בנוגע לחברת EGFE ישראל, כתוצאה מכך הרשות לניירות ערך פתחה בחקירה פלילית נגד החברה והעומד בראשה בחשד לביצוע עבירות על חוק השקעות משותפות בנאמנות, חוק הייעוץ,  חוק העונשין וחוק איסור הלבנת הון. במסגרת חקירה זו, שוחרר בן ארי בבית משפט השלום בתל אביב בתנאים מגבילים.  
לפי החשד, מדובר בהונאת משקיעים רחבת היקף שנחשפה על ידי הרשות ונחקרת על ידה בימים אלה. במסגרת חקירה זו שהה החשוד במעצר בית. לאחר מכן, לבקשת הרשות כאמור,  בית משפט השלום בתל אביב הטיל עליו תנאים מגבילים, לרבות הפקדת דרכוניו במשרדי הרשות, צו עיכוב יציאה מן הארץ והפקדה כספית בסך שני מיליון שקל. אולם במהלך היום, בהודעה של הרשות לניירות ערך הרשות הודיעה כי בן ארי הפר את התנאים המגבילים שהוטלו עליו וכי הרשות תנסה לאתר אותו. החשש הגדול ביותר, בן ארי הצליח לברוח מהארץ.
מהרשות לניירות ערך נמסר: "הרשות פועלת ללא לאות על מנת להגן על עניינם של המשקיעים, על מנת להביא לחקר האמת בפרשה, באופן מהיר ככל הניתן. בתוך כך, מחלקת חקירות אספה ראיות רבות לביסוס החשדות, ואף איתרה ותפסה נכסים ששווים נאמד בעשרות מיליוני שקלים. החשוד נדרש לחקירה ומפר את התנאים המגבילים שהוטלו עליו. הרשות פועלת במסגרת מלוא סמכויותיה והאמצעים העומדים לרשותה כדי לאתרו ועל מנת להביא למיצוי הדין".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    קלון למדינת ישראל
    כספי 05/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך בכלל השופט קיבל החלטה לשיחררו בערבות שקרן ונוכל מבלי למצות כל החקירה? המדינה תישא בנזקים של הלקוחות התמימים בכך שמכתחילה כשלה בהגנה עליהם דרך רשות ני"ע.
    סגור
  • 2.
    הכל במשפחת בן ארי
    יוד 05/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מזכיר לכם בן ארי אחרת?
    סגור
  • 1.
    מיידוף קם לתחייה? שודד את חסכונות התמימים? (ל"ת)
    אין רווח קל 05/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור